Gravatar

#18981 Steffan Rasmussen 12 år siden

MikkelAbel (18980) skrev:
6/6. Finchers bedste film, kun overgået at Fight Club.

Så altså hans næstbedste.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#18982 palooka 12 år siden

Første gang jeg har grint af en kommentar på filmz. Ih altså :D
Gravatar

#18983 Mikkel Abel 12 år siden

Steffan Rasmussen (18981) skrev:
Så altså hans næstbedste.

Ja.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18984 Ispep 12 år siden

Steffan Rasmussen (18981) skrev:
Så altså hans næstbedste

Finchers bedste-næstbedste :D
Gravatar

#18985 Skeloboy 12 år siden

Game Change
Ren moralsk ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene om filmen. Den stiller Sarah Palin i et ret dårligt lys. Lidt hurtig research viser dog, at filmen er forholdsvis korrekt.

Men selve filmen er ret suveræn. Game Change er filmen om McCain/Palin-kampagnen. Julianne Moore uhyggelig lig med Palin - endnu mere spot on end Tina Feys parodi. Selvom man kender udfaldet, så er det spænding og intensitet fra start til slut. Woody Harrelson spiller kampagnelederen og Ed Harris spiller John McCain.

Suveræn!

9/10

----

Duel
Jeg har læst meget godt om Spielbergs Duel, men jeg kunne ikke helt leve mig ind i det. Præmissen med en duel mellem en bilist og en uset lastbilchauffør er ellers fin nok. Der er bare ikke nok spænding og paranoia - og det skyldes nok hovedrolleindehaveren, som ikke gør det specielt godt.

5/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#18986 MMB 12 år siden

Så Tarkovskys Zerkalo for første gang i går. Da jeg vågnede i morges var filmen det første, jeg tænkte på. Det er vel nærmest definitionen på en film, der er mere end det sædvanlige. Det er en sært betagende film. :)
Gravatar

#18987 Ispep 12 år siden

Fascinerende billedkompositioner og anvendelse af lyd, helt afgjort. Filmmediet udnyttes på en anden måde. Da jeg genså den, efterlod den mig med en vis tomhed, da jeg finder fortællingen svær at greje og lidt følelsesmæssig distanceret (ikke at det altid er krav, men når en film forsøger i den retning og ikke helt lykkedes, såå). Men svært er det at bedømme hans film, for de er ikke film i traditionel forstand. Ikke engang tæt på næsten.
Gravatar

#18988 MMB 12 år siden

Jeg er heller ikke helt oppe at ringe, da jeg i perioder også var ret distanceret, men filmen ramte alligevel noget ømt - især i den sidste halvdel, hvor den bliver en anelse mere direkte.

Hvad tænker du på mht. anvendelse af lyd?
Gravatar

#18989 Riqon 12 år siden

Jeg så Gravity 3D i onsdags og syntes den var vældig spændende og medrivende, både emotionelt/psykologisk/eksistentielt og som actionfilm. En slags "Apollo 2013" med stærkere og smukkere billeder og bedre fokus på historien. Jeg har svært ved at se for mig, hvad der kunne have gjort filmen bedre. Til tider var den decideret skræmmende, lidt den samme følelse jeg havde under tsunami-sekvenserne i "The Impossible", men ganget med 10. 3D-effekten i den biograf, jeg var i, gjorde dog ikke så meget fra eller til (men så var det måske også nogle lidt gamle briller jeg havde på), men jeg kan forestille mig, den så eminent ud i en sal med bedre teknik. Men helt klart en stor filmoplevelse. Og Sandra Bullock var næsten ikke så irriterende, som hun plejer at være, hvilket var en lettelse. Og George Clooney var awesome. 6/6.

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#18990 Ispep 12 år siden

Foeller (18988) skrev:
Hvad tænker du på mht. anvendelse af lyd

Blot det udtryksmæssige aspekt, som ofte går igen i hans film (lyden af vind, vanddråber o.s.v.) som spiller en aktiv rolle. Derfor er det næsten en opgave i sig selv at analysere lyden :D

Riqon (18989) skrev:
3D-effekten i den biograf, jeg var i, gjorde dog ikke så meget fra eller til

Så må det dæleme have været en skidt biograf/3D lærred. Kom til Thisted eller Klovborg, men det kan Michael Andersen sikkert guide dig bedre igennem, for jeg fik en ud-af-kroppen 3D effekt/oplevelse som jeg har meget svært ved at se kan opnås i 2D.

Ellers er jeg helt enig i din vurdering. Tror Cuaron har skabt en nyklassiker.

Skriv ny kommentar: