That demon within - 6/10 Død sne 2 - 7/10 All cheerleaders die - 7/10 Castanha - 4/10 Stereo - 3/10 Nymphomaniac part 1 (long version) - 10/10 The darkside - 2/10 Rigor mortis - 4/10 Camp x-ray - 6/10 Wolf creek 2 - 6/10 April apocalypse - 3/10 Laggies - 8/10 Why don't you play in hell? - 9/10 Torment - 5/10 Where the devil hides - 5/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Much Ado About Nothing - 2/6 The Outlaw Josey Wales - 5/6 Life Aquatic - 4/6 Na Putu - 4/6 Elephant - 5/6 Time Bandits - 2/6 Her - 4/6 La Haine - 5/6 One Flew Over the Cuckoo's Nest - 6/6 Birth - 4/6 The Colony - 2/6 PI - 4/6 Field of Dreams - 3/6
Klassikeren og en af de bedste actionfilm der nogensinde er lavet. Willis har aldrig været bedre og Alan Rickman spiller røven ud af bukserne som den intelligente og intimiderende Hans Gruber.
6/6
Die Hard 2
God efterfølger, selvom den vel næsten er en genindspilning af originalen, men når den samtidig er så underholdende som den egentlig er kan jeg ikke klage.
Plus flystyrts scenen er rimelig modig for en stor blockbuster film. Det ville man bestemt ikke se i en blockbuster film i dag.
4/6
Die Hard: Mega Hard
Denne gang forlader vi det lukkede miljø og bevæger os ud i New Yorks åbne gader. Det betyder også at filmen ikke besidder samme klaustrofobiske stemning fra de to forrige film, men til gengæld opvejer den det med Samuel L. Jacksons og Bruce Willis kemi, som ærlig talt bærer en stor del af filmen. Der er dog også en par fine actionscener undervejs og det er faktisk en helt fin film, som desværre bliver trukket ned af en ret antiklimatisk slutning. Det kan dog ikke ændre på at det er fin underholdning indtil slutningen.
4/6
Die Hard 4.0
Die Hard 4.0 more like Die Hard Blows. Okay så slemt er det slet ikke, men Die Hard 4.0 er helt klart en lidt skuffende efterfølger. Timothy Olyphant, som jeg ellers ikke har noget imod, er omtrent ligeså skræmmende som en kattekilling, og filmen virker til at køre på automat pilot og desværre knækker filmen helt da Bruce Willis nedkæmper et fly! Men indtil da er der da et par fine scener og Willis har stadig en smule af det berømte glimt i øjet, som ikke gør den helt uduelig.
3/6
A Good Day to Die Hard
Lort med lort på. Okay der er én virkelig god biljagt, men betyder det virkelig noget når alt anden i filmen ikke giver mening eller fungerer? Ikke efter min mening. Du kan bare nøjes med at se biljagten og så ignorere resten. McClane er forresten også en terminator.
Da jeg kun svagt mindes bogen vil jeg helst undgå de større sammenligninger, dog vil jeg skrive at da jeg læste bogen forestillede jeg mig en mørkere tone end hvad jeg oplever i filmatiseringen.
Jeg kan lide historien, skuespillet og ikke mindst de centrale karakterer, men filmens lidt for farverige og muntre tone fjerner lidt fra empatien og filmens egentlige seriøse klimaks mister lidt slagkraft.
Øv bøv. Bøgerne har utvivlsomt sådan en lidt quirky skæv humor, som spiller en rolle, men jeg synes det er balanceret med en stor alvor og hvis filmen falder ved siden af denne, har jeg ikke så travlt med at få den set. Tak for det skrevne Misuma.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#19481 misuma 11 år siden
For lidt glimt i øjet og for meget supermand.
Jeg synes især de første to holder ganske godt, en af grundene er de lukkede settings. Først et højhus, dernæst en lufthavn.
Efterfølgende finder man ud af, at større IKKE altid er bedst.
2,5/6
#19482 Lord Beef Jerky 11 år siden
Død sne 2 - 7/10
All cheerleaders die - 7/10
Castanha - 4/10
Stereo - 3/10
Nymphomaniac part 1 (long version) - 10/10
The darkside - 2/10
Rigor mortis - 4/10
Camp x-ray - 6/10
Wolf creek 2 - 6/10
April apocalypse - 3/10
Laggies - 8/10
Why don't you play in hell? - 9/10
Torment - 5/10
Where the devil hides - 5/10
#19483 Ispep 11 år siden
The Outlaw Josey Wales - 5/6
Life Aquatic - 4/6
Na Putu - 4/6
Elephant - 5/6
Time Bandits - 2/6
Her - 4/6
La Haine - 5/6
One Flew Over the Cuckoo's Nest - 6/6
Birth - 4/6
The Colony - 2/6
PI - 4/6
Field of Dreams - 3/6
#19484 Mikkel Abel 11 år siden
Hvad betyder det?
#19485 Michael Andersen 11 år siden
"The John Holmes Cut" som blev vist på festivalen i Berlin.
#19486 Giraffen 11 år siden
Klassikeren og en af de bedste actionfilm der nogensinde er lavet. Willis har aldrig været bedre og Alan Rickman spiller røven ud af bukserne som den intelligente og intimiderende Hans Gruber.
6/6
Die Hard 2
God efterfølger, selvom den vel næsten er en genindspilning af originalen, men når den samtidig er så underholdende som den egentlig er kan jeg ikke klage.
4/6
Die Hard: Mega Hard
Denne gang forlader vi det lukkede miljø og bevæger os ud i New Yorks åbne gader. Det betyder også at filmen ikke besidder samme klaustrofobiske stemning fra de to forrige film, men til gengæld opvejer den det med Samuel L. Jacksons og Bruce Willis kemi, som ærlig talt bærer en stor del af filmen. Der er dog også en par fine actionscener undervejs og det er faktisk en helt fin film, som desværre bliver trukket ned af en ret antiklimatisk slutning. Det kan dog ikke ændre på at det er fin underholdning indtil slutningen.
4/6
Die Hard 4.0
Die Hard 4.0 more like Die Hard Blows. Okay så slemt er det slet ikke, men Die Hard 4.0 er helt klart en lidt skuffende efterfølger. Timothy Olyphant, som jeg ellers ikke har noget imod, er omtrent ligeså skræmmende som en kattekilling, og filmen virker til at køre på automat pilot og desværre knækker filmen helt da Bruce Willis nedkæmper et fly! Men indtil da er der da et par fine scener og Willis har stadig en smule af det berømte glimt i øjet, som ikke gør den helt uduelig.
3/6
A Good Day to Die Hard
Lort med lort på. Okay der er én virkelig god biljagt, men betyder det virkelig noget når alt anden i filmen ikke giver mening eller fungerer? Ikke efter min mening. Du kan bare nøjes med at se biljagten og så ignorere resten. McClane er forresten også en terminator.
1/6
#19487 elwood 11 år siden
Den scene er så iskold brrrr.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#19488 Sweetiebellefan 11 år siden
I denne falske dokumentarfilm foregår der en eksorcisme, men det går ikke efter planen.
Godt brug af makeup her.
8/10
#19489 misuma 11 år siden
Da jeg kun svagt mindes bogen vil jeg helst undgå de større sammenligninger, dog vil jeg skrive at da jeg læste bogen forestillede jeg mig en mørkere tone end hvad jeg oplever i filmatiseringen.
Jeg kan lide historien, skuespillet og ikke mindst de centrale karakterer, men filmens lidt for farverige og muntre tone fjerner lidt fra empatien og filmens egentlige seriøse klimaks mister lidt slagkraft.
3/6
#19490 Collateral 11 år siden