Gravatar

#19221 Ispep 11 år siden

The Hills Have Eyes (1977)

Wes Craven forstod engang at lave væmmelige, men seværdige horror film. "The Hills Have Eyes" kom nogle år efter den ekstremt modbydelige debutfilm "The Last House on The Left" som dog stadig er mandens bedste film. Historien er meget simpel her, men opbygges godt og der skabes en foruroligende atmosfære. 4/6

Hard-Boiled

Et gensyn med actionfilmen, som vel gav John Woo billetten til Hollywood. Fantastisk genrefilm (action), som John Woo i den grad "ejede" og gjorde meget for. De utallige skuddueller er stadig overrumplende at overvære, men historien om to hårde mænd der har samme mål, men befinder sig i forskellige situationer, er fængende. Klimakset er spektakulært. 6/6

Sexy Beast

Vittig, grotesk og utrolig underholdende gangsterfilm med sublimt skuespil og en herlig dialog. Der er en del visuelt dragende sekvenser og en godt fortalt historie, som jeg virkelig nød. 5/6

Leap Year

Mislykket romantisk film, som efter min mening er strikket sammen efter den mest kedelige kliché skabelon. Glatpoleret og umorsom til min smag. 2/6
Gravatar

#19222 Sweetiebellefan 11 år siden

The Purge

Overfald og mord er tilladt i 12 timer i denne science fiction film der foregår 10 år ude i fremtiden.

Et af årets bedste film.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19223 Lord Beef Jerky 11 år siden

Ja, The Purge er uden tvivl en af årets 1000 bedste film!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19224 knipsknips 11 år siden

The Stranger

3/6

Frygtelig Lykkelig

3/6

Middelmådig aften på Netflix!
Gravatar

#19225 Sweetiebellefan 11 år siden

Hotel Transylvania

De klassiske monstre lever langt væk i Dracula's borg.

Men så kommer mennesket forbi.

Herlig Adam Sandler komedie.

8/10

Shadow of the Vampire

En mand der laver film ved ikke at han har en rigtig vampyr med i sættet.

Kan anbefales.

10/10

The Corpse Bride

Tegnefilmen om en mand der løber væk fra sit bryllup, og møder det smukke lig af en brudgom som tager manden med i underverden.

En flot film af Tim Burton.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19226 MallePalle 11 år siden

Hobbitten 2

Til tider en god og lang film. Blev lidt skræmt fra liv og død en gang i mellem. Både kæresten og jeg hoppede et par gange :D
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#19227 Sweetiebellefan 11 år siden

Pelle Haleløs

Denne film er kendt fra de klassiske bøger.

Pelle bor med sine ejere i Upssala hvor han møder hans modstander Mons.

Hvis du vil se en anderledes tegnefilm, eller nyde nostalgien se denne fim.

8/10
Gravatar

#19228 misuma 11 år siden

Genså The Conjuring.

Nøj, den holder altså.

5/6

--------------------

Min bror nævnte en spøgelsesfilm som han ikke husker navnet på og hans mangelfulde beskrivelse hjalp heller ikke mig på titlen, men måske I kan hjælpe:

Et hus hjemsøges af flere spøgelser. Et rum opdages hvor folk er blevet tortureret, deres øjne/øjenlåg er skåret væk. Det viser sig, at ofrene er begravet i væggene. (Ikke Amityville)

Help please!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19229 Mikkel Abel 11 år siden

Network (BD)

Ekstremt velskrevet dialoger og fantastiske skuespilspræstationer og mega fed slutning. Havde enormt høje forventninger, og filmen var måske ikke helt det jeg havde troet, men god var den sgu. Jeg skal i hvert fald have set noget mere Lumet.

8/10

Das weiße Band (BD)

Min første Haneke film og det var bestemt en oplevelse, på godt og skidt. Vildt flotte billeder i de sort/hvide nuancer og den lille landsby og spændende, central historie. Desværre er der for mange ligegyldige scener, og det resulterer i den bliver for lang og tung til min smag. Selvom det ikke er en "whodunit" historie, havde jeg gerne set noget mere kød på den del.

