Mærkelig, mærkelig, mærkelig film, men bestemt interessant. Det er muligvis en sådan film, hvor jo mindre man ved om den på forhånd, desto bedre. Karakteristisk for filmen er nemlig, at man ikke aner, hvad som kommer. Undervejs tager plottet nogle (for mig) helt uventede retninger i en sammenblanding af virkelighed og fiktion og skæve fremtidsscenarier. Den vender vrangen ud på vores perverse trang til at tabe os selv i skønhed og evig ungdom. Længe efter filmen er nået et punkt, hvor man spekulerer på, om der findes nogen forbindelse til virkeligheden, så vender den lidt tilbage og lander egentlig ganske godt.
Desværre var der også tidspunkter, ironisk nok i den første del, hvor alting bare føltes fake, alle samtaler og forhold. Af at være en film, der tager udgangspunkt i virkeligheden (bl.a. når Robin Wright spiller Robing Wright), så var der bare aldrig rigtig noget tidspunkt, hvor jeg følte, det var troværdigt. Men med en så eksperimenterende film som denne kan man selvfølgelig altid påstå, det heller ikke var meningen. 4/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Efter at havde set sidste afsnit af Breaking Bad og Lost havde jeg et ualmindeligt stort tomrum der skulle udfyldes på serie-fronten. The Wire havde jeg hørt masser af godt om og den havde været på min "to-watch" liste et godt stykke tid. Købte alle sæsonerne sidste månede og nu kom jeg så endelig i gang.
Hoooooooold da kæft hvor er dét den perfekte afløser. Synes simpelthen den er genialt skruet sammen. Den er så rå og autentisk udført og man må sgu være imponeret over de har stablet alt det på benene. Karaktergalleriet er vanvittigt fedt(McNulty, Bunk, Omar, Bubbles, Dee, Stringer for at nævne nogle få) og ligeledes skuespillet er i top. Jeg elsker hvordan der er et kæmpe persongalleri, men man aldrig bliver rigtig forvirret og selv de mindste karakterer lærer man rigtig godt at kende. Dialogen er knivskarp og det er sgu spændende at høre fx al' den slang de får fyret af på "den kriminelle" side. Historien er vildt spændende og det er fantastisk hvordan den veksler mellem at være virkelig komisk til rå og seriøs. Da sæsonen sluttede tænkte jeg "Fantastisk, men hvordan i al verden skal de få den til at vare fem sæsoner?" Nu har jeg så set første afsnit at sæson 2 og mine forventninger er allerede tårnhøje, og jeg tror sgu heldigvis de bliver indfriet.
Sæson 2 har en af de mest fantastiske afslutninger, den slog virkelig hårdt da jeg så den i sin tid!
Det jeg synes er fedt ved den er også den måde de tager forskellige emner op i, hver sæson, 1'eren er stadigvæk den stærkeste da vi her introduceres for personerne, og begreber som Juke the stats politiet der får deres crime rate number til og se pæner ud, end de reelt er, og vi får den mest fantastiske forklaring på, hvor hårdt politiets arbejde er når man ikke lige har en smart goth chick der kan give en alt info'en, blot ved og hammer i sit tastatur.
Follow the money trail, ved ikke lige om scenen har et særligt navn, men det er det som jeg kalder den.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Under en Metallica-koncert. Bliver en roadie sendt afsted for at hente noget til bandet – hvad ved vi ikke.
Er man ikke til Metallica ,er der intet at komme efter her. For den sideløbende historie, om roadien Trip(?) og hans ecstasy-rus, er intet mindre end intetsigende. Hans ”oplevelser”, med referencer til bandets tekster, er søgt og forstærker ikke den musikalske oplevelse.
Ideen med at kombinere en koncert, med en roadies sideløbende historie, er ganske fin og opfindsomt. Desværre overgår potentialet langt selve filmen.
Musikken kan man ikke fronte på, men som ”film” fejler Metallica Through the Never.
g vi får den mest fantastiske forklaring på, hvor hårdt politiets arbejde er når man ikke lige har en smart goth chick der kan give en alt info'en, blot ved og hammer i sit tastatur.
Fuldstændig enig. Mega fedt hvordan de skal i gennem nærmest hele systemet og det er et helvedes arbejde, for at få lov til at fx aflytte telefoner. Når man ser The Wire tror man virkelig på, at det sgu er sådan det reelt foregår. Modsat, som du nævner, serier som CSI hvor de bare lige opløser et sattelitbillede til perfekt kvalitet og kan identificere gerningsmanden!
Man of Steel (BD)
Positivt overrasket. Nogle ting fungerede, andre ting gjorde ikke. Først og fremmest, har set nogen herinde kalde CGI'en for lort. What? Tror det er noget af det bedste CGI jeg i mit liv har set. Helt vanvittigt imponerende. Når husene bliver revet fra hinanden, jorden bliver smadret og Kryptonitterne bevæger sig i højeste tempo. Synes man CGI'en er lort er jeg i hvert fald meget interesseret i at høre, hvad god CGI er. Plottet i filmen fungerer udemærket, dog virker det til tider noget forhastet, specielt i sidste akt. Brugen af flashbacks kommer hellere ikke helt til sin ret, da det oftes bryder et ellers fint flow i den primære historien. Jeg vil mene de kunne være brugt bedre, måske endda undladt, og så bare havde fortalt det kronologisk. Henry Cavill gør en hæderlig Superman, og skaber et portræt af en mand som ikke kan finde fodfæste. Amy Adams Lois Lane forekommer noget overfladisk, selvom hun er en dejlig skuespillerinde(!), og for første gang i Michael Shannons karriere formår han rent faktisk at skuffe mig. Synes han var meget én-dimensionel og for karikeret. Jeg havde ikke store forventninger til filmen, men den formod at overraske mig alligevel og jeg ser frem til Batman Vs. Superman.
Mod filmens klimaks fandt jeg flere ting så lidt kunstige ud. Ikke at det vælter filmen for mig (den er sgu stadig middelmådig), men det var den følelse jeg havde. Der var også lidt i starten, hvor green-screen var for tydelig (særligt når de fløj på deder væsener). Snyders Sucher Punch så faktisk også ufattelig kunstig ud. Nogle ting er naturligvis sværere at lave end andre, men film som Inception synes jeg havde noget af det ypperste CGI (særligt scenen med byen, der folder sig) er vildt imponerende. TDK ligeså. Avengers, Bays Transformers, bare for at nævne nogle nyere titler.
38# Tak for svar. Jeg kan sagtes følge dig omkring starten. Der gik der også lidt for meget Avatar i den til min smag, særligt scenerne med flyvedyrene som havde det der "kunstige" look. Slutningen og alt det der sker i byen/forstaden kan jeg god ikke sætte en finger på, synes det var vanvittigt imponerende lavet.
38# Tak for svar. Jeg kan sagtes følge dig omkring starten. Der gik der også lidt for meget Avatar i den til min smag, særligt scenerne med flyvedyrene som havde det der "kunstige" look. Slutningen og alt det der sker i byen/forstaden kan jeg god ikke sætte en finger på, synes det var vanvittigt imponerende lavet.
Enig med dig her, men for mig fortrækker jeg til hver en tid den her version af Krypton end den skrighvide glas sne agtige look Krypton havde i den første. Synes jeg personligt var lidt halv kikset, og var vild med det mere barske look og deres dragter var herligt detalje fulde.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#18931 Riqon 12 år siden
Mærkelig, mærkelig, mærkelig film, men bestemt interessant. Det er muligvis en sådan film, hvor jo mindre man ved om den på forhånd, desto bedre. Karakteristisk for filmen er nemlig, at man ikke aner, hvad som kommer. Undervejs tager plottet nogle (for mig) helt uventede retninger i en sammenblanding af virkelighed og fiktion og skæve fremtidsscenarier. Den vender vrangen ud på vores perverse trang til at tabe os selv i skønhed og evig ungdom. Længe efter filmen er nået et punkt, hvor man spekulerer på, om der findes nogen forbindelse til virkeligheden, så vender den lidt tilbage og lander egentlig ganske godt.
Desværre var der også tidspunkter, ironisk nok i den første del, hvor alting bare føltes fake, alle samtaler og forhold. Af at være en film, der tager udgangspunkt i virkeligheden (bl.a. når Robin Wright spiller Robing Wright), så var der bare aldrig rigtig noget tidspunkt, hvor jeg følte, det var troværdigt. Men med en så eksperimenterende film som denne kan man selvfølgelig altid påstå, det heller ikke var meningen. 4/6.
#18932 misuma 12 år siden
Vi sad tre voksne med anspændt væmmelse i hver vores fjæs, på den fede måde!
Helt klart en anbefaling herfra, hvis man kunne lide samme instruktørs remake fra 2010.
4,5/6
#18933 Mikkel Abel 12 år siden
Efter at havde set sidste afsnit af Breaking Bad og Lost havde jeg et ualmindeligt stort tomrum der skulle udfyldes på serie-fronten. The Wire havde jeg hørt masser af godt om og den havde været på min "to-watch" liste et godt stykke tid. Købte alle sæsonerne sidste månede og nu kom jeg så endelig i gang.
Hoooooooold da kæft hvor er dét den perfekte afløser. Synes simpelthen den er genialt skruet sammen. Den er så rå og autentisk udført og man må sgu være imponeret over de har stablet alt det på benene. Karaktergalleriet er vanvittigt fedt(McNulty, Bunk, Omar, Bubbles, Dee, Stringer for at nævne nogle få) og ligeledes skuespillet er i top. Jeg elsker hvordan der er et kæmpe persongalleri, men man aldrig bliver rigtig forvirret og selv de mindste karakterer lærer man rigtig godt at kende. Dialogen er knivskarp og det er sgu spændende at høre fx al' den slang de får fyret af på "den kriminelle" side. Historien er vildt spændende og det er fantastisk hvordan den veksler mellem at være virkelig komisk til rå og seriøs. Da sæsonen sluttede tænkte jeg "Fantastisk, men hvordan i al verden skal de få den til at vare fem sæsoner?"
Nu har jeg så set første afsnit at sæson 2 og mine forventninger er allerede tårnhøje, og jeg tror sgu heldigvis de bliver indfriet.
6/6
#18934 elwood 12 år siden
Det jeg synes er fedt ved den er også den måde de tager forskellige emner op i, hver sæson, 1'eren er stadigvæk den stærkeste da vi her introduceres for personerne, og begreber som Juke the stats politiet der får deres crime rate number til og se pæner ud, end de reelt er, og vi får den mest fantastiske forklaring på, hvor hårdt politiets arbejde er når man ikke lige har en smart goth chick der kan give en alt info'en, blot ved og hammer i sit tastatur.
Follow the money trail, ved ikke lige om scenen har et særligt navn, men det er det som jeg kalder den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18935 fubar 12 år siden
Under en Metallica-koncert. Bliver en roadie sendt afsted for at hente noget til bandet – hvad ved vi ikke.
Er man ikke til Metallica ,er der intet at komme efter her. For den sideløbende historie, om roadien Trip(?) og hans ecstasy-rus, er intet mindre end intetsigende. Hans ”oplevelser”, med referencer til bandets tekster, er søgt og forstærker ikke den musikalske oplevelse.
Ideen med at kombinere en koncert, med en roadies sideløbende historie, er ganske fin og opfindsomt. Desværre overgår potentialet langt selve filmen.
Musikken kan man ikke fronte på, men som ”film” fejler Metallica Through the Never.
2/6
#18936 Mikkel Abel 12 år siden
Fuldstændig enig. Mega fedt hvordan de skal i gennem nærmest hele systemet og det er et helvedes arbejde, for at få lov til at fx aflytte telefoner. Når man ser The Wire tror man virkelig på, at det sgu er sådan det reelt foregår. Modsat, som du nævner, serier som CSI hvor de bare lige opløser et sattelitbillede til perfekt kvalitet og kan identificere gerningsmanden!
Man of Steel (BD)
Positivt overrasket. Nogle ting fungerede, andre ting gjorde ikke. Først og fremmest, har set nogen herinde kalde CGI'en for lort. What? Tror det er noget af det bedste CGI jeg i mit liv har set. Helt vanvittigt imponerende. Når husene bliver revet fra hinanden, jorden bliver smadret og Kryptonitterne bevæger sig i højeste tempo. Synes man CGI'en er lort er jeg i hvert fald meget interesseret i at høre, hvad god CGI er. Plottet i filmen fungerer udemærket, dog virker det til tider noget forhastet, specielt i sidste akt. Brugen af flashbacks kommer hellere ikke helt til sin ret, da det oftes bryder et ellers fint flow i den primære historien. Jeg vil mene de kunne være brugt bedre, måske endda undladt, og så bare havde fortalt det kronologisk. Henry Cavill gør en hæderlig Superman, og skaber et portræt af en mand som ikke kan finde fodfæste. Amy Adams Lois Lane forekommer noget overfladisk, selvom hun er en dejlig skuespillerinde(!), og for første gang i Michael Shannons karriere formår han rent faktisk at skuffe mig. Synes han var meget én-dimensionel og for karikeret.
Jeg havde ikke store forventninger til filmen, men den formod at overraske mig alligevel og jeg ser frem til Batman Vs. Superman.
4/6
#18937 Sweetiebellefan 12 år siden
Så kom Machete endelig tilbage. Den her ganger han sendt af præsidenten ud på en mission. Endnu en omgang sej slagtning af folk i denne fortsættelse.
8/10
#18938 Ispep 12 år siden
Mod filmens klimaks fandt jeg flere ting så lidt kunstige ud. Ikke at det vælter filmen for mig (den er sgu stadig middelmådig), men det var den følelse jeg havde. Der var også lidt i starten, hvor green-screen var for tydelig (særligt når de fløj på deder væsener). Snyders Sucher Punch så faktisk også ufattelig kunstig ud. Nogle ting er naturligvis sværere at lave end andre, men film som Inception synes jeg havde noget af det ypperste CGI (særligt scenen med byen, der folder sig) er vildt imponerende. TDK ligeså. Avengers, Bays Transformers, bare for at nævne nogle nyere titler.
#18939 Mikkel Abel 12 år siden
#18940 Batsy 12 år siden
Enig med dig her, men for mig fortrækker jeg til hver en tid den her version af Krypton end den skrighvide glas sne agtige look Krypton havde i den første. Synes jeg personligt var lidt halv kikset, og var vild med det mere barske look og deres dragter var herligt detalje fulde.