David Twohy vender tilbage til Riddick-universet, som spillefilm. Desværre havde han ikke behøvet, for Riddick er en temmelig skidt affære. Der er dybest set tale om en tro kopi af "Pitch Black" (blot dårligere), men det var tydeligvis også intentionen for Twohy at lefle for fansene af "Pitch Black". Jeg kan ikke rigtigt se formålet med filmen, men den fungerer som sådan heller ikke. Riddick har tydeligvis været en forholdsvis billig produktion, men I guder den ser helt kikset ud. Kulisserne er virkelig dårlige, visuelt forfærdelig (modsat Pitch Black, som havde en interessant udseende). Skuespillet er fælt og historien er i bedste fald volapyk. De få actionscener der forekommer (slowmotion) er rædselsfulde. Lader man sig ikke gå på af dette, så kan man muligvis også lade sig mildt underholde af tåbelighederne, men dæleme en utilfredsstillende comeback af Twohy. Pitch Black var afgjort et friskt pust, hvor både Riddick karakteren, billedæstetikken og horror-delen fungerede fint og lige siden er det desværre kun gået nedad.
2/6 (og så er jeg også gavmild)
Lone Survivor
Jeg ved ikke hvad der er med Peter Berg, men han kan ikke lave en god film om det så gjaldt hans liv. Battleship var rædselsfuld og denne her er også tæt på at være det. Under begge film fik jeg lyst til at proppe to fingre ned i halsen og kaste op, så kvalmende bliver pinlighederne indimellem i hans film. Det er en utrolig blodfattig historie om heroiske SEALS hvor alt er skåret ud i sort og hvidt mellem heltene og skurkene. Vi er heller ikke frie for heroiske slowmotion-øjeblikke hver gang en amerikaner bliver skudt. Den første time kedede jeg mig bravt, da filmen ikke rigtigt kom nogen vegne med opbygningen af historien og stereotype personer. Efter godt en time går det så løs og det blev lidt mere underholdende, men ikke nok til at redde denne forfejlede film. Stop dig selv, Berg!
Jeg har set den originale og den fangede mig ikke helt, hvorfor så købe remaken? Tja, jeg var nysgerrig og til 50 kr, så overlevede jeg nok hvis filmen her heller ikke greb mig.
Selve kernen er den samme, men ellers er det som at ha' oplevet to vidt forskellige film. Remaken som jeg egentlig hellere vil kalde en nyfortolkning, fangede mig hurtigt pga. dets langsomme tempo og æstestik, og skuespillet var så overbevisende at min empati forblev intakt gennem hele oplevelsen.
Hvor jeg dog elsker at blive overrasket af skjulte guldkorn.
Må sige at det er en virkelig fed serie, med god historie, et godt tempo og gode skuespillere. Så kan jeg kun undre mig over at jeg ikke fik set det noget før.
Science-Fiction dramaet Gattaca er ikke blot en film med eminent scenografi og et spektakulært godt soundtrack, det er samtidig en utrolig relevant film omkring mødet mellem netop videnskaben og fiktion og et, på mange måder, skræmmende budskab fra Andrew Niccol om, hvordan vores fremtid kan ende med at se ud, i en verden, hvor vi mere og mere vægter succes igennem vores karriere, frem for alt det egentlige vigtige og hvor vi måler og vejer hinanden konstant og dem, der ikke kan gøre sig gældende, de må opgive deres drømme og dem, der hjemmefra er bestemt til noget stor, må se sig selv fejle, med den kæmpe byrde på skuldrene at skulle leve op til noget, de ikke kan eller vil. Budskabet er skræmmende tæt på vores virkelighed, hvis man tænker over det. Det er ikke en film, man skal se med tømmermænd, for den kræver, at man følger godt med, men gør man det, får man et spændende Sci-Fi drama fortalt i et slow-pased tempo, der forhåbentlig giver stof til eftertanke.
5/6
Soundtracket, skal ingen snydes for!:
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
God lille kultfilm, der blev starten på en af de mest ikoniske filmtrilogier. I en ukendt fremtid raserer en motorcykelbande de australske veje og da en betjent kommer på tværs af banden må han bøde med livet. Dette bliver starten på Max Rockatanskys opgør med den vilde bande.
Filmen er måske ikke helt op på klassikerstatus for mig, men den er så absolut stadig seværdig.
#19281 Sweetiebellefan 11 år siden
Den her gang ender Jason i New York.
Ikke så slem af en Fredag den 13. fortsættelse.
8/10
Stuart Little
En familie adopterer en mus i denne komedie.
Dog viser filmen sin alder.
7/10
#19282 misuma 11 år siden
Filmen tager en uventet drejning, og det tog lidt pusten fra mig, men sikke en film!
5/6
#19283 Ispep 11 år siden
David Twohy vender tilbage til Riddick-universet, som spillefilm. Desværre havde han ikke behøvet, for Riddick er en temmelig skidt affære. Der er dybest set tale om en tro kopi af "Pitch Black" (blot dårligere), men det var tydeligvis også intentionen for Twohy at lefle for fansene af "Pitch Black". Jeg kan ikke rigtigt se formålet med filmen, men den fungerer som sådan heller ikke. Riddick har tydeligvis været en forholdsvis billig produktion, men I guder den ser helt kikset ud. Kulisserne er virkelig dårlige, visuelt forfærdelig (modsat Pitch Black, som havde en interessant udseende). Skuespillet er fælt og historien er i bedste fald volapyk. De få actionscener der forekommer (slowmotion) er rædselsfulde. Lader man sig ikke gå på af dette, så kan man muligvis også lade sig mildt underholde af tåbelighederne, men dæleme en utilfredsstillende comeback af Twohy. Pitch Black var afgjort et friskt pust, hvor både Riddick karakteren, billedæstetikken og horror-delen fungerede fint og lige siden er det desværre kun gået nedad.
2/6 (og så er jeg også gavmild)
Lone Survivor
Jeg ved ikke hvad der er med Peter Berg, men han kan ikke lave en god film om det så gjaldt hans liv. Battleship var rædselsfuld og denne her er også tæt på at være det. Under begge film fik jeg lyst til at proppe to fingre ned i halsen og kaste op, så kvalmende bliver pinlighederne indimellem i hans film. Det er en utrolig blodfattig historie om heroiske SEALS hvor alt er skåret ud i sort og hvidt mellem heltene og skurkene. Vi er heller ikke frie for heroiske slowmotion-øjeblikke hver gang en amerikaner bliver skudt. Den første time kedede jeg mig bravt, da filmen ikke rigtigt kom nogen vegne med opbygningen af historien og stereotype personer. Efter godt en time går det så løs og det blev lidt mere underholdende, men ikke nok til at redde denne forfejlede film. Stop dig selv, Berg!
2/6
#19284 misuma 11 år siden
Jeg har set den originale og den fangede mig ikke helt, hvorfor så købe remaken? Tja, jeg var nysgerrig og til 50 kr, så overlevede jeg nok hvis filmen her heller ikke greb mig.
Selve kernen er den samme, men ellers er det som at ha' oplevet to vidt forskellige film. Remaken som jeg egentlig hellere vil kalde en nyfortolkning, fangede mig hurtigt pga. dets langsomme tempo og æstestik, og skuespillet var så overbevisende at min empati forblev intakt gennem hele oplevelsen.
Hvor jeg dog elsker at blive overrasket af skjulte guldkorn.
5/6
#19285 Maack 11 år siden
Må sige at det er en virkelig fed serie, med god historie, et godt tempo og gode skuespillere. Så kan jeg kun undre mig over at jeg ikke fik set det noget før.
#19286 Mr. Chriss 11 år siden
#19287 Driver 11 år siden
Science-Fiction dramaet Gattaca er ikke blot en film med eminent scenografi og et spektakulært godt soundtrack, det er samtidig en utrolig relevant film omkring mødet mellem netop videnskaben og fiktion og et, på mange måder, skræmmende budskab fra Andrew Niccol om, hvordan vores fremtid kan ende med at se ud, i en verden, hvor vi mere og mere vægter succes igennem vores karriere, frem for alt det egentlige vigtige og hvor vi måler og vejer hinanden konstant og dem, der ikke kan gøre sig gældende, de må opgive deres drømme og dem, der hjemmefra er bestemt til noget stor, må se sig selv fejle, med den kæmpe byrde på skuldrene at skulle leve op til noget, de ikke kan eller vil. Budskabet er skræmmende tæt på vores virkelighed, hvis man tænker over det.
Det er ikke en film, man skal se med tømmermænd, for den kræver, at man følger godt med, men gør man det, får man et spændende Sci-Fi drama fortalt i et slow-pased tempo, der forhåbentlig giver stof til eftertanke.
5/6
Soundtracket, skal ingen snydes for!:
#19288 Sweetiebellefan 11 år siden
Alletiders håndholdt kamera gys.
8/10
A Troll in Central Park
Typisk Don BLuth tegnefilm.
Men lot tegnet.
6/10
Frances Ha
Et af sidste års højdepunkter.
10/10
#19289 Giraffen 11 år siden
God lille kultfilm, der blev starten på en af de mest ikoniske filmtrilogier. I en ukendt fremtid raserer en motorcykelbande de australske veje og da en betjent kommer på tværs af banden må han bøde med livet. Dette bliver starten på Max Rockatanskys opgør med den vilde bande.
Filmen er måske ikke helt op på klassikerstatus for mig, men den er så absolut stadig seværdig.
4/6
#19290 Mikkel Abel 11 år siden
10/10. Fænomenal sæson og muligvis den bedste.