Jeg er faktisk rigtig meget enig, om end jeg også ender på 6/10. Men på en 6 skala, kunne den godt ende på de 3, da 4 som jeg ser 6 skalaen, ville være tæt på at være i overkanten (3 er naturligvis så måske i underkanten:)
Normalt kan jeg ikke få action nok, men historien skal fungere og den virker forceret og uanset, så bombes man nærmest sanseløs i det store klimaks.
Snyder kan måske godt, men så skal han have et bedre manus.
Jeg er også enig med jer angående "Man of Steel". Jeg lander nok også på en 5-6/10. Flere af actionscenerne blev også bare ved og ved, uden at jeg tilnærmelsesvis blev revet med og følte noget overhovedet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Bloodfist I-IV Faktisk ikke særlig gode - og oveni er martial arts-delen ret kedelig. Ironisk er det Bloodfist III: Forced To Fight og Bloodfist IV: Die Trying, der er bedst, og dem, der er mindst martial arts i...
Bloodfist I, 2/10 Bloodfist II, 2/10 Bloodfist III, 4/10 Bloodfist IV, 4/10
----
Best of the Best 1-4 Sportsfilm og martial arts går ofte hånd i hånd, og Best of the Best 1 er da også en rendyrket en af slagsen. Ikke i den bedre ende, og det er der egentlig ikke nogen af dem, der er. Men med undtagelse af Best of the Best 4, så har de alle en nogenlunde spændende historie at følge med i. Best of the Best 4 er dog usandsynlig ringe...
Best of the Best 1, 4/10 Best of the Best 2, 4/10 Best of the Best 3, 5/10 Best of the Best 4, 1/10
----
Ikke lige den bedste omgang martial arts her, men så er det jo godt, at jeg har Bloodsport 2-4 og Kickboxer 2-4 til gode :)
Stæk film er vist det der beskriver den bedst. Socialrealistisk drama når det er bedst. Filmen har en god historie som stiller op til debat og sætter masser af tanker igang. Andrew Garfield spiller røven ud af bukserne og viser hvorfor han er værd at holde øje med. Den har et meget autentisk look, næsten dokumentarisk, og det skaber virkelig en god effekt.
5/6
The Descent
Helt ok gyserfilm. Location fungerer rigtig godt og skaber den ønskede klaustrofobiske effekt. Det fede ved filmen er at højst sandsynligt kunne fungere bedre uden monstrene. Mod slutningen bliver den god lige lidt for åndsvag/slasher-agtig og mister totalt sin "troværdighed." Dog kan jeg godt lide den ret dystre slutning, altså til allersidst.
4/6
The Snowtown Murders
Well, først og fremmest anbefaler jeg at man bruger undertekster, hvis man vil have det hele med, når de snakker med deres australske accenter. Filmen springer lidt rundt i tiden og der dukker nye personer op her og der, og når man så heller ikke får alt med af hvad de siger bliver det sgu ret forvirrende. Som i Boy A bruges der også en næsten dokumentarisk stil og det styrker filmens autencitet og råhed utroligt meget. Filmen bygger på en grum historie om den virkelige seriemorder John Bunting og en række mord i Sydaustralien. Filmen er ikke så grafisk som man kunne havde troet, men man ved hvad der foregår og det er sgu nogle brutale sager, som kun forstærkes af den gritty billedside. Castet spiller fænomenalt, specielt ham der spiller John Bunting. Han veksler perfekt mellem hyggelig familemand og empatiforladt psykopat. Kender man intet til historien i forvejen tror jeg den vil være lidt forvirrende til tider, det var den i hvert fald for mig.
4/6
Olympus Has Fallen
Hah, jeg prøvede virkelig at kunne lide den og der var da også ting som jeg godt kunne lide, her i blandt starten af filmen. Den daler dog kun ned af. Secret Service har aldrig været dummere, CGI-en stinker fænomenalt, Gerard Butler prøver for hårdt at være amerikaner og så er der bare nogle kvalmende patriotiske øjeblikke. Dog kunne jeg godt lide dens totalt in-your-face-fuck-you stil, som jeg ikke lige havde forventet.
Huset på Christianshavn hele serien.6/10 Ballede på Christianshavn...............6/10 Argo BD.......................................8/10 Norbit.......................................3-4/10 Star Trek BD.................................7/10 Barry Lyndon BD.........................8-9/10 Full Metal Jacket BD........................9/10 Dracula (1992)...............................7/10 Eyes wide shut BD..........................7/10 The Walking dead sæson 1............8-9/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hannibal sæson 1...........................7/10 The Walking dead sæson 2...............9/10 Stanley Kubrick: A life in Pictures BD.8/10 O Lucky Malcolm BD........................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#18921 Ispep 12 år siden
Flere af dem var gode, men ofte var de rodet flettet ind. Det virker slet ikke som f.eks. i Batman Begins rent overgangsmæssigt.
#18922 Fredag 12 år siden
Normalt kan jeg ikke få action nok, men historien skal fungere og den virker forceret og uanset, så bombes man nærmest sanseløs i det store klimaks.
Snyder kan måske godt, men så skal han have et bedre manus.
#18923 Ispep 12 år siden
#18924 Kruse 12 år siden
#18925 Sweetiebellefan 12 år siden
Far og søn mødes i den elektroniske verden.
Godt soundtrack og brug af lyd.
10/10
#18926 misuma 12 år siden
Overraskende lækker. Det var en nydelse, at filmen foregik under én nat i et gotisk hus i regn og torden. Chucky er tilbage!
4/6
#18927 Skeloboy 12 år siden
Faktisk ikke særlig gode - og oveni er martial arts-delen ret kedelig. Ironisk er det Bloodfist III: Forced To Fight og Bloodfist IV: Die Trying, der er bedst, og dem, der er mindst martial arts i...
Bloodfist I, 2/10
Bloodfist II, 2/10
Bloodfist III, 4/10
Bloodfist IV, 4/10
----
Best of the Best 1-4
Sportsfilm og martial arts går ofte hånd i hånd, og Best of the Best 1 er da også en rendyrket en af slagsen. Ikke i den bedre ende, og det er der egentlig ikke nogen af dem, der er. Men med undtagelse af Best of the Best 4, så har de alle en nogenlunde spændende historie at følge med i. Best of the Best 4 er dog usandsynlig ringe...
Best of the Best 1, 4/10
Best of the Best 2, 4/10
Best of the Best 3, 5/10
Best of the Best 4, 1/10
----
Ikke lige den bedste omgang martial arts her, men så er det jo godt, at jeg har Bloodsport 2-4 og Kickboxer 2-4 til gode :)
#18928 knipsknips 12 år siden
3/6
Der var fede chok effekter i, men i min optik ikke over gns. gyser/splatter film.
I Lossens Time
3/6
Middelmådig film. Især psykologen irriterer mig (skuespillet). Søren Malling og Sofie Gråbøl gør det ganske udmærket.
#18929 Mikkel Abel 12 år siden
Stæk film er vist det der beskriver den bedst. Socialrealistisk drama når det er bedst. Filmen har en god historie som stiller op til debat og sætter masser af tanker igang. Andrew Garfield spiller røven ud af bukserne og viser hvorfor han er værd at holde øje med. Den har et meget autentisk look, næsten dokumentarisk, og det skaber virkelig en god effekt.
5/6
The Descent
Helt ok gyserfilm. Location fungerer rigtig godt og skaber den ønskede klaustrofobiske effekt. Det fede ved filmen er at højst sandsynligt kunne fungere bedre uden monstrene. Mod slutningen bliver den god lige lidt for åndsvag/slasher-agtig og mister totalt sin "troværdighed." Dog kan jeg godt lide den ret dystre slutning, altså til allersidst.
4/6
The Snowtown Murders
Well, først og fremmest anbefaler jeg at man bruger undertekster, hvis man vil have det hele med, når de snakker med deres australske accenter. Filmen springer lidt rundt i tiden og der dukker nye personer op her og der, og når man så heller ikke får alt med af hvad de siger bliver det sgu ret forvirrende. Som i Boy A bruges der også en næsten dokumentarisk stil og det styrker filmens autencitet og råhed utroligt meget. Filmen bygger på en grum historie om den virkelige seriemorder John Bunting og en række mord i Sydaustralien. Filmen er ikke så grafisk som man kunne havde troet, men man ved hvad der foregår og det er sgu nogle brutale sager, som kun forstærkes af den gritty billedside. Castet spiller fænomenalt, specielt ham der spiller John Bunting. Han veksler perfekt mellem hyggelig familemand og empatiforladt psykopat. Kender man intet til historien i forvejen tror jeg den vil være lidt forvirrende til tider, det var den i hvert fald for mig.
4/6
Olympus Has Fallen
Hah, jeg prøvede virkelig at kunne lide den og der var da også ting som jeg godt kunne lide, her i blandt starten af filmen. Den daler dog kun ned af. Secret Service har aldrig været dummere, CGI-en stinker fænomenalt, Gerard Butler prøver for hårdt at være amerikaner og så er der bare nogle kvalmende patriotiske øjeblikke. Dog kunne jeg godt lide dens totalt in-your-face-fuck-you stil, som jeg ikke lige havde forventet.
Nah, tror sgu jeg ser Training Day i stedet for.
2,5-3/6
#18930 MOVIE1000 12 år siden
Ballede på Christianshavn...............6/10
Argo BD.......................................8/10
Norbit.......................................3-4/10
Star Trek BD.................................7/10
Barry Lyndon BD.........................8-9/10
Full Metal Jacket BD........................9/10
Dracula (1992)...............................7/10
Eyes wide shut BD..........................7/10
The Walking dead sæson 1............8-9/10
Film jeg ikke har set før nu: