Enig, og ja den tekniske side blæste mig omkuld, den måde cam'et panorer udefra og indtil en 1. person view, breathtaking.
Og så, og det smider vi lige i spoiler.
Da satelitterne går i stykker, og man bare ser dem nærmest sige puff uden lyden self. var simpelthen så flot, synes også den har meget rørende scener, scenen hvor hun får fat på ham nede på Jorden, hvor hun ber ham om at få sine hunde til og gø/hyle, fordi her tænker hun ikke på om hun kan blive reddet, men mere bare glæden ved og høre et andet menneske's stemme.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Det blev lidt spontant, at vi skulle se Tarok, da vi skulle have fyldt ventetiden ud mellem Antboy og Kvinden i buret, og vidste ikke, hvad jeg gik ind til, udover der var noget med en hest. Men Tarok viste sig at være et velskruet drama om en familie, vi følger op igennem 3 årtier. Først og fremmest er det hele meget velfortalt og skuespillet rigtig godt, samt stemningen af de forskellige tidsperioder er eminent udført. Alt i alt en rigtig solid film, hvor tiden gik uden kedsomhed. :)
Okay tak :) Jeg tror alligevel jeg springer elegant over den, Hvidstens gruppen, sagde mig ikke noget og tarok traileren får mig næsten til at sove.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Kan godt forstå dem som mener den måske mangler noget substans, historien er ikke dyb, men jeg følte den var lige tilpas til og understøtte mediet, og så var den ganske nervepirrene, scenerne hvor de kæmper om og få fat i håndtag på rumstationerne, der var pulsen sku rimelig høj :)
Nej Cuaron er et visuelt geni!
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Den var "dyb" nok for mig ihvertfald. Den var alt det Prometheus ikke formåede at være hvis vi taler om science fiction. Gravity er måske ikke vanvittig kompleks som 2001, men smuk universal fortælling med god frontfigur, som efterlod mig som et lykkeligere menneske :D Slutscenen er så visuelt smuk, at jeg fik et eller andet vådt i øjnene. Så fuck nu af med den er så simpel, det er der så meget andet der også er, som fungerer optimalt. Jeg har savnet denne type simple, troværdige og forståelige fortællinger der ikke ender ud i fortænkt pis og latterligt symbolik som Prometheus.
Skal se den igen i bio, den slags film hører til de sjældne.
Som jeg sagde den var lige tilpas, og understøttede det visuelle som den skulle, så intet og sætte på den på det punkt.
hehe ja Prometheous slår den nemt med flere længder :)
Blev også mere opslugt af historien heri, symbolikken er man nu ikke hel "fri" for, den er også i den grad til stede heri, men jeg fandt det meget naturlig, og er blot med til og forstærke slutscenen.
Også rart og ku se en film der ikke kræver en manual for at få noget ud af... it's a joke.
Ispep (18965) skrev:
Slutscenen er så visuelt smuk, at jeg fik et eller andet vådt i øjnene.
Jeg tror nærmest jeg holdt vejret der, og så lige scenen før :)
Den film giver også kun 'mening' i 3D! Og uanset den ikke kan sige sig 'fri' for symbolikken, fungerer den da langt bedre her, fordi historien aldrig bliver pinlig, mangelfuld og direkte dum. Indrømmet, Gravity er simpel, også mere banal og enkel og forsøger heller ej at være andet. Men fuck den gør det den gør, ret flot.
#18961 elwood 12 år siden
Og så, og det smider vi lige i spoiler.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18962 MOVIE1000 12 år siden
Okay tak :) Jeg tror alligevel jeg springer elegant over den, Hvidstens gruppen, sagde mig ikke noget og tarok traileren får mig næsten til at sove.
#18963 Ispep 12 år siden
Bedste film rent visuelt, der er ihvertfald ikke mange der har Cuarons visuelle øje.
#18964 elwood 12 år siden
Nej Cuaron er et visuelt geni!
#18965 Ispep 12 år siden
Den var "dyb" nok for mig ihvertfald. Den var alt det Prometheus ikke formåede at være hvis vi taler om science fiction. Gravity er måske ikke vanvittig kompleks som 2001, men smuk universal fortælling med god frontfigur, som efterlod mig som et lykkeligere menneske :D Slutscenen er så visuelt smuk, at jeg fik et eller andet vådt i øjnene. Så fuck nu af med den er så simpel, det er der så meget andet der også er, som fungerer optimalt. Jeg har savnet denne type simple, troværdige og forståelige fortællinger der ikke ender ud i fortænkt pis og latterligt symbolik som Prometheus.
Skal se den igen i bio, den slags film hører til de sjældne.
#18966 elwood 12 år siden
hehe ja Prometheous slår den nemt med flere længder :)
Blev også mere opslugt af historien heri, symbolikken er man nu ikke hel "fri" for, den er også i den grad til stede heri, men jeg fandt det meget naturlig, og er blot med til og forstærke slutscenen.
Også rart og ku se en film der ikke kræver en manual for at få noget ud af... it's a joke.
Jeg tror nærmest jeg holdt vejret der, og så lige scenen før :)
#18967 elwood 12 år siden
#18968 Fredag 12 år siden
#18969 elwood 12 år siden
#18970 Ispep 12 år siden
Film behøver heller ikke være fri for (god) symbolik. Og det var det i Gravity.