Gravatar

#19521 Snaden 11 år siden

Jep...glimrende lille perle af en film....boom!
Gravatar

#19522 Fredag 11 år siden

Fantastisk Bom
Gravatar

#19523 Åkepool 11 år siden

Kruse (19518) skrev:
Og angående "Napoelon Dynamite" så er det selvfølgelig Dyg der har den korrekte mening om den film.

Helt sikkert. Den er da røvkedelig.

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19524 Sweetiebellefan 11 år siden

Mary Shelley's Frankenstein 1994

En mand laver eksperimenter med at vække døde folk op i denne klassiker.

Rigtig flot lavet.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#19525 Kruse 11 år siden

12 Years a Slave

Steve McQueen slår endnu engang fast, hvor dygtig en instruktør han er. Efter de to fremragende "Hunger" og "Shame", var forventninger til "12 Years a Slave" store, og de blev ikke mindre med det imponerende cast, der blandt andet tæller Chiwetel Ejiofor, Michael Fassbender, Benedict Cumberbatch, Paul Giamatti, Garrett Dillahunt, Michael K. Williams, Paul Dano og Brad Pitt. Sidstnævnte er måske den eneste der ikke passer helt så godt ind i filmen. Resten er fremragende, og især Michael Fassbender, som den djævelske slaveejer Edwin Epps, og Chiwetel Ejiofor, som den forpinte Solomon Northup, skinner igennem.

Steve McQueens faste fotograf Sean Bobbitt er igen bag kameraet, og deres samarbejde har endnu engang budt på en virkelig flot billedeside, som komplementerer for forrygende præstationer.

Filmen holder intet tilbage, og er til tider decideret ubehagelig at se. Især en bestemt piskescene fik mig til at vride i biografsædet. Man får dog et hvil fra de grumme scener og al den modgang med en slutscene der er dejligt rørende.

Det vil være helt fortjent, hvis den ender med at vinde en Oscar for Bedste Film.

9/10

Prisoners

En spændende og dejligt nedtonet thriller, som er lækkert filmet af Roger Deakins. Generelt er skuespillet rigtigt godt, selvom at Hugh Jackman godt kunne have tonet sig lidt ned i enkelte scener. Den ville dog også med fordel kunne skære en smule af sin 153 minutters lange spilletid af. Filmen føles lidt som en atypisk thriller i både stil og fokus og det er ganske forfriskende.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19526 Ispep 11 år siden

Godt du kunne lide 12 Years a Slave.

Hvad mener du med Prisoners er atypisk i stil og fokus?
Gravatar

#19527 Driver 11 år siden

Mud

Lider under det samme som Wolf of Wallstreet. Den er aaalt for langtrukket. Slowpace er helt fint i en film, hvis det er gjort med måde, og selvom det er tydeligt at se, at Mud forsøger at ramme nogle lignende toner, som dem i Winding Refns Drive, så laver Mud den fejl, at den ikke har kød nok på sig til at vare 2 timer. Det havde Drive heller ikke og derfor varer den kun 1 time og 30 minutter, hvilket er yderst passende for den slags genrer her og derfor burde havde været det samme tilfælde for Mud. Derudover fandt jeg til tider nogle af personerne og deres handling for en smule urealistiske og klimakset, var også lidt af en fuser. Men hva faen, Matthew fik lov til at smide sin trøje, som han plejer.

6-7/10. (Nok tættere på seks end syv)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19528 Kruse 11 år siden

Ispep (19526) skrev:
Hvad mener du med Prisoners er atypisk i stil og fokus?

Her tænker jeg nok mest på, at jeg ikke følte der var fart over feltet, og på samme måde en kamp imod tiden, som man typisk ser i den slags film. At jeg ikke følte at den havde samme iver for at finde gerningsmanden.
Hugh Jackmans karakter leder ikke videre efter at han fanger Paul Danos karakter, og Jake Gyllenhaal kommer nærmest kun tilfældigt videre i sagen. Samtidigt bliver det vil nærmest til en film om brugen af tortur.

Den er måske ikke så anderledes igen når det kommer til stykket, men den føltes bare som noget jeg ikke havde set længe. Så den er måske atypisk fordi at det rent faktisk er en vellykket thriller ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19529 Ispep 11 år siden

Okay ja, jamen jeg er sådan set enig. Den prøvede at styre udenom de mest oplagte klicheer og blev ganske vellykket. Er spændt på at se instruktørens "Enemy".
Gravatar

#19530 wiseguy 11 år siden

Man of Steel (gensyn på BD)

Jeg er så splittet over denne film. Der er flere aspekter af filmen, jeg er helt pjattet med og så er der ting jeg virkelig hader (læs sidste halvdel af filmen)

Det virker bare ikke som om, det er samme instruktør, der har lavet 1. og 2. halvdel af filmen??

Der bygges rigtigt fornuftigt op og så smadres det hele i røvsyg action bæ til sidst! øv!

1. halvdel = 5/6
2. halvdel = 2/6

Samlet 3/6

Lyd og billede på BD'en er dog top notch! Hans Zimmers soundtrack er ligeledes suverænt.

(lige et ekstra øv! den film havde så meget potentiale)

Spring Breakers
Booooring! 2/6

The Great Beauty
Flot, flot film med masser af symbolik og den napper jo Oscar'en for bedste udenl. film foran næsen på Jagten. Det er klart en flottere film end Jagten, men den rørte mig ikke halvt så meget. I min bog burde Jagten vinde! 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: