Gravatar

#19491 misuma 11 år siden

Den har bestemt den quirky skæve humor, men det går lidt ud over alvoren som også er i filmen. Hmm, måske blev jeg alligevel lidt ramt af en af de sidste scener (mon du husker dette fra bogen?)

Gi' den en chance C, jeg er spændt på DIN mening Ü
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19492 Collateral 11 år siden

Jep jeg husker godt det du henviser til. Det er nemlig meget ukarakteristisk for forfatteren der principielt normalt ikke slutter af på den måde. Den skal såmænd nok få en chance på et eller andet tidspunkt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19493 Driver 11 år siden

The Wolf of Wall Street

Den starter rigtig godt ud, så bliver den umådelig kedelig, plat og langtrukket, for så til sidst at redde lidt hjem på en hæderlig slutning. Men man spørger sig selv, hvorfor Scorcese af alle mennesker falder så lavt som til at gøre brug af pik og patte humor og omend, det er tydeligt, at alt i filmen er lige så overdramatiseret som i virkelighedens bog af Belfort, så er det simpelthen for plat og kedsommeligt at se sex på sex på sex, når baggrundshistorien i stedet har så meget kød på sig, som man kunne have gjort brug af. Genistregen fra Scorcese kommer i den scene, hvor Belfort siger han kører en Ferrari og der så dukker en rød Ferrari op, så kommer Belfort i tanke om, at den er hvid og ikke rød, hvormed farven på bilen så skifter - Dette indikerer med al tydelig, at Scorcese, som alle andre mennesker, mener man ikke skal tage Belforts små historier så seriøse, for hvad er fiktion og hvad er virkelighed? En del af Belforts scenarier, er i hvert fald blevet skudt ned af kollegaer og bekendte og filmen virker faktisk også med god grund, direkte urealistisk. Det gør, at man har svært ved at lade sig rive med og med sine tre timer er filmen også alt for lang og ydermere begynder DiCaprio desværre, midt i filmen, at overspille helt ustyrligt, hvilket måske kommer til at koste ham Oscar'en. God start, god slutning, men midten trækker i den grad ned.

Jeg giver et meget venligt og meget lille 7 tal ud af 10 mulige, ikke mindst pga. af Lemmon 714 scenen - Den er sjov, uden at være vulgær - modsat stort set alt andet af filmen.

7/10.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19494 Sweetiebellefan 11 år siden

The Lone Ranger

Eventyret om en indianer og hans ven i denne film.

Blev også overrasket af at Windigos blev nævnt.

En af de bedste Westerns jeg har set.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19495 knipsknips 11 år siden

Suits - sæson 1

fangede mig fra første afsnit af. Slugte hele sæson 1 lørdag aften/nat.

6/6
Gravatar

#19496 jessup 11 år siden

#93 - er enig i at Lemon scenen er umådelig morsom.
This is just until June
Gravatar

#19497 Kruse 11 år siden

Et par af de seneste film jeg har fået set:

Fast & Furious 6 - 8/10
Before Midnight - 8/10
Stoker - 9/10
This is 40 - 6-7/10
Spring Breakers - 7/10
Tetro - 7/10
Von Ryan's Express - 6/10
American Hustle - 6/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19498 Sweetiebellefan 11 år siden

The Addams Family

Komedie om en sær familie i et gammelt hus.

Alletiders Halloween komedie.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19499 Kruse 11 år siden

Kruse (19497) skrev:
Et par af de seneste film jeg har fået set:

Fast & Furious 6 - 8/10
Before Midnight - 8/10
Stoker - 9/10
This is 40 - 6-7/10
Spring Breakers - 7/10
Tetro - 7/10
Von Ryan's Express - 6/10
American Hustle - 6/10

Jeg glemte at nævne:

Mud - 9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19500 Fredag 11 år siden

Synd du ikke skriver et par ord til Kruse. Bare et par små sætninger ville være fedt og sjovere end karakteren i sig selv (jeg ser helst begge dele, da en karakter sætter ordret i perspektiv, særligt når man begynder at kende lidt til en persons smag og filmiske tilgang/tangegang>>:)

Skriv ny kommentar: