Gravatar

#19031 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Skeloboy (19030) skrev:
Kan The Virgin Suicides af Sofia Coppola anbefales?

Jep! Virkelig god film.
Gravatar

#19032 wiseguy 12 år siden

The Perks of Being a Wallflower

Endnu en af de film, hvor man ikke rigtig forstår, hvorfor den aldrig kom op i de danske biografer?
Det unge cast leverer fine præstationer, men især Ezra Miller (We Need to Talk About Kevin) skiller sig ud. Der er ingen tvivl om, at han har en stor karriere foran sig.

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19033 Lord Beef Jerky 12 år siden

Bruno (19031) skrev:
Jep! Virkelig god film.

Enig! Fremragende stemning og dejlig mystisk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19034 Fredag 12 år siden

Bruno (19031) skrev:
Jep! Virkelig god film.
kan jeg også tilslutte mig!
Gravatar

#19035 Batsy 12 år siden

wiseguy (19032) skrev:
The Perks of Being a Wallflower

Endnu en af de film, hvor man ikke rigtig forstår, hvorfor den aldrig kom op i de danske biografer?
Det unge cast leverer fine præstationer, men især Ezra Miller (We Need to Talk About Kevin) skiller sig ud. Der er ingen tvivl om, at han har en stor karriere foran sig.

5/6

Helt enig, virkelig fremragende film og viser at nogle teenager kan sagtens have det hårdt! Som nogle voksne, pege ikke fingre skal der siges synes at teenager gør ikke andet end at brokke sig. Der er dog som den her film illustrere fremragende; At mange teenager er mere end bare bumsende, brokkende narcissistiske individer der er på vej til at blive modne og voksne.

Gav den dog 10 ud af 10, fordi den var jo en film der omhandlede om min årgang og det var nemt at relatere, og den var heller ikke så cheesy og komisk som andre teenage film der bliver spyttet ud af Hollywood, så er der også Emma Watson nom nom.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#19036 Kruse 12 år siden

Captain Phillips

En solid og ganske spændende thriller af Paul Greengrass. Tom Hanks gør det ret så forrygende, og de øvrige skuespillere gør det også godt. Jeg synes måske at mange går lidt for meget i selvsving over Barkhad Abdi, der spiller Muse, og som da bestemt også er god, men om det ligefrem er nok til en oscarnominering ved jeg ikke helt. Jeg følte desværre også at den blev en anelse for lang, og især scenerne i redningsbåden kunne godt have brugt en mindre trimning efter min mening.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19037 Muldgraver 12 år siden

Skeloboy (19030) skrev:
Kan... Marie Antoinette af Sofia Coppola anbefales?

Jeg kunne til dels godt lide den. Og selvom den måske ikke er tiltænkt en socialkonstruktivistisk fortolkning, bliver den ikke ringere af en sådan. Der er noget uhyggeligt letsindigt over, at man som socialt lag kan distancere sig så meget fra hinanden, at guilloutinen er det mest umiddelbare modtræk. Dette aspekt forklarer filmen meget godt, selvom det måske ikke var så tilsigtet. Men der er også mere at hente fra filmen end dette :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19038 Skeloboy 12 år siden

nvm...kommer senere ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#19039 Skeloboy 12 år siden

En lille bemærkning til Lynne Ramsays værker

Small Deaths, 1996(kortfilm)

Lynne Ramsays film er en episodisk fortælling i 3 dele af en piges liv. De er mørke og personlige og trods en dårlig lydside, er det en fin debut.

7/10

----

Kill the Day, 1996(kortfilm)

Også episodisk og ligeledes mørk. Denne gang følger man episoder i en junkies liv, men den er ikke helt så intens som Small Deaths. Selvfølgelig ligger det lidt i historien om en mand, der bare skal have dagene til at gå, at den ikke er ligeså

6/10

----

Gasman, 1998(kortfilm)

En subtil historie i samme omgivelser og tone som de to foregående. Ramsay foretrækker at bruge lower-middleclass som omgangspunkt. Meget bliver ikke fortalt i historien, og den er lidt efter princippet, less is more. God, mørk og med hint af, at ikke alt er som det skal være.

7/10

----

Ratcatcher, 1999

Det er svært at tro, at Lynne Ramsay er en glad kvinde...Ratcatcher er en depressionsfilm uden at være overdrevent følelsladet. Præcis som briterne kan lave denne slags film. Og dette er en af de vellykkede. Hvis du kan lide film a la Tyronnasaur og The War Zone, så tjek denne også.

9/10

----

Morvern Callar, 2002

Selvom hovedpersonen er ret forstyrret og handler irrationelt og mærkeligt, og selvom man tænker: hvorfor skal jeg overhovedet se historien, så er Morvern Callar en rigtig god film. Knap så mørk som de andre, men godt veludført.

8/10

----

Black and White Town, 2005(musikvideo)

Ikke så mange ord om videoen. Skæbner, der keder sig og er frustrerede over kedsomheden. Fint udført.

6/10

----

We Need To Talk About Kevin, 2011

Mesterlig fortælling. Stadig tungt emne, men settingen er flyttet væk fra det fattige Skotland. Det gør Lynne Ramsay med bravour, og We Need To Talk About Kevin er et absolut must. Og så er det med Tilda Swinton, en af vor tids absolut bedste skuespillerinder.

9/10

----

Swimmer, 2012(kortfilm)

Den sidste i rækken af Ramsay-produktioner. Visuelt er den fantastisk, historiemæssig skal man selv ligge utrolig meget i den - for meget. En mand svømmer, og alt i mens hører og ser han, hvad der foregår inde på bredden. Lydsporet er taget fra andre film.

7/10

----

Lynne Ramsay er et unikt talent, der har kæmpetalent for at skabe på en gang smukke og tragiske billeder. Det er absolut ikke film, der gør ens humør bedre, men det er altid godt.

Baseret på 3 spillefilm, vil jeg gerne erklære Lynne Ramsay for en af bedste instruktører i moderne tid...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#19040 jessup 12 år siden

Enig i Movern Caller at Swinton er fremragende. Hende og Huppert kan alene få mig til at se en film.
This is just until June

Skriv ny kommentar: