En dokumentar om EC Comics og deres redaktør, William Gaines. Gaines er nok bedst kendt for Mad Magazine, men også er skaberen af den amerikanske horror-tegneserie med titler som "Tales from the Crypt" og mange vil sikkert mene, at han og EC Comics var det primære mål for psykologen Fredric Wertham, der var ved at dræbe den amerikanske tegneserieindustri i 1950'erne.
Det er en ret interessant historie, jeg klart kan anbefale, hvis man har interesse i tegneserier og især de amerikanske horrortegneserier, men også hvis man vil se et andet aspekt af hele balladen med Wertham.
Den har i hvert fald givet mig lyst til at få fingrene i de genoptrygte udgaver af EC Comics katalog, der findes i nogle store, flotte hardcoverudgaver.
Har lige set Lilja 4-ever. Det var godt nok en hård omgang. Det er noget tid siden jeg sidst har set så ubehagelig en film. Man sidder jo og er fuldstændigt smadret bagefter. Så Fucking Åmål igår, som også var en rigtig god film, så bliver nød til at have kigget nærmere på hvad Lukas Moodysson ellers har lavet. Lige nu tror jeg det er tid til noget lidt mere opmuntrende.
Ja, det er en hård omgang. Kunne du genkende hende fra Bourne 2?
Har ikke set den. Tror den eneste jeg har set fra den serie er The Bourne Ultimatum. Kan være jeg skulle få set de andre, men det bliver nok ikke lige nu. Der er afstemning til "iCM Forum's 500<400" her i september, så jeg skal til at se så mange af de mindre kendte film, som jeg kan nå.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
En ganske fin dokumentar i tre dele om amerkanske superheltetegneserier, der kan findes på den amerikanske Netflix.
Hvis man har et nogenlunde indblik i emnet, er der ikke meget nyt information at hente og dokumentaren behandler måske emnet lidt overfladisk, samtidig har den også meget fokus på de andre medier, hvor superhelte optræder. Der er enkelte faktuelle fejl undervejs, men det er en helt fin dokumentar, hvis man vil have et generelt indblik i superheltenes historie, fra Superman i 1938 til de massive blockbusters, vi kan se i biograferne for tiden.
Det store plus er, at den er fyldt med tegneserieskabere, både nye og gamle interviews med disse og ikke kun de navnet, som man altid ser i sådanne dokumentarer. De namedropper endda Bill Finger, medskaberen af Batman, der først er begyndt af få opmærksomhed indenfor de sidste par år.
Jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg faktisk har set denne film før, eller om det bare er så længe siden, at jeg dårligt kan huske handlingen.
Uanset hvad, var det en habil omgang underholdning. Ok, der er huller hist og her, og Bronson virker måske ikke helt så ødelagt af sin kones død, som man kunne forestille sig, men ikke desto mindre, er det en fin historie og en fin omgang hævn-fest.
Hvordan er efterfølgerne? Kan det betale sig at bruge tid på dem?
Efterfølgerne 'lugter' langt mere af billige action B-film a la den slags man ofte så i 80'erne på VHS'en. Er man til det, så kan et par af dem underholde, men kvalitative er de ikke.
True Detective Så fik jeg den set færdig. Ved sgu ikke helt hvad jeg skal mene. Jeg var langt fra så godt underholdt, som jeg normalt forventer mig af HBO. Meget langsomt pacet historie, hvilket for så vidt er ok, men jeg er bare slet ikke sikker på at jeg forstår hvorfor den var vigtig. Selve mysteriet virker nærmest som en biting, men den havde slet ikke nok på hjertet til at leve af karaktererne alene. Flot, selvfølgelig, og gode præstationer fra alle. Men konceptet fanger mig ikke. 3/6
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Efterfølgerne 'lugter' langt mere af billige action B-film a la den slags man ofte så i 80'erne på VHS'en. Er man til det, så kan et par af dem underholde, men kvalitative er de ikke.
#20091 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
En dokumentar om EC Comics og deres redaktør, William Gaines. Gaines er nok bedst kendt for Mad Magazine, men også er skaberen af den amerikanske horror-tegneserie med titler som "Tales from the Crypt" og mange vil sikkert mene, at han og EC Comics var det primære mål for psykologen Fredric Wertham, der var ved at dræbe den amerikanske tegneserieindustri i 1950'erne.
Det er en ret interessant historie, jeg klart kan anbefale, hvis man har interesse i tegneserier og især de amerikanske horrortegneserier, men også hvis man vil se et andet aspekt af hele balladen med Wertham.
Den har i hvert fald givet mig lyst til at få fingrene i de genoptrygte udgaver af EC Comics katalog, der findes i nogle store, flotte hardcoverudgaver.
#20092 Kisbye 10 år siden
Har ikke set den. Tror den eneste jeg har set fra den serie er The Bourne Ultimatum.
Kan være jeg skulle få set de andre, men det bliver nok ikke lige nu.
Der er afstemning til "iCM Forum's 500<400" her i september, så jeg skal til at se så mange af de mindre kendte film, som jeg kan nå.
#20093 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
En ganske fin dokumentar i tre dele om amerkanske superheltetegneserier, der kan findes på den amerikanske Netflix.
Hvis man har et nogenlunde indblik i emnet, er der ikke meget nyt information at hente og dokumentaren behandler måske emnet lidt overfladisk, samtidig har den også meget fokus på de andre medier, hvor superhelte optræder. Der er enkelte faktuelle fejl undervejs, men det er en helt fin dokumentar, hvis man vil have et generelt indblik i superheltenes historie, fra Superman i 1938 til de massive blockbusters, vi kan se i biograferne for tiden.
Det store plus er, at den er fyldt med tegneserieskabere, både nye og gamle interviews med disse og ikke kun de navnet, som man altid ser i sådanne dokumentarer. De namedropper endda Bill Finger, medskaberen af Batman, der først er begyndt af få opmærksomhed indenfor de sidste par år.
#20094 Sweetiebellefan 10 år siden
Herlig spion mod spion tegnefilm.
9/10
A Million Ways to Die in the West
Her er beskidte jokes, masser af sange, romantik og mere.
Et af årets bedste film.
8/10
#20095 misuma 10 år siden
En rå film som balancerer fornemt mellem drama og thriller.
Eminent skuespil fra Affleck, Bale og Harrelson.
4,5/6
#20096 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
Jeg er faktisk lidt i tvivl om jeg faktisk har set denne film før, eller om det bare er så længe siden, at jeg dårligt kan huske handlingen.
Uanset hvad, var det en habil omgang underholdning. Ok, der er huller hist og her, og Bronson virker måske ikke helt så ødelagt af sin kones død, som man kunne forestille sig, men ikke desto mindre, er det en fin historie og en fin omgang hævn-fest.
Hvordan er efterfølgerne? Kan det betale sig at bruge tid på dem?
#20097 T. Nielsen 10 år siden
#20098 gi-jones 10 år siden
Så fik jeg den set færdig. Ved sgu ikke helt hvad jeg skal mene. Jeg var langt fra så godt underholdt, som jeg normalt forventer mig af HBO. Meget langsomt pacet historie, hvilket for så vidt er ok, men jeg er bare slet ikke sikker på at jeg forstår hvorfor den var vigtig. Selve mysteriet virker nærmest som en biting, men den havde slet ikke nok på hjertet til at leve af karaktererne alene. Flot, selvfølgelig, og gode præstationer fra alle. Men konceptet fanger mig ikke. 3/6
#20099 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
Ok, så springer jeg dem sikkert over. :)
#20100 misuma 10 år siden
Føles meget dokumentarisk i sin filmning og det klær' filmen.
4/6