Gravatar

#19811 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

Nej, det stoppede jeg med for et par år siden. Dels synes jeg, at folk har alt for travlt med at fluekneppe tallet og dels synes jeg ikke, at et tal siger så fandens meget.

Det er kun på IMDb, jeg giver filmene en tal-vurdering, men det er primært for at holde styr på hvilke film, jeg har set og kigger man på mine 10'ere, er der film som "Blade Runner", "Batman: Mask of the Phantasm", "Closer", "La passion de Jeanne d'Arc" og "The Big Lebowski" - der er ganske sikkert mange, der kunne bruge meget tid på at diskutere hvorfor ét tal er mere rigtigt end et andet, når det kommer til en bunke ret forskellige film... og det synes jeg er lidt fjollet at bruge tid på at diskutere. :)
Gravatar

#19812 Mikkel Abel 10 år siden

God Bless America

Fin lille film der tager et makabert syn på hvor stor indflydelse popkultur (reality-tv) har fået på moderne kultur. Den kunne sagtens avle nogle interessante diskussioner, men filmen havde nok gjort sig bedre som dokumentar eller noget. For historiemæssigt er den sgu ret triviel og der sker fx ingen udvikling i vores karakterer. Den er dog tilpas underholdende og overraskende voldelig.

7/10

The Innkeepers (BD)

Starter meget godt ud, men set-up bliver aaaaaaalt for langt og der er simpelthen for mange ligegyldige scener, som bidrager minus til filmen. Og pay-off er virkelig antiklimatisk, så det bliver hurtig en lang oplevelse. Sara Paxton har dog vanvittigt meget charme som hovedrollen og formår, at holde interessen nok til man forsætter. Ærgerligt, for synes der var stort potentiale.

5-6/10

Kids

Harmony Korine, Gus Van Sant og Larry Clarke. Så kan indie-hjertet næsten ikke bede om mere. "Kids" følger én dag i livet på en flok teenager, hvor sex, stoffer og sex med jomfruer står på menuen og for fanden et kaos det er. Elsker filmens rå tilgang og de endeløse dialoger om ingenting - sådan er det at være teenager. Filmen har klart nogle vigtige budskaber. Når ja, så er soundtracket også virkelig godt. Mit problem med filmen er, at jeg har svært ved at købe, at dem vi følger ikke er mere end 16-17 år, og bl.a. er seksuelt sammen med 12-årige.. Selvom filmen er ekstrem, så virker det næsten FOR ekstremt, som i "utroværdigt".

8/10

Only God Forgives (BD) - gensyn

Første gang var jeg mildt sagt splittet, men stadigvæk begejstret. Anden gang står det nu klart: jeg er vild med Refns seneste film. Der er noget ved filmens første 20 minutter som er vildt mærkeligt - for på den ene side, er det virkelig kedeligt, men på den anden side er billederne så fandens smukke og hypnotiserende at man ikke kan kigge væk. Tempo kommer dog på da moderen ankommer, og det er her det gode virkelige begynder. Historien er mega underfortalt men det giver anledning til tolken og med hvad jeg har læst om filmen i mellemtiden, står det hele meget mere klart for mig. Filmens største force er dog uden tvivl de magiske billeder kombineret med Cliff Martinez' vanvittigt lækre score. Refn, jeg underkaster mig dig endnu engang.

Står fast på 8/10

The Proposition

Rå, beskidt, voldelig og autentisk western. Fedt at tage udgangspunkt i Australien til en forskel. Meget simpel historie, men det virker hele tiden som om der er noget mere i gære, og der skabes til tider en Malick-agtig vibe, med drømmende billeder. Den kunne sagtens vokse på gensyn.

7/10

Pusher

Det imponerer mig virkelig at de har kunne lavet filmen i så autentiske miljøer. Her ser man en tidlig Refn, som er noget mere gritty i sine billeder, men stadigvæk ligeså voldsom. Samspillet mellem Kim Bodnia og Mads Mikkelsen er fremrangende, føler dog aldrig Bodnia er den rette til at køre solo. Ellers et fedt soundtrack og generelt fede billeder.

7/10

Pusher II

Meget samme skuffe som første kapitel, bare lige en tak bedre. Mads Mikkelsen er en langt bedre hovedkarakter end Bodnia, da han er noget mere kompleks og mere er på spil. Filmen er til dels virkelig sjov og virkelig barsk, og Refn supplerer det endnu engang med lækkert musik og lækre billeder.

8/10

Pusher III

Refn siger selv, at dette er hans yndlings da den er mest eksperimenterende. Jeg giver ham ret i det sidste, men dette er den jeg mindst kunne lide. Der sker lidt for meget ingenting, og Zlatko Burich(det er vel næsten skrevet rigtigt) er bare ikke nok til at bære en hel film. Den sidste halve time giver lidt af det, jeg havde håbet på meget mere af, så det hjælper lidt.

6/10

Side Effects (BD)

Lækkert cast, den eneste der faktisk ikke er særligt god er Catherine Zeta-Jones. Spændende indblik i medicinverden, og historien er tilpas medrivende. Steven Soderbergh kan et eller andet med lækre billeder, hvor jeg specielt lå mærke til nogle spøjse beskæringer. Og så vil jeg gerne se meeeeeget mere med Rooney Mara.

7/10

Stoker (BD)

Havde store forventninger og de blev næsten indfriet. Ekstremt fede billeder og kompositioner, samt en imponerende Mia Wasikowska. Det tekniske fejler intet i filmen, manuskriptet halter dog desværre til tider. Her er det bestemt Charlie-karakteren der fuldstændig krakelerer til sidst.

7-8/10
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#19813 Ispep 10 år siden

Mikkel Abel (19812) skrev:
Den kunne sagtens vokse på gensyn.

Suveræn western. Meget skåret ind til benet, men besidder alligevel flere lag. Mageløs fotografering. Jeg vil nok smide 9/10 efter den.
Gravatar

#19814 Riqon 10 år siden

bruno (19809) skrev:
Gravity (2013)
- flot, virkelig flot. Om filmen holder ved anden gensyn, er jeg ikke helt sikker på, men den tekniske side er virkelig fantastisk.

Jeg synes faktisk, den holdt overraskende godt, men måske det var fordi jeg så den med kæresten, som ikke havde set den før - og derfor havde lidt fornøjelsen af at se den gennem hendes øjne. Ved mit gensyn mistede jeg til gengæld lettere oversigten over "hvor langt" hun var kommet fra fartøj til fartøj og sad i højere grad med en følelse af, at det bare var det samme igen og igen ;)

bruno (19809) skrev:
Maniac (2012)
- Elijah Wood er en seriemorder, i et remake af filmen fra 1980. Det meste af filmen ses first-person fra Woods synsvinkel, hvilket gør det til en ret så creepy oplevelse. En god film.

Denne har jeg ikke hørt om før nu, men det ser temmelig interessant ud! Kender ikke til filmen fra 1980 heller. Er vi ovre i slasher-genren, eller?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19815 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden

Riqon (19814) skrev:
Denne har jeg ikke hørt om før nu, men det ser temmelig interessant ud! Kender ikke til filmen fra 1980 heller. Er vi ovre i slasher-genren, eller?

Jep, slasher er nok den bedste betegnelse. Jeg har ikke set originalen, men fik anbefalet remaket.
Gravatar

#19816 Lord Beef Jerky 10 år siden

Både remake og original er fee!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19817 colocho 10 år siden

Hørt hørt!
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#19818 misuma 10 år siden

Genså Snowpiercer på BD

Den holder stadig max!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#19819 Ryder666 10 år siden

Fik endelig set Kickboxer 1-5.
Udemærket underholdning, hvorfra nr 3 og nr 5 er de svageste i serien.
Gravatar

#19820 Lord Beef Jerky 10 år siden

Ryder666 (19819) skrev:
Fik endelig set Kickboxer 1-5.
Udemærket underholdning, hvorfra nr 3 og nr 5 er de svageste i serien.

Du er min nye helt!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: