Bigfoot og foundfootage? Yay! Skuespillet fejler intet og opbygningen er der som sådan intet i vejen med, men der kræves tålmodighed hvilket burde belønnes. En belønning som føles hul og alt for hurtigt overstået, hmpf!
2/6
THE LAST DAYS
Den postapokalyptiske CARRIERS virker i mine øjne som en lille, undervurderet perle. Den spanske instruktør er nu ude med sin anden film. Denne her gang på sit modersmål, men groft sat op er tematikken den samme.
Langsomt, men sikkert begynder befolkningen at lide af agorafobi. En dødelig en af slagsen hvis man altså bevæger sig udenfor. Et fjollet præmis måske, men et der fremstår virkeligt og skræmmende i kyndige hænder.
5/6
DEEPSTAR SIX (Gensyn)
Jeg eeeelsker de gamle undervands-scifi-gysere! For mig går filmen her hånd i hånd med Leviathan.
4/6
2 GUNS
Okay aktionunderholdning, men det er lige før en hjernedød film som HOMEFRONT rammer flere rigtige tangenter.
Har set "The prince of Egypt" i min bestræbelse af at nå 50% af Top 100 Animated Features of All Time.
For det første afskyr jeg den historie om den der hadefulde og ondkabsfulde gud der myrder små uskyldige børn. Derudover virkede filmen monotom og overfladisk. Jeg vil nok fortrække "The Ten Commandments" istedet, selvom den er noget lang.
Nu vil jeg arbejde videre på Roger Eberts liste og se "Night Moves" fra 1975. Den håber jeg er mere interessant.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Spændende historie, udmærket musik og utrolig flot rent grafik - især for 1998. At jeg opfatter historien som 100% fiktivt (nogle navne kan måske havde overlevet historien i en eller anden form) bør være ligegyldigt, men alligevel kan jeg ikke undgå at forbløffes over at nogen - mange - i en eller anden grad betragter fortællingen som sandhed.
Så jeg kan nok lide den noget bedre end dig, men vi er vist enige om det grundlæggende religiøse aspekt.
Gummi Tarzan........................7/10 Avatar 3D BD......................5-6/10 Spirit: Stallion of the Cimarron.5/10 Idioterne............................6-7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Zombi 2............................................6-7/10 Sinister..........................................6-7/10 The Bounty........................................6-7/10 Jason goes to hell..................................3/10 U. S. Marshals....................................6-7/10 Don Jon BD........................................5-6/10 Mammoth (2006)...................................3/10 Butch Cassidy and the Sundance Kid BD.8-9/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg kan ikke få hænderne ned igen af begejstring. En total oplevelse for alle sanserne. Jeg tror ikke det kan blive ret meget bedre og de må for min skyld gerne holde her. Vender tilbage med en dybere anmeldelse når jeg finder bedre tid, men dommen er klokkeklar:
Jeg havde planer om snart at se TD, men måske jeg burde vente. Den er snart blevet så hyped, at den kun kan skuffe mig. Jeg ved bare jeg ikke ender på ratings som 8, 9 og 10 og store smukke ord længere. Jeg kan mærke det:-/
Alle filmentusiaster er jo oppe over den lader det til:-D
#19981 misuma 10 år siden
Bigfoot og foundfootage? Yay! Skuespillet fejler intet og opbygningen er der som sådan intet i vejen med, men der kræves tålmodighed hvilket burde belønnes. En belønning som føles hul og alt for hurtigt overstået, hmpf!
2/6
THE LAST DAYS
Den postapokalyptiske CARRIERS virker i mine øjne som en lille, undervurderet perle. Den spanske instruktør er nu ude med sin anden film. Denne her gang på sit modersmål, men groft sat op er tematikken den samme.
Langsomt, men sikkert begynder befolkningen at lide af agorafobi. En dødelig en af slagsen hvis man altså bevæger sig udenfor. Et fjollet præmis måske, men et der fremstår virkeligt og skræmmende i kyndige hænder.
5/6
DEEPSTAR SIX (Gensyn)
Jeg eeeelsker de gamle undervands-scifi-gysere! For mig går filmen her hånd i hånd med Leviathan.
4/6
2 GUNS
Okay aktionunderholdning, men det er lige før en hjernedød film som HOMEFRONT rammer flere rigtige tangenter.
3/6
#19982 Kisbye 10 år siden
For det første afskyr jeg den historie om den der hadefulde og ondkabsfulde gud der myrder små uskyldige børn. Derudover virkede filmen monotom og overfladisk.
Jeg vil nok fortrække "The Ten Commandments" istedet, selvom den er noget lang.
Nu vil jeg arbejde videre på Roger Eberts liste og se "Night Moves" fra 1975. Den håber jeg er mere interessant.
#19983 loki 10 år siden
Jeg skrev i sin tid:
Spændende historie, udmærket musik og utrolig flot rent grafik - især for 1998. At jeg opfatter historien som 100% fiktivt (nogle navne kan måske havde overlevet historien i en eller anden form) bør være ligegyldigt, men alligevel kan jeg ikke undgå at forbløffes over at nogen - mange - i en eller anden grad betragter fortællingen som sandhed.
Så jeg kan nok lide den noget bedre end dig, men vi er vist enige om det grundlæggende religiøse aspekt.
#19984 MOVIE1000 10 år siden
Avatar 3D BD......................5-6/10
Spirit: Stallion of the Cimarron.5/10
Idioterne............................6-7/10
Film jeg ikke har set før nu:
Zombi 2............................................6-7/10
Sinister..........................................6-7/10
The Bounty........................................6-7/10
Jason goes to hell..................................3/10
U. S. Marshals....................................6-7/10
Don Jon BD........................................5-6/10
Mammoth (2006)...................................3/10
Butch Cassidy and the Sundance Kid BD.8-9/10
#19985 Sweetiebellefan 10 år siden
God afslutning på denne række af Final Destination film.
En hel del splatter, lidt romantik ved lysestagene og asiatisk massage.
8/10
#19986 Ispep 10 år siden
Jeg kan ikke få hænderne ned igen af begejstring. En total oplevelse for alle sanserne. Jeg tror ikke det kan blive ret meget bedre og de må for min skyld gerne holde her. Vender tilbage med en dybere anmeldelse når jeg finder bedre tid, men dommen er klokkeklar:
10/10
#19987 Kruse 10 år siden
#19988 Ispep 10 år siden
#19989 T. Nielsen 10 år siden
Alle filmentusiaster er jo oppe over den lader det til:-D
#19990 Kruse 10 år siden