Gravatar

#18721 Lord Beef Jerky 12 år siden

Inception har jeg faktisk kun set en gang. Brød mig dog ikke synderligt om den, desværre. The Prestige og Memento er mine favoritter af hans.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18722 Ispep 12 år siden

Den har desværre tabt mig over de få år der er gået. Min opfattelse om flere ting i den har ændret sig. Forklaringerne er ikke længere interessante og universet er for lidt innovativt - og mig der ellers elsker film om drømme og underbevidsthed.
Gravatar

#18723 BN 12 år siden

Lord Beef Jerky (18721) skrev:
The Prestige og Memento er mine favoritter af hans.

Det er efter min mening hans to ringeste film. Ikke at de er elendige, men jeg finder dem meget middelmådige.

Inception har jeg faktisk kun set en gang.

På en liste over Nolans film ligger 'Inception' nr. 4 hos mig. Jeg elsker, at der først lægges op til at det skal være en actionfilm med hovedvægt på fysisk action, hvorefter det går op for en, at det hele reelt handler om INDRE konflikter (Cobb og Mals historie + Cobbs traumer og millionærarvingens forhold til sin fader). Og tilsidst, da de vågner, er det jo i virkeligheden også det eneste er der sket - alle har siddet i et fly og drømt.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#18724 Lord Beef Jerky 12 år siden

#22 jeg bider på! Nævn nogle gode film om drømme og underbevidsthed.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18725 Lord Beef Jerky 12 år siden

#23 jeg har set dem begge 3 gange, og finder deres leg med narrativ og publikum overlegne. Så status som Nolans bedste film til dato, er ikke noget jeg ville ændre på ved endnu et gensyn. Inception synes jeg var alt for ligetil i forhold til, hvor lang tid den bruger på forklaringer. Jeg fandt intet subtilt eller interessant i den - blot middelgod underholdning og et flot stilistisk udtryk. Men ærlig talt kedede jeg mig i store dele af filmen.
Gravatar

#18726 Ispep 12 år siden

Helt enig i dine betragtninger. Memento og Prestige er langt mere tænkende og udfordrende film end f eks. Inception, der egentlig sætter sig lidt mellem to stole; den vil underholde og være noget langt dybere, hvilket medfører ubalance i regnskabet, som også går ud over filmens pace, som er noget ujævn. Stadig fin actionfilm med ambitiøse ideer, men kunne have været et tidløst mesterværk.
Gravatar

#18727 Ispep 12 år siden

Jamen vi kommer ikke uden om Lynch og Kaufmans historier. Særligt Mulholland Drive og Eternal Sunshine Of the spotless Mind er jeg meget begejstret for. Både af indhold og deres universer. Paprika, Open Your Eyes, Brazil m.fl. Fight Club er som sådan ikke dreamy, men berører de psykologiske aspekter, som gør det fornemt.
Gravatar

#18728 Ericmase 12 år siden

Jeg glæder mig bare til "Interstellar"...
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#18729 Herrguth 12 år siden

Er lige blevet færdig med filmen 3 Idiots og jeg var helt vild med den. (9-10/10)
Det var min første Bollywood-film, og jeg må da få set lidt mere.

Gravatar

#18730 Skeloboy 12 år siden

Inception har jeg faktisk kun set en gang. Brød mig dog ikke synderligt om den

Den bliver blot værre ved gensyn...

Lord Beef Jerky (18719) skrev:
Magnolia

Den kan man også se mange, mange gange! Ikke mindst for dens afsindigt gode skuespil. Elsker Julianne Moores scene hos apotekeren, Jason Robards lange tale og så mange andre scener i filmen.

I dag har jeg fået set 4 film fra IMDB's top250:

Like Stars On Earth
Puhaaa...den er ikke god. Jeg har set 3(fire hvis man tæller Slumdog Millionaire med) nyere Bollywood-film - og de er alle med Aamir Khan. Han er en utrolig sympatisk skuespiller, og han er også instruktør på Like Stars On Earth. Filmen er velment, men den er alt, alt for meget. Den er kvalmende velmenende, og historien om den ordblinde dreng, der endelig for en lære, som forstår ham, bliver alt for lang og udpenslet.

4/10

----

Life of Pi
En rammefortælling - og en ganske god fortælling, men et forfærdeligt udseende. Det er alt for kunstigt til min smag, og historien har sine svage punkter.

6/10

----

Untouchable
Apropos fortælling - så er den her helt suveræn. En lille lapidarisk anmeldelse...

9/10

----

The Hobbit
Jeg foretrækker den første i LOTR-trilogien, fordi den er mere rolig. Derfor var jeg ikke rigtig nervøs for den kritik, som mange har givet den. Og Hobbitten er bestemt en god film. Men igen(se anmeldelsen til Life of Pi): det ser alt for kunstigt ud. Der er rigtig mange scener, der ligner computerspil, og det kan jeg ikke fordrage at se på. Anyway...god historie, en rigtig hyggefilm, og et rigtigt uforpligtende eventyr.

8/10

Nu mangles der kun Toy Story 3 og Star Trek...men Star Trek kan jeg ikke se før slutning af 2014... :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: