Hold nu helt ferie hvor var den enestående. Den lever, som en af de få film, op til den massive hype. En ægte storskærmsfilm med overvældende billeder, effekter og kameraarbejde, at man knap nok tror sine egne øjne. Sensation!!! Jeg kommer formentlig ikke tættere på rummet. Historien er meget simpel båret billedligt frem, men alligevel en universel og poetisk anlagt fortælling om hyldest til livet, viljestyrken, kærligheden og det at lære at komme videre, er sjældent udført så smukt som her. Bullock giver en fornem præstation, en kvindelig frontfigur i rummet, der ikke er set bedre siden Weaver som Ellen Ripley. Hun forsørger os med den følelsesmæssige side af filmen. Jeg giver sjældent topkarakter, særligt efter første syn, men Gravity inviterede mig på en uforglemmelig rejse, væk fra hverdagen for en kort stund, som de færreste film formår. Så man den ikke i biografen/3D, så man den slet ikke.
Hold nu helt ferie hvor var den enestående. Den lever, som en af de få film, op til den massive hype. En ægte storskærmsfilm med overvældende billeder, effekter og kameraarbejde, at man knap nok tror sine egne øjne. Sensation!!! Jeg kommer formentlig ikke tættere på rummet. Historien er meget simpel båret billedligt frem, men alligevel en universel og poetisk anlagt fortælling om hyldest til livet, viljestyrken, kærligheden og det at lære at komme videre, er sjældent udført så smukt som her. Bullock giver en fornem præstation, en kvindelig frontfigur i rummet, der ikke er set bedre siden Weaver som Ellen Ripley. Hun forsørger os med den følelsesmæssige side af filmen. Jeg giver sjældent topkarakter, særligt efter første syn, men Gravity inviterede mig på en uforglemmelig rejse, væk fra hverdagen for en kort stund, som de færreste film formår. Så man den ikke i biografen/3D, så man den slet ikke.
Endnu engang tak, Cuaron.
6/6
Er sgu egentlig meget enig, og lander nok på 9/10 for den umiddelbare oplevelse. Nøj, hvor er det fedt at være så opslugt af en film.
Så yderligere Antboy (6/10), Tarok (8/10) og Kvinden i buret (6-7/10).
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jeg ender så 'kun' på 9/10 til Gravity. Ekstrem visuelt smuk og et teknisk vidunder. Men Indtruktør Cauron har da skåret sin historie til så den passer til det store brede publikum. Heldigvis er den så godt fortalt og billedligt fantastisk at det forekommer mindre vigtigt.
Gravity hel igennem fantastisk film, pulsen ryger op, visuelt en af de flotteste film i lang tid, lyden eller mangle på samme, er hel igennem enestående. Sandra Bullock levere en af sine bedste roller i lang tid.
Når filmen er slut, så følte jeg en lettelse i hele kroppen, lang tid siden jeg har haft sådan en oplevelse i bio.
Symbolikken gik mig ikke rigtig på, men nogen vil sikkert påpege det lidt.
Rumscenerne er noget af det flotteste jeg har set i lang tid, og med god 3D effekt.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
6/6
Er sgu egentlig meget enig, og lander nok på 9/10 for den umiddelbare oplevelse. Nøj, hvor er det fedt at være så opslugt af en film.
Nu blev jeg lige lidt nysgerrig, Tarok 8/10? Giver du en lille anmeldelse :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#18956 Der er nogen som allerede nu er begyndt og snakke om de synes der er lige lovlig "tykt" smøret på med og illustrer det, så det var blot kommentar på at det ikke gik mig på, jeg synes egentlig det var ganske intressant måde og vise det på.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Så lad gå da, kan godt uddybe min karakter. :)
Det blev lidt spontant, at vi skulle se Tarok, da vi skulle have fyldt ventetiden ud mellem Antboy og Kvinden i buret, og vidste ikke, hvad jeg gik ind til, udover der var noget med en hest. Men Tarok viste sig at være et velskruet drama om en familie, vi følger op igennem 3 årtier. Først og fremmest er det hele meget velfortalt og skuespillet rigtig godt, samt stemningen af de forskellige tidsperioder er eminent udført. Alt i alt en rigtig solid film, hvor tiden gik uden kedsomhed. :)
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
# 58 Okay takker. Jeg synes både fortællingens enkelthed kan være en styrke, men også filmens svaghed. Jeg elskede filmen, men det var i lige så høj grad den tekniske side, der tog os med derud og måske med derind, som noget andet.
#18951 Ispep 12 år siden
6/6
#18952 Skeloboy 12 år siden
De er ikke vildt gode :)
#18953 Neranders 12 år siden
"That's rough, buddy."
#18954 Fredag 12 år siden
#18955 elwood 12 år siden
Når filmen er slut, så følte jeg en lettelse i hele kroppen, lang tid siden jeg har haft sådan en oplevelse i bio.
Symbolikken gik mig ikke rigtig på, men nogen vil sikkert påpege det lidt.
Rumscenerne er noget af det flotteste jeg har set i lang tid, og med god 3D effekt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18956 Fredag 12 år siden
#18957 MOVIE1000 12 år siden
#18958 elwood 12 år siden
Der er nogen som allerede nu er begyndt og snakke om de synes der er lige lovlig "tykt" smøret på med og illustrer det, så det var blot kommentar på at det ikke gik mig på, jeg synes egentlig det var ganske intressant måde og vise det på.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#18959 Neranders 12 år siden
Så lad gå da, kan godt uddybe min karakter. :)
Det blev lidt spontant, at vi skulle se Tarok, da vi skulle have fyldt ventetiden ud mellem Antboy og Kvinden i buret, og vidste ikke, hvad jeg gik ind til, udover der var noget med en hest. Men Tarok viste sig at være et velskruet drama om en familie, vi følger op igennem 3 årtier. Først og fremmest er det hele meget velfortalt og skuespillet rigtig godt, samt stemningen af de forskellige tidsperioder er eminent udført. Alt i alt en rigtig solid film, hvor tiden gik uden kedsomhed. :)
"That's rough, buddy."
#18960 Fredag 12 år siden