Gravatar

#2531 Skeloboy 14 år siden

#2528 - jeg vil joine koret og erklære mig enig:)

Dog kunne det have været fedt med mere Connelly...:) hun kan virkelig formå at holde min fulde opmærksomhed:)
Gravatar

#2532 MOVIE1000 14 år siden

#2528 enig i det du skriver man ikke karakteren
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2533 davenport 14 år siden

Det lader til at tøserne er enige ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2534 Skeloboy 14 år siden

#2533 - jeg har da hvertfald også langt hår og bryster...;)
Gravatar

#2535 Skeloboy 14 år siden

Grimme, Dumme og Beskidte

Man kunne også tilføje: liderlige, usle og generelt dårlige mennesker.

Ettora Scolas film handler om en flok sigøjnere der lever under usle kår. De er fattige, de stjæler, bedrager og er prostitueret. Manden i familien har hældt kalk i sit øje for at score forsikringspenge. Dem vil han ikke dele ud til de ca. 20 andre, der også bor i huset.

Da han slæber en anden kvinde med hjem, som skal sove i samme seng som hans kone, bliver der ballade.

Filmen er gennemført herlig og egentlig også skræmmende. For som Ettora Scola selv har udtalt, så bliver de fattige ofte fremstillet som lykkelige og gode mennesker. Men sandheden er jo en helt anden. Her er det selvfølgelig overdrevet, og man kan slet heller ikke kalde det for en socialrealistisk film. Men Scola er nådesløs i sin fremstilling, og de bliver virkelig fremstillet som usle dyr. Ikke for at nedgøre dem, men for at fortælle, at det er sådan de lever, og ikke på den romantiske og idealiserede måde som i andre film.

5/6
Gravatar

#2536 Skeloboy 14 år siden

Kingdom of Heaven - Directors Cut

Springer direkte ud i det: det er da godt nok vildt, at en DC kan ændre en film så meget. Nu er jeg ikke ligeså kritisk overfor KoH, som så mange andre, men DC er godt nok meget bedre. Det skyldes især den længere forhistorie, men også at Balian generelt er blevet mere troværdig. Den originale virker forceret, og går meget stærkt til tider, men DC retter op på alt det. Der er dog to ting, der irriterer: 1 - måden kampscenerne er vist på, hvor det kort bliver vist i slow motion, og derefter speedet op(kan dog ikke huske, om det er også er sådan i originalen, men det mener jeg ikke).

2 -
jeg synes ikke Balians og Lusignans konfrontation til sidst var god

Så var der alligevel noget om snakken:)

5/6 (originalen er vel nok på 3½/6)
Gravatar

#2537 BN 14 år siden

#2536:

Glæder mig at læse, at Director's Cut gjorde en forskel. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2538 McPeter 14 år siden

Har lige set The Fall på blu-ray. Det er absolut den visuelt flotteste film jeg nogensinde har set. 6 / 6 for en virkelig god og anderledes oplevelse der varmt kan anbefales!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2539 wimmie 14 år siden

Ganske ganske enig ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2540 filmz-Bruce 14 år siden

14 timers hyggelig lillejuleaftensdag med Navarre3, brunch, film, gløgg, film, slik, mad, film, irish coffee og film.

Inglourious Basterds - BD

En helt igennem fantastisk startsekvens satte forventningerne højt fra start af. Hans Landa fra SS stjal filmen igennem hele billedet fra alle andre medvirkende med en blændende karisma. Hvordan det så kunne gå så galt i resten af filmen både være en gåde, men desværre er det nok efterhånden blot ren statistik.

Jeg er blevet komplet immun overfor Tarantinos forelskelse i sin egen kitsch. Morricone musik, forlængede dialogscener, hvor det at forvente det uventede, bliver det forventede. Homage til alle mulige temaer fra andre film, som samtidig skal bryde med konventionerne. Tarantino er blevet så forudsigelig i den narcissistiske løben rundt om sig selv, for at fange sin egen hale.

Jeg fatter ikke, at man kan skyde så fantastisk en start ud i havet, hvor humoren i den soundtrack frie sekvens langsomt må vige for "der totale ubehag" ene og alene pga. den eminente karakter Hans Landa er. Og Aldo Raine ... årtiets lorterolle for Brad Pitt, som må skiftevis skyde hagen frem og trække den tilbage på kunstigste vis.

Jeg fatter ikke en dyt af, at filmen har fået hæder.

Film: 5/10, ene og alene pga. Hans Landa.
Billed: 9/10
Lyd: 9/10

Perfect Getaway - BD

David Twohy, Chronicles of Riddick instruktøren, på banen med en lille budgetfilms thriller, i stilen "hvem er morderen?" optaget i fantastiske locations på Kauai, Hawaii. Meget standard lige ud af landevejen og faktisk med et rigtig godt tvist, hvis ikke det lige var, at tvistet introducerer noget inkonsistens i den viden, vi har fået, som gør det svært at sluge præmissen. Timothy Olyphant spiller dog med stor overbevisning og god karisma og jeg ville ønske, han snart begyndte at overtage hovedroller fra nogle, som snart burde gå på pension. Ikke god, ikke ringe.

Film: 5/10
Billede: 7/10
Lyd: 7/10

Max Manus - BD

Bedste modstandsfilm meget længe!

Film: 8/10
Billed: 9/10
Lyd: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: