Gravatar

#19551 Ispep 11 år siden

12 Years a Slave er ihvertfald en mere holdbar film i længden end Gravity, hvor den sidstnævnte mere er en biograf-oplevelse hvor sanserne forkæles. 2 biograftur var en fantastisk rutsjebane tur, hvor man nærmest var et barn påny, men en enkelt 2D visning på en standard skærmstørrelse er lidt undervældende. Jeg er allerede lidt mæt af den faktisk, modsat Caurons Children of Men, som stadig vedbliver fascinerende.
Gravatar

#19552 Fredag 11 år siden

Ispep (19551) skrev:
en enkelt 2D visning på en standard skærmstørrelse er lidt undervældende.
Jeg kan godt følge dig, men samtidig er det måske ikke fair at bedømme et værk, når man ser værket som det IKKE skal ses og er tænkt (ergo var dine to første oplevelser de rette?). Kan du følge mig? Jeg synes nu også en film skal kunne stå prøven (sådan generelt i hvert fald) og gøre det godt under mere ydmyge forhold. Nuvel, jeg var også mindre oppe og ringe end dig selvfølgelig, så måske den holder for mig, selv om det ikke er en film jeg føler det store behov for at gense sådan lige med det samme (måske om 5-6 år?)
Gravatar

#19553 Ispep 11 år siden

Jo, men jeg har ikke biografforhold derhjemme hvor filmene skal leve videre. Jeg havde så håbet på Gravity ville have den stærke historie at falde tilbage på, men jeg må erkende det ikke er tilfældet, når instruktøren har satset som han har.
Gravatar

#19554 Mikkel Abel 11 år siden

Dr. Strangelove

Efter en ganske kedelig oplevelse med "Barry Lyndon" er jeg yderst glad for, at have fået den Kubrick tilbage som jeg har lært at elske. Sort humor, skarp dialog, absurde karakter og velspillende skuespillere. Yes!

8/10

Doubt (DB)

Det er bestemt en film der tager sig stille og roligt ud, men godt er det sgu. Man kan klart mærke at filmen er en adoption af et teaterstykke (endda samme instruktør), da det er dialogen og skuespillet der er i fokus. Havde det ikke været for pragtpræstationer fra Philip Seymour Hoffman, Meryl Streep, Amy Adams og (kort) Viola Davis, havde filmen nok heller ikke været nær så medrivende.

8/10

First Blood (BD)

Udemærket film - Rambo var dog ikke helt hvad jeg troede. Det mest overraskende var nok den ultra lave killstreak, sat i perspektiv med fjerde kapitel (som er mit eneste forhold til serien) hvor der et et par stykke i minuttet. Sly er nu ganske overbevisende, men den får mig aldrig helt op og ringe.

7/10

The French Connection

Totalt 70'film. Gene Hackman og Roy Schneider er sgu et fedt buddy cop-par og det er bestemt også derfor den er værd at se. Der var et eller andet ved historien, som desværre aldrig nåede mig helt - synes ikke 'The French Connection' nogensinde kom rigtigt i spil, men måske jeg ikke fulgte godt nok med? Stor ros til den legendariske biljagt-scene, der er virkelig pondus i den scene. Så har filmen også en rigtig god lydside.

7/10

Predator (BD)

Wow, må sgu sige jeg er virkelig overrasket. Havde forberedt mig på noget virkelig tamt, uddateret Arnold-pjat, men det holdt hundrede procent. Rendyrket action og fedt arbejde med suspense i forhold til predatoren og den endelige kamp. Kendte de fleste af de legendariske one-liner og det var en fornøjelse, at sidde og vente på de dukkede op. Min yndlings scene må være da Predatoren spottes (og ligeså hurtigt er væk), hvor der råbes "COOOONTACT" og vi ellers bliver serveret for to minutters billeder med en jungle der bliver flået i småstykker. :)

8/10

De rouille et d'os (Rust & Bone)

Meget rørende film, der virkelig sætter mine tanker i gang. Hvordan ville man tackle samme situation? Virkelig smukke billeder og smukt skuespil, samt nogle virkelig velskrevne scener med gode drejepunkter. Desværre er slutningen alt, alt for forhastet.

8/10

The Walking Dead - sæson 3

Virkelig, virkelig fed sæson. Kontra sæson 2 er tempoet skyhøjt størstedelen af tiden, specielt i første halvdel. Kill count er også ekstremt højt og det er altså bare altid fedt, at se zombierne blive flået. Vores helte er blevet noget mere kyniske og kolde, og det stiller op til spændende situationer og dilemmaer. Nye karakterer introduceres også, hvor The Governor og Michonne er højdepunkterne. Sæsonen er langsomst når der er for meget fokus på Woodbury.

9/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19555 gi-jones 11 år siden

Kruse (19550) skrev:
"12 Years a Slave" er bedre end "Gravity". Bum! Basta!
Spændende sammenligning :)

Jeg er bedre til at spise spaghetti end du er til at løbe 100 meter.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19556 Åkepool 11 år siden

Kruse (19550) skrev:
"12 Years a Slave" er bedre end "Gravity". Bum! Basta!

Arh pis! Jeg vidste at jeg tog fejl.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19557 MOVIE1000 11 år siden

gi-jones (19555) skrev:

Kruse løber 100 meter og du spiser spaghetti ved målstregen, hvem vil ikke gerne se det :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#19558 Ispep 11 år siden

Kruse er vistnok bedst til at vurdere indeklima ;)
Gravatar

#19559 Kruse 11 år siden

gi-jones (19555) skrev:

Det var nu også kun på baggrund af Åkepools "sammenligning" i et tidligere indlæg.

Men nu hvor vi er ved det. Hvad er bedømmelseskriterierne? Er det begge to på tid eller er det finesse man bliver dømt på :)

Åkepool (19556) skrev:
Arh pis! Jeg vidste at jeg tog fejl.

Godt vi fik det på plads! ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19560 BN 11 år siden

Mikkel Abel (19554) skrev:
First Blood (BD)

Udemærket film - Rambo var dog ikke helt hvad jeg troede. Det mest overraskende var nok den ultra lave killstreak, sat i perspektiv med fjerde kapitel (som er mit eneste forhold til serien) hvor der et et par stykke i minuttet. Sly er nu ganske overbevisende, men den får mig aldrig helt op og ringe.

7/10

Jeg tager muligvis fejl, men det lyder grangiveligt som om dit kriterium er et simpelt "body count" (eller "killstreak", som du kalder det), således at dette er dit primære forbehold. Du kalder manglen på drab "det mest overraskende" ved filmen.

For mig er "den ultra lave killstreak" noget yderst positivt. Modsat sine hjernedøde, blodtørstige (og fuldstændig overflødige) sequels har "First Blood" noget på hjerte. Det der gør den stærk, er den uretfærdighed, som John Rambo - som symbol på de hjemvendte Vietnam-veteraner - udsættes for. Han er traumatiseret af krigen, og slutscenen
hvor han bryder sammen og giver luft for sin frustration
tilfører filmen en simpel, men meningsfyldt og sympatisk pointe. På den måde bliver filmens eftertanke ikke, at volden er en fed og harmløs ting, men derimod at den har tragiske konsekvenser.

Jeg vil til enhver tid foretrække den afdæmpede, lidt mere realistiske tone i "First Blood" fremfor den larmende, utålmodige stil i vor tids actionfilm.

Link til min egen anmeldelse af filmen; en anmeldelse der står i gæld til Filmz' anmelder The Insider:

http://filmz.dk/forum/tagwall/bn-s-top-200-62473/p...
http://beautifulnight.aurovine.com/

Skriv ny kommentar: