#20080: Dit skriveri om "Attack on Titan" i den anden tråd fik i hvert fald mig interesseret i den. Især efter at have set en trailer til den og læst et par ord om den. Jeg er heller ikke den store animé-fan, og det er faktisk kun to animé-serier jeg haft interesse i og har set("Cowboy Bebop" og "Death Note"), men dem var jeg til gengæld også vilde med.
Det bliver dog nok ikke lige med det samme at jeg giver "Attack on Titan" en chance, da jeg har for travlt med andre ting.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Et par gamle klassikere, som man tilsyneladende bør se, og de var egentlig begge udmærkede og seværdige film, men dog ikke noget, jeg ville stemme ind på IMDBs top 250.
På trods af fornuftige plots og diverse mindeværdige scener og replikker, så har jeg nok lidt en aversion mod karakterer/skuespillere, der opfører sig/spiller på for mig fuldstændig urealistisk vis (her især alle omkring og inklusive Welles samt Monroe selv). Det er nok en af de primære årsager til, at nogle af de gamle klassiskere ikke helt bider på mig, fordi en del af dem har alt for meget af den slags teatralske elementer til min smag.
Den første skræmte mig som barn, lederen af rockerbanden...yikes!
Jeg synes skuespillet, til tider, virker kikset/overdrevet, men som helhed underholder filmene stadig. Desuden er det en fornøjelse at se old school stunts...
Har lige set Lilja 4-ever. Det var godt nok en hård omgang. Det er noget tid siden jeg sidst har set så ubehagelig en film. Man sidder jo og er fuldstændigt smadret bagefter. Så Fucking Åmål igår, som også var en rigtig god film, så bliver nød til at have kigget nærmere på hvad Lukas Moodysson ellers har lavet. Lige nu tror jeg det er tid til noget lidt mere opmuntrende.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Har lige set Lilja 4-ever. Det var godt nok en hård omgang. Det er noget tid siden jeg sidst har set så ubehagelig en film. Man sidder jo og er fuldstændigt smadret bagefter. Så Fucking Åmål igår, som også var en rigtig god film, så bliver nød til at have kigget nærmere på hvad Lukas Moodysson ellers har lavet. Lige nu tror jeg det er tid til noget lidt mere opmuntrende.
Ja, det er en hård omgang. Kunne du genkende hende fra Bourne 2?
William Friedkins 1977 genindspilning af Wages of Fear. Dårligt navn, premiere i samme uge som Star Wars, casting problemer og en eskalering af udgifter, gjorde denne film til en omsætningsmæssig fiasko og ent møllesten om Friedkins hals. Filmen har dog efter sin restaurering fået en velfortjent oprejsning og på blu-ray fremstår den nu skingrende flot og med et vellykket lydspor.
Ikke i klasse med Clouzots mesterværk, men så absolut seværdig, og indimellem nervepirrende intens. Soundtracket af Tangerine Dream er herligt.
8/10
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
#20081 Kruse 10 år siden
Det bliver dog nok ikke lige med det samme at jeg giver "Attack on Titan" en chance, da jeg har for travlt med andre ting.
#20082 Sweetiebellefan 10 år siden
Nogen unge folk er på sommerferie i ødemarken, og det efter et virusudbrud.
Ret uoriginal, men spændene og så ingen store navne.
7/10
#20083 stav 10 år siden
Et par gamle klassikere, som man tilsyneladende bør se, og de var egentlig begge udmærkede og seværdige film, men dog ikke noget, jeg ville stemme ind på IMDBs top 250.
På trods af fornuftige plots og diverse mindeværdige scener og replikker, så har jeg nok lidt en aversion mod karakterer/skuespillere, der opfører sig/spiller på for mig fuldstændig urealistisk vis (her især alle omkring og inklusive Welles samt Monroe selv). Det er nok en af de primære årsager til, at nogle af de gamle klassiskere ikke helt bider på mig, fordi en del af dem har alt for meget af den slags teatralske elementer til min smag.
#20084 Giraffen 10 år siden
Jeg kommer også altid til at forveksle de to.
#20085 misuma 10 år siden
Den første skræmte mig som barn, lederen af rockerbanden...yikes!
Jeg synes skuespillet, til tider, virker kikset/overdrevet, men som helhed underholder filmene stadig. Desuden er det en fornøjelse at se old school stunts...
Samlet set: 3,5/6
#20086 Kisbye 10 år siden
Det var godt nok en hård omgang. Det er noget tid siden jeg sidst har set så ubehagelig en film. Man sidder jo og er fuldstændigt smadret bagefter.
Så Fucking Åmål igår, som også var en rigtig god film, så bliver nød til at have kigget nærmere på hvad Lukas Moodysson ellers har lavet.
Lige nu tror jeg det er tid til noget lidt mere opmuntrende.
#20087 Sweetiebellefan 10 år siden
Tre unge mænd er i Slovakiet hvor de ender med at blive fanget og tortureret.
Hvis du er til tortur se denne film.
7/10
#20088 misuma 10 år siden
The Piano er nyere tids version af The Phone Booth.
Istedet for at holde en telefon, er Elijah Wood placeret bag tangenter. Spil perfekt eller du og dine kone (hun er gæst i salen) bliver skudt.
Ideen er mere interessant end udførelsen desværre. Hverken historiens forløb eller karaktererne fangede mig.
2,5/6
#20089 jessup 10 år siden
Ja, det er en hård omgang. Kunne du genkende hende fra Bourne 2?
#20090 Rust Cohle 10 år siden
William Friedkins 1977 genindspilning af Wages of Fear. Dårligt navn, premiere i samme uge som Star Wars, casting problemer og en eskalering af udgifter, gjorde denne film til en omsætningsmæssig fiasko og ent møllesten om Friedkins hals. Filmen har dog efter sin restaurering fået en velfortjent oprejsning og på blu-ray fremstår den nu skingrende flot og med et vellykket lydspor.
Ikke i klasse med Clouzots mesterværk, men så absolut seværdig, og indimellem nervepirrende intens. Soundtracket af Tangerine Dream er herligt.
8/10