The Blackfish 5,5/6 Sightseers 4/6 The Lone Ranger 3/6 Wild Bill 4,5/6 Olympus Has Fallen 3/6 The Iceman 4/6 We Bought a Zoo 4/6 The English Teacher 3,5/6 Side Effects 4/6 Gangster Squad 2,5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Jeg har længe gerne ville se den her film, som vel må betegnes som Béla Tarr's hovedværk, men har længe udskudt det, da det virkede som et kæmpe projekt at gå igang med grundet dens 7½ times spilletid. Filmens stil er ret typisk for Béla Tarr, så hvis man har set andet med instruktøren, så ved man nok godt hvad man kan forvente. Den er utrolig flot filmet i sort/hvidt, med nogle ekstremt lange shots, der ofte langsomt og drømmende panorere igennem handlingen.
Selve historien vel jeg ikke komme for meget ind på, men den omhandler personerne i et kollektivt landbrug i Ungarn i slutningen af 80erne. Hvor handlingen i for eksempel Hesten fra Torino primært gik på repetition af trivielle handlinger, så er der langt mere "kød" på handlingen i Sátántangó og jeg syntes heller ikke den var så svær at følge, som nogle af hans andre film. Filmens begivenheder vises skiftevis fra der forskellige personers perspektiv og flere af karakterene syntes jeg også ret interessante.
Det sjove er, at hvis man kan falde i hak med den langsomme nærmest tranceagtige stemning, så følges filmen overhovedet ikke så lang som den er, på trods af dens meget langsomme tempo. Det må man sige er noget af en bedrift.
9/10
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
En af de absolut bedste nyere Spielberg-film. Er glad for, at jeg endelig fik mulighed for at se den. Skuespillet er fremragende, især fra DiCaprio, der sgu godt kunne bilde en ind, at han var 17-18, som han skal forestille at være i filmen. Hanks, DiCaprio, Martin Sheen og Walken. Musikken var også interessant og velvalgt - Så bliver det altså også kun godt. Tak til Steven Spielberg for at lave denne film og tak til TV2 for at vise den.
8/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Den første halve time er rimelig spændende, for her har seerens fantasi frit løb, og man er tilbøjelig til at gøre tingene mere uhyggelige end hvad tilfældet er. Når handlingen så vitterlig kommer i gang, så ønsker man sig tilbage til starten, for filmen er desværre ikke synderlig uhyggelig. Det er et problem når man sidder og småklukker over de sekvenser som ellers skulle forestille sig at være "creepy"; det ukendte bliver meget hurtigt kendt og dermed afdramatiseret.
Dermed ikke sagt at plottet - videreudviklingen - er helt i skoven. Det er faktisk et ok forsøg på at binde den sammen med 1'eren, men desværre er den bare ikke specielt spændende. Og fuck hvor er Rose Byrne dog intetsigende...
2/6
Forskellige horrorfilm jeg finder/fandt skræmmende: Candyman (Så den som teenager.) The Blair Witch Project The Ring A Tale Of Two Sisters The Descent Ju-on: The Grudge [REC] (2007) The Shining (I momenter.) The Exorcist (Så den første gang i 8. klasse. Fuck me.) The Others
Jeg brød mig heller ikke specielt om Insidious 2. Den var da nogenlunde underholdende - dog mest på det ufrivilligt komiske niveau. Jeg siger 4/10 og caller bullshit fra de positive anmeldelser.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Mud Filmen tabte mig lidt før midten af filmen hvor minderne om Loseys Go-Between førte mig ned af et forkert spor hvor filmen førte mig hen. Jeg blev hurtigt fanget igen og filmen er bestemt seværdig selvom Take Shelter er en klasse eller to bedre.
Monsters inc........................7-8/10 The Plague..........................5/10 Family guy sæson 8..............7/10 Family guy sæson 9..............7/10 Hobbitten: En uventet rejse...9-10/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark.8/10 The Lone Ranger BD....................5-6/10 Pacific rim 3D BD...........................7/10 Monster university 3D BD................7/10 World war Z 3D BD.........................7/10 Snitch BD......................................7/10 Bullet to the head BD......................5/10 The last stand.............................6-7/10 En kvinde i Berlin............................6/10 Mandela (1996)...........................7-8/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#19211 wiseguy 11 år siden
The Blackfish 5,5/6
Sightseers 4/6
The Lone Ranger 3/6
Wild Bill 4,5/6
Olympus Has Fallen 3/6
The Iceman 4/6
We Bought a Zoo 4/6
The English Teacher 3,5/6
Side Effects 4/6
Gangster Squad 2,5/6
#19212 Sweetiebellefan 11 år siden
The Hub viste en reklame for Mirror Mirror så jeg fandt filmen.
En 2012 version der tager fusen på det klassiske eventyr.
Værd at leje.
8/10
#19213 Kisbye 11 år siden
Jeg har længe gerne ville se den her film, som vel må betegnes som Béla Tarr's hovedværk, men har længe udskudt det, da det virkede som et kæmpe projekt at gå igang med grundet dens 7½ times spilletid.
Filmens stil er ret typisk for Béla Tarr, så hvis man har set andet med instruktøren, så ved man nok godt hvad man kan forvente. Den er utrolig flot filmet i sort/hvidt, med nogle ekstremt lange shots, der ofte langsomt og drømmende panorere igennem handlingen.
Selve historien vel jeg ikke komme for meget ind på, men den omhandler personerne i et kollektivt landbrug i Ungarn i slutningen af 80erne. Hvor handlingen i for eksempel Hesten fra Torino primært gik på repetition af trivielle handlinger, så er der langt mere "kød" på handlingen i Sátántangó og jeg syntes heller ikke den var så svær at følge, som nogle af hans andre film.
Filmens begivenheder vises skiftevis fra der forskellige personers perspektiv og flere af karakterene syntes jeg også ret interessante.
Det sjove er, at hvis man kan falde i hak med den langsomme nærmest tranceagtige stemning, så følges filmen overhovedet ikke så lang som den er, på trods af dens meget langsomme tempo. Det må man sige er noget af en bedrift.
9/10
#19214 knipsknips 11 år siden
5-6/6
Die Hard 2 - bd
5/6
#19215 Lord Beef Jerky 11 år siden
#19216 Driver 11 år siden
En af de absolut bedste nyere Spielberg-film. Er glad for, at jeg endelig fik mulighed for at se den. Skuespillet er fremragende, især fra DiCaprio, der sgu godt kunne bilde en ind, at han var 17-18, som han skal forestille at være i filmen. Hanks, DiCaprio, Martin Sheen og Walken. Musikken var også interessant og velvalgt - Så bliver det altså også kun godt. Tak til Steven Spielberg for at lave denne film og tak til TV2 for at vise den.
8/10
#19217 loki 11 år siden
Den første halve time er rimelig spændende, for her har seerens fantasi frit løb, og man er tilbøjelig til at gøre tingene mere uhyggelige end hvad tilfældet er. Når handlingen så vitterlig kommer i gang, så ønsker man sig tilbage til starten, for filmen er desværre ikke synderlig uhyggelig. Det er et problem når man sidder og småklukker over de sekvenser som ellers skulle forestille sig at være "creepy"; det ukendte bliver meget hurtigt kendt og dermed afdramatiseret.
Dermed ikke sagt at plottet - videreudviklingen - er helt i skoven. Det er faktisk et ok forsøg på at binde den sammen med 1'eren, men desværre er den bare ikke specielt spændende. Og fuck hvor er Rose Byrne dog intetsigende...
2/6
Forskellige horrorfilm jeg finder/fandt skræmmende:
Candyman (Så den som teenager.)
The Blair Witch Project
The Ring
A Tale Of Two Sisters
The Descent
Ju-on: The Grudge
[REC] (2007)
The Shining (I momenter.)
The Exorcist (Så den første gang i 8. klasse. Fuck me.)
The Others
#19218 Lord Beef Jerky 11 år siden
#19219 jessup 11 år siden
Filmen tabte mig lidt før midten af filmen hvor minderne om Loseys Go-Between førte mig ned af et forkert spor hvor filmen førte mig hen. Jeg blev hurtigt fanget igen og filmen er bestemt seværdig selvom Take Shelter er en klasse eller to bedre.
4,5/6
#19220 MOVIE1000 11 år siden
The Plague..........................5/10
Family guy sæson 8..............7/10
Family guy sæson 9..............7/10
Hobbitten: En uventet rejse...9-10/10
Film jeg ikke har set før nu:
Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark.8/10
The Lone Ranger BD....................5-6/10
Pacific rim 3D BD...........................7/10
Monster university 3D BD................7/10
World war Z 3D BD.........................7/10