7/10

World War Z (BD)

Fantastisk start hvor speederen er i bund, men tempoet kommer dog aldrig helt derop igen. Frygtede for CGI'en dengang den første trailer kom frem, men synes bestemt det var blevet respektabelt at se på, for det meste. Fedt at se Brad Pitt i sådan en film, men måske også en ulempe. For ligemeget hvor sort det ser ud for vores helt, er man aldrig i tvivl om han nok skal klare den. Men udemærket zombiefilm, bestemt. Og vildt fedt soundtrack!

7/10

La Haine (BD)

Yes! Yes! Yes! Det er sådan en film der bekræfter hvorfor jeg elsker at se film. De sort/hvide farver er knaldskarpe i dette BD-transfer og fuck hvor set det godt. Visuelt er der bare rigtig mange lækre ting. Vincent Cassel og de to andre hovedpersoner spiller fantastisk og filmen er fuld af mindeværdige scener. Elsker hvordan filmen hele tiden bygger op og man ved bare der vil ske et eller andet vildt med hovedpersonerne, men ved bare aldrig hvornår. Slutningen er en af de bedste slutninger jeg overhovedet mindes at have set, der efterlod mig med hurtig hjertebanken, koldsved på ryggen og målløshed. Fantastisk!

9/10

Into The World

Virkelig, virkelig god film. Det er en film der får mig til at tænke over mit eget liv og giver mig lyst til at opleve ting, det værdsætter jeg virkelig når en historie kan. De mange landskaber giver mulighed for smukke billeder og det skabes der, fra storbyen i Los Angeles til vildnisset i Alaska. Emilie Hirsh spiller formidabelt, og hvordan man ikke har set ham i større roller siden er mig en gåde. Den lange rejse giver også mulighed for små biroller, og det er sgu fedt når selv Kristen 'Twilight' Stewart er interessant at kigge på! (og scenen med Thure Lindhardt og Signe Olsen var en syret overraskelse! :))

8/10

The Fountain (BD)

Aronofskys svageste film. Hmmm, ved ikke helt hvad jeg skal sige om den. Fin nok historie, men også lidt for "mangler et ord" til mig. Hugh Jackman er sgu fee', Rachel Weisz siger mig dog intet. Tildels er filmen virkelig smuk, men det bliver alligevel også bare lidt for gult.. Det bedste ved filmen er udentvivl Clint Mansell der endnu engang, leverer et fantastisk soundtrack.

7/10

Wall Street: Money Never Sleeps (BD)

Er stor fan af "Wall Street" (1987) og selvom efterfølgeren er acceptabel, når den desværre aldrig samme niveau. Jeg er en af dem der faktisk godt kan lide LeBeouf, men han bliver bare aldrig nogen Bud Fox.. Douglas får også (overraskende) alt, alt for lidt spilletid som Gordon Gekko. Carey Mulligan er normalt rigtig stærk, men virker noget fejlplaceret i denne omgang. Visuelt laver Oliver Stone mange fede ting og det er cool, at man mærker den klare tidssforskel der er sket siden Gekko herskede. Historien er der men det føles bare aldrig som om at set-ups'ne får nogle rigtige pay-offs.

6/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19230 Collateral 11 år siden

misuma (19228) skrev:
Genså The Conjuring.

Nøj, den holder altså.

5/6

--------------------

Min bror nævnte en spøgelsesfilm som han ikke husker navnet på og hans mangelfulde beskrivelse hjalp heller ikke mig på titlen, men måske I kan hjælpe:

Et hus hjemsøges af flere spøgelser. Et rum opdages hvor folk er blevet tortureret, deres øjne/øjenlåg er skåret væk. Det viser sig, at ofrene er begravet i væggene. (Ikke Amityville)

Help please!

Det lyder som Haunting in Connecticut
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: