Gravatar

#20031 MOVIE1000 10 år siden

Film jeg ikke har set før nu:

They call me Trinity..............6/10
Trinity is still my name.......6-7/10
Zombie Holocaust..............5-6/10
Edge of Tomorrow 3D............6/10
The Beyond..........................6/10
City of the living dead............5/10
Oscar...................................6/10
The Troops & Troop-ettes........5/10
Les aventures de Rabbi Jacob..8/10
L'homme orchestre.................5/10
Moby dick..............................6/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#20032 Ispep 10 år siden

Muldgraver (20030) skrev:
Dette er et eksempel på en film, vi næppe kunne være mere uenige om :) Og hvis jeg skal give den en karakter lander jeg nok på 3. Sker der noget de sidste tre kvarter, som får det foregående i filmen til at fremstå anderledes?

Ja, så er vi godt nok milevidt fra hinanden i dette tilfælde :) Jeg var betaget af filmens blanding af eventyrlighed, filosofiske overvejelser, romantik m.m. En næsten Michel Gondry film. Jeg synes den havde en rød tråd og forbinder tingene til sidst uden at skære ud i pap. Dens redigering er seriøst noget af det bedste jeg har set på den front.
Gravatar

#20033 Sweetiebellefan 10 år siden

Zombieland

Fire personer må overleve efter et udbrud.

Alletiders zombie komedie.

Bagefter kan det anbefales at se Adamthewoo og The Unkown Cameraman på Youtube.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#20034 misuma 10 år siden

True Detective, BD.

Sikke en serie! Dialogen, det visuelle udtryk og historien er i topklassen!

5/6

I, Frankenstein, BD

Jeg føler ofte et behov for at beskytte de svage. Når det kommer til film altså. Forsvare de grimme, de tåbelige osv.

Det er pokkers svært her. Du må klare dig selv I, Frankenstein!

2/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#20035 Ispep 10 år siden

L'écume des jours (En nuance af Blå) - 8/10

Alternativ, usædvanlig og sjov kærlighedshistorie af den visuelt legesyge Michel Gondry, som her leverer et visuelt syretrip udover det sædvanlige. Man har med garanti ikke set noget lignende rent visuelt udfolde sig på film. Der er et stykke op til mesterværket "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" men stadig thumbs up for denne.
Gravatar

#20036 misuma 10 år siden

The Human Race

En flok fremmede ser alle et lysglimt og vupti, så er de transporteret til et forladt område. Alle hører ordene "følg pilene eller dø, træd på græsset og du dør, overhales du dør du" Alle er i løb og ingen ved hvorfor.

Enkelte scener er okay, men stort set alt skriger amatør hvor skuespillet er det værste.

2/6

Dallas Buyers Club

Wow!

5/6
Gravatar

#20037 Sweetiebellefan 10 år siden

Rio

Den bedste film fra 2011.

10/10

Poltergeist II

God fortsættelse, men så blev flere folk fra filmet forbandet.

Leder stadigvæk efter 2 timers versionen.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#20038 misuma 10 år siden

Smiley, BD.

Crap.

Scarecrow, DVD.

Crap.
Gravatar

#20039 Ryder666 10 år siden

My Name Is Earl 1. sæson

Super god underholdning 5/6
Gravatar

#20040 wimmie 10 år siden

Èn af de absolut dejlige ting ved at have barsel (og en nem baby) er alle de film man kan få set...
Et par ultrakorte anmeldelser af de sidste par måneders sete film :)

Dallas Buyers Club 8/10
Fantastiske præstationer og ganske velfortjente oscars
American Hustle 8/10
Underholdende og virkelig velspillet. Sad næsten konstant og smilede ;)
12 Years a Slave - 9/10
Måske årets bedste film - en stor oplevelse, grum og flot film.
What Maisie Knew 9/10
Rørende og hjerteskærende film - som alle forældre efter min mening bør se; hvad enten man er lykkelig gift, på randen af skilsmisse eller fraskilt.
August: Osage County 7/10
Interessant og velspillet
The Counsellor - 7/10
Virkelig grum og barsk; med gode præstationer og et velskrevet manuskript af Cormac McCarthy
Savages - 6/10
Havde ikke hørt så meget om den, men den var overraskende god.
A million ways to die in the west 5/10
Fjollet - men ganske sød og sjov. Der er ingen tvivl om at man har set det sjoveste hvis man har set traileren, men jeg var ganske fint underholdt ;)
Insidious 4/10
Den har nogle gode ideer og et par scary moments men ellers alt for typisk og en smule kedelig.
Sinister 5/10
Ok og til tider ganske effektiv...dog fesen slutning.
The Purge 1/10
Bare dum og fjollet - jeg var helt ligeglad med om familien overlevede med alle de tåbelige valg de hele tiden tog.
The Other Woman -3/10
Typisk fjollet og "over the top" chick-flick- ikke noget nyt at komme efter men er mest seværdig pga. Leslie Mann som er ganske sød og sjov.
The secret life of Walter Mitty - 7/10
Sød og sjov lille film - og ganske flot og med masser af dejlig musik.
Rush - 7/10
Selvom jeg er ret ligeglad med både sport og biler, så var jeg ganske godt underholdt af denne autentiske historie der er både spændende og velspillet.
3096 Dage - 6/10
Historien om Natasha Kampusch er en ond og trist historie...jeg har på fornemmelsen af denne er noget nedtonet i forhold til virkeligheden, men den var stadig ganske interessant. Stakkels pige.
The Bling Ring - 5/10
Historien er egl. interessant nok men filmen er alt for overfladisk og ikke helt satirisk nok. Den er dog på ingen måder dårlig og skuespillet fejler intet.
The Perks of being a wallflower - 9/10
Èn af de bedste "små" film jeg længe har set
The way way back - 7/10
Sød og sjov coming of age-film - især pga. Sam Rockwell der stjæler alle scener han er med i.
Frozen ground - 5/10
Ok serial killer-thriller med en for en gangs skyld underspillende Nicolas Cage og en ganske klam John Cusack.
Homefront - 5/10
Jason Stathan spiller Jason Stathan - nu med barn. Egl. ganske underholdende og en del bedre end forventet.
Prisoners - 9/10
Èn af de bedste, grummeste og mest intense thrillers længe -flot og nervepirrende og med rigtig godt skuespil hele vejen igennem.
Ruby Sparks - 6/10
Fin lille indie-film i stil med "Her" og "Lars and the Real Girl"
Jagten - 8/10
Efter de blandede anmeldelser herinde må jeg sige at den var bedre end jeg troede jeg havde troet. På trods af et par mindre realistiske scenarier så er den faktisk ganske troværdig og spændende.
The Lone Ranger - 5/10
Pirates of the Caribbean som western hvor Johnny Depp spiller en mindre overgearet indianer-version af Jack Sparrow. Nogle forrygende actionscener men det bliver desværre lidt trivielt og filmen er 20 minutter for lang.
The Conjuring - 7/10
Èn af de bedste overnaturlige gyser jeg læææænge har set. Der er ikke så mange film i genren der både har den rigtige stemning og uhygge og samtidig nogle interessante personer som man gerne vil have klarer den. Denne film har det hele :)
Maniac - 6/10
Et ret ok remake - Elijah Wood er meget overbevisende som Norman Bates-agtig seriemorder og filmen har nogle klamme og effektive scener.
Spring Breakers - ?/10
Jeg har stadig svært ved at finde ud af hvad jeg synes om denne film og har derfor svært ved at sætte en karakter på - den var på sin vis ganske fed men samtidig havde jeg det som om jeg sad og så et mærkeligt syretrip af en musikvideo.
Side Effects - 6/10
Spændende lille thriller med gode præstationer og et par fine små twists.
Carnage - 7/10
Underholdende og interessant... ville egl. gerne skrive lidt nærmere om den hvis jeg får tid :)
Stumper og stykker - 9/10
Virkelig god og barsk film - skærer lidt i hjertet og forfulgte mig længe.
Game of Thrones 1-3 - 10/10
Hvad kan jeg sige... perfekt! Kan slet ikke vente til sæson 4 (nej, vi har ikke HBO endnu)
Anchorman 2 - 6/10
Ikke så sjov som sin forgænger men dog stadig med sine momenter - scenen i fyrtårnet var virkelig sjov :D
Oldboy (2013) - 6/10
Bedre end forventet - selvom der er et stykke vej op til originalen.
Philomena - 8/10
Virkelig god, barsk og rørende historie... sad og blev lidt vred på katolicismen :/
Mud - 7/10
Fint lille drama - med et troværdigt persongalleri.
The World's End - 7/10
Desværre når den ikke de samme højder som Shaun of the Dead og Hot Fuzz som begge scorer topkarakterer hos mig, men var nu alligevel godt underholdt.
This is the End - 8/10
Virkelig fjollet - og virkelig sjov.
Premium Rush - 6/10
Fin let underholdning uden den dybeste alvor - men ganske spændende alligevel.
Captain Phillips - 8/10
Neglebidende nervepirrende - én af de bedste film i år.
Blue Jasmine - 7/10
Rigtig god film og skuespillet er helt i top - dog måske en smule overvurderet i forhold til de andre film ved årets oscaruddeling.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: