Nu vi er ved det. Jeg har ikke fattet hvordan det lige er med Nymphomaniac. Der er en Vol 1. Så er der også en Vol 1 forlænget eller hvad?? Hvad med Vol 2, er det noget vi har til gode til fremtiden? Eller er det en andet ord for den forlængede version?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Der er udgivet en version i biografen med Vol 1 og 2 i et. Så er Vol 1 udkommet i forlænget version, og Vol 2 arbejder de stadig på mht den forlængede version.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Well, jeg startede med Vol 1 i forlænget version og så den sammenhængende korte version bagefter - den virkede bare en smule mangelfuld og tam i forhold til det jeg havde set. Stadig en solid film, men jeg glæder mig bestemt til den forlængede version af Vol 2.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Fantastik film, som fanger fra start til slut, er vanvittig betaget af den måde Hitchcock kan lave film på. Jeg har til dato ikke set nogen, der kan bygge suspence op på den måde!!!
Det er så stor en skam, Grace Kelly ikke fik lavet så mange film, hun er simpelthen outstanding.
10/10
Dial M for Murder
Samme igen, fanstisk film, med minimale kulisser. Rigtig godt bevis på det behøver ikke være storslået, for at være godt. I mine øjne, hans bedste plot. Rigtig godt gennem tænkt, uden (mine øjne) plothuller.
Tjaa, jeg har fået set en del film, siden jeg var her sidst:
You're Next (2011) - fin, lille slasher, der er ganske underholdende.
Take This Waltz (2011) - habil kærlighedsfilm med en overraskende god Sarah Silverman i en birolle.
TiMER (2009) - god kærlighedsfilm med sci-fi-tema, samt en lidt overraskende slutning.
Friends with Benefits (2011) - standard kærlighedsflick der holdes oppe af et virkelig godt sammenspil mellem Mila Kunis og Justin Timberlake, der begge er virkelig charmerende.
Lovelace (2013) - titlen siger det hele, desværre er filmen kun lidt over middel, men Amanda Seyfried gør god figur i hovedrollen.
Safety Not Guaranteed (2012) - lettere spøjs film, om en fyr, der søger én at rejse tilbage i tiden sammen med. Ganske fin historie, noget skæv, men sød.
Gravity (2013) - flot, virkelig flot. Om filmen holder ved anden gensyn, er jeg ikke helt sikker på, men den tekniske side er virkelig fantastisk.
Kick-Ass 2 (2013) - ikke så god som den første, men filmen fortjener slet ikke de tæv, den har fået. Hvis man kan lide den første, er der en god chance for, at man også kan lide denne, det kunne jeg i hvert fald.
Man of Tai Chi (2013) - gode kampscener, en ret så standard historie og Keanu Reeves som badguy er bare ikke en god idé, en ret så middelmådig film.
Jagten (2012) - nok en af de bedste danske film, jeg har set til dato, men bestemt ikke en film, jeg har lyst til at gense. Temaet er virkelig grumt.
300: Rise of an Empire (2014) - habil efterfølger til den første film, en mere stabil historie, dog er effekterne ikke ligeså gennemført, men det ender stadig med at blive en ret underholdende affære med masser af vold og halvnøgne mennesker.
Veronica Mars (2014) - en god efterfølger til serien, en god portion fanservice og et veloplagt cast, hvor man let kan føle, at filmen er et kærlighedsprojekt. Selv håber jeg på, at filmen kan blive grobund på en filmserie om Veronica Mars, som Rob Thomas planlægger.
La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (2013) - en ganske enkelt fantastisk film, der føles som om, at man kigger ind i et ægte menneskes liv. Alt er fanget helt perfekt og den eneste grund til, at jeg ikke helt vil kaste "mesterværk" efter den, er fordi jeg kun har set den en enkelt gang.
Jeff, Who Lives at Home (2011) - endnu en spøjs, lille film. Underholdende, men noget kortere end jeg havde regnet med.
The Colony (2013) - postapokalyptisk film med bl.a. Laurence Fishburne. Jeg havde ikke forventet alverden, men jeg var ret godt underholdt, må jeg sige. Er man til den slags film, bør man give den et kig.
Crank: High Voltage (2009) - jeg har set den første og fandt den ikke specielt underholdende, men gav toeren en chance, hvilket ikke var en fejl. Dumheden er skruet helt op og dét, samt Statham bærer filmen hjem, en af de mere underholdende actionfilm, jeg har set i et stykke tid.
About Time (2013) - en rigtig god kærlighedsfilm med et sci-fi-twist. Glimrende skuespil af alle involveret og det er svært at lade være med at holde af Bill Nighy.
Maniac (2012) - Elijah Wood er en seriemorder, i et remake af filmen fra 1980. Det meste af filmen ses first-person fra Woods synsvinkel, hvilket gør det til en ret så creepy oplevelse. En god film.
Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2011) - man skulle tro, at det kunne ikke blive værre, men det blev det, selvom Idris Elba er med. Fyha, noget lort.
Bully (2011) - dokumentar om mobning, den er virkelig, virkelig svær at se, især hvis man selv er blevet mobbet som barn. Der er dele, der gør fysisk ondt på én og sikkert også, hvis man er forælder.
Boss Nigger (1975) - blaxploitation-western med Fred Williamson. Bestemt ikke verdens bedste historie, men filmen er virkelig cool, ikke mindst pga. hovedrolleindehaverne og underholdene.
Disclaimer: jeg kan ikke huske, om jeg er gået længere tilbage end min pause og jeg gider ikke at lede tilbage i tråden. :)
#19801 Ispep 10 år siden
Det er muligt. Jeg er dog ikke sikker på jeg genser den film. Behovet er der simpelthen ikke. Nu er den set, og det er ligesom det.
#19802 gi-jones 10 år siden
#19803 Lord Beef Jerky 10 år siden
#19804 gi-jones 10 år siden
#19805 Lord Beef Jerky 10 år siden
#19806 Sweetiebellefan 10 år siden
En god brug af effekter.
8/10
A History of Violence
Viggo Mortensne er fremragende i dette drama.
10/10
#19807 MadMartigan 10 år siden
Fantastik film, som fanger fra start til slut, er vanvittig betaget af den måde Hitchcock kan lave film på. Jeg har til dato ikke set nogen, der kan bygge suspence op på den måde!!!
Det er så stor en skam, Grace Kelly ikke fik lavet så mange film, hun er simpelthen outstanding.
10/10
Dial M for Murder
Samme igen, fanstisk film, med minimale kulisser. Rigtig godt bevis på det behøver ikke være storslået, for at være godt. I mine øjne, hans bedste plot. Rigtig godt gennem tænkt, uden (mine øjne) plothuller.
10/10
#19808 BN 10 år siden
Jeg vidste, jeg ikke var alene om dette synspunkt! ;-)
#19809 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
You're Next (2011)
- fin, lille slasher, der er ganske underholdende.
Take This Waltz (2011)
- habil kærlighedsfilm med en overraskende god Sarah Silverman i en birolle.
TiMER (2009)
- god kærlighedsfilm med sci-fi-tema, samt en lidt overraskende slutning.
Friends with Benefits (2011)
- standard kærlighedsflick der holdes oppe af et virkelig godt sammenspil mellem Mila Kunis og Justin Timberlake, der begge er virkelig charmerende.
Lovelace (2013)
- titlen siger det hele, desværre er filmen kun lidt over middel, men Amanda Seyfried gør god figur i hovedrollen.
Safety Not Guaranteed (2012)
- lettere spøjs film, om en fyr, der søger én at rejse tilbage i tiden sammen med. Ganske fin historie, noget skæv, men sød.
Gravity (2013)
- flot, virkelig flot. Om filmen holder ved anden gensyn, er jeg ikke helt sikker på, men den tekniske side er virkelig fantastisk.
Kick-Ass 2 (2013)
- ikke så god som den første, men filmen fortjener slet ikke de tæv, den har fået. Hvis man kan lide den første, er der en god chance for, at man også kan lide denne, det kunne jeg i hvert fald.
Man of Tai Chi (2013)
- gode kampscener, en ret så standard historie og Keanu Reeves som badguy er bare ikke en god idé, en ret så middelmådig film.
Jagten (2012)
- nok en af de bedste danske film, jeg har set til dato, men bestemt ikke en film, jeg har lyst til at gense. Temaet er virkelig grumt.
300: Rise of an Empire (2014)
- habil efterfølger til den første film, en mere stabil historie, dog er effekterne ikke ligeså gennemført, men det ender stadig med at blive en ret underholdende affære med masser af vold og halvnøgne mennesker.
Veronica Mars (2014)
- en god efterfølger til serien, en god portion fanservice og et veloplagt cast, hvor man let kan føle, at filmen er et kærlighedsprojekt. Selv håber jeg på, at filmen kan blive grobund på en filmserie om Veronica Mars, som Rob Thomas planlægger.
La vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2 (2013)
- en ganske enkelt fantastisk film, der føles som om, at man kigger ind i et ægte menneskes liv. Alt er fanget helt perfekt og den eneste grund til, at jeg ikke helt vil kaste "mesterværk" efter den, er fordi jeg kun har set den en enkelt gang.
Jeff, Who Lives at Home (2011)
- endnu en spøjs, lille film. Underholdende, men noget kortere end jeg havde regnet med.
The Colony (2013)
- postapokalyptisk film med bl.a. Laurence Fishburne. Jeg havde ikke forventet alverden, men jeg var ret godt underholdt, må jeg sige. Er man til den slags film, bør man give den et kig.
Crank: High Voltage (2009)
- jeg har set den første og fandt den ikke specielt underholdende, men gav toeren en chance, hvilket ikke var en fejl. Dumheden er skruet helt op og dét, samt Statham bærer filmen hjem, en af de mere underholdende actionfilm, jeg har set i et stykke tid.
About Time (2013)
- en rigtig god kærlighedsfilm med et sci-fi-twist. Glimrende skuespil af alle involveret og det er svært at lade være med at holde af Bill Nighy.
Maniac (2012)
- Elijah Wood er en seriemorder, i et remake af filmen fra 1980. Det meste af filmen ses first-person fra Woods synsvinkel, hvilket gør det til en ret så creepy oplevelse. En god film.
Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2011)
- man skulle tro, at det kunne ikke blive værre, men det blev det, selvom Idris Elba er med. Fyha, noget lort.
Bully (2011)
- dokumentar om mobning, den er virkelig, virkelig svær at se, især hvis man selv er blevet mobbet som barn. Der er dele, der gør fysisk ondt på én og sikkert også, hvis man er forælder.
Boss Nigger (1975)
- blaxploitation-western med Fred Williamson. Bestemt ikke verdens bedste historie, men filmen er virkelig cool, ikke mindst pga. hovedrolleindehaverne og underholdene.
Disclaimer: jeg kan ikke huske, om jeg er gået længere tilbage end min pause og jeg gider ikke at lede tilbage i tråden. :)
#19810 Driver 10 år siden
Smider du aldrig karakterer efter de film, du ser? :)