The Great Debaters Oprah Winfrey er producer og Denzel Washington instruerer og spille hovedrollen. Forest Whitaker har en stor birolle. Handlinen foregår i Texas 1935 på et sort college. Her er Denzel Washington lærer for debatholdet. Som tiden går, bliver de mere og mere populære. Men det er ikke let at være sort og bo i Texas i 1930'erne.
Der er stærke skuespilspræstationer, men nogen vil nok mene, at historien er en anelse for forudsigelig. Den minder en hel del om Remember The Titans og vel egentlig om enhver anden sportsfilm. Men den er skruet bedre sammen end alle de andre, og den har mere på hjertet end Remember The Titans. Der er et par virkelig barske scener i den, og alt i alt er det en ganske seværdig film, der dog aldrig for alvor overrasker.
W. (4/6) - Ganske velfungerende og forholdsvis objektiv film om George W. Bush, der på en eller anden måde fik mig til at respektere manden mere... sikekrt fordi jeg slet ikke vidste han var så rebelsk i sin ungdom.
Terminator Salvation (2/6) - Så fik jeg set den! Selv uden høje forventninger er filmen en omgang bras. Kedelig historie der føltes endnu kedeligere end den egentlig er pga. den uduelige instruktør... sjov "cameo" af Schwarzenegger dog.
The Invention Of Lying (4/6) - Så blev jeg lige Gervais-fan. Skide sjov film der kun bliver ødelagt en smule af den forudsigelige og alt for sukkersøde afslutning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Enig omkring "W." Man kommer til at se Bush i et lidt andet lys...fra min side er det måske ikke ligefrem respekt - nok mere "pity". Han fremstår mere som naiv og jovinal end denmagtfulde og krigsliderlige præsident man normal tænker på ham som.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Last Year In Marienbad Endnu engang udforsker Resnais hukommelsens virkemåder. Det er en næsten plotløs film, men det er en lille surrealistisk perle. Den har en helt vidunderlig stemning, og det er dragende at se på de lange korridorer, mens der er en voice-over.
Et lille jule eventyr med en fransk familie, som ikke er helt ordinær. Yderst underholdende, kulsort og satirisk non-feelgood film, med Matthieu Amalric i en pragtpræstation. Absolut en af 2009's bedste film.
Film: 9/10 Video: 9/10 Audio: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2625 Fedt at høre. Jeg synes også den helt fantastisk.
#2626 Enig. Den var faktisk en af de film, som jeg havde med, da jeg begyndte på listen over de bedste film fra 00'erne. (Jeg startede med en liste på ca. 50 stk. og begyndte så at skære fra. En ret smertefuld process faktisk hvor der røg mange film fra, som jeg holder meget af. Bl.a. denne.)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Bauer is back. Nu er han forsvarsministerens personlige rådgiver der er blevet forelsket i hans datter og er sammen med hende, uden at forsvarsminsteren ved det. Jack skal gense CTU for at forhandle noget plads med den nye chef Driscoll som fyrede ham i sin tid. Men noget går galt da forsvarsministeren og hans datter bliver bortført ved et privat besøg. Så Driscoll sætter modvilligt Bauer på sagen, kun midlertidigt. Men jo længer Bauer kommer, bliver det med kompliceret og lige til mål af terroristerne.
Det her er efter min mening, en af de bedste sæsoner. Vi kommer til at møde
Tony og Michelle
igen under andre forhold. Historien er stærk og fyldig, også spændende. Man får meget af vide om hver person som kommer ind til gode. Jack kun stole på få, og den ene er den altid alvorligeudseende Chloe, den bedste systemanalytiker. Men denne sæson fokusere ikke så meget på præsidenten, som er lidt mærkeligt, men et stort plus for man bliver træt af præsidenten når det er i hver sæson.
9/10
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Vidste ikke lige hvor jeg skulle smide denne, men synes da traileren til 44 Inch Chest ser ganske interessant ud - bliver spændende at se Ian McShane udenfor Deadwood miljøet. :-)
#2621 Skeloboy 14 år siden
Oprah Winfrey er producer og Denzel Washington instruerer og spille hovedrollen. Forest Whitaker har en stor birolle. Handlinen foregår i Texas 1935 på et sort college. Her er Denzel Washington lærer for debatholdet. Som tiden går, bliver de mere og mere populære. Men det er ikke let at være sort og bo i Texas i 1930'erne.
Der er stærke skuespilspræstationer, men nogen vil nok mene, at historien er en anelse for forudsigelig. Den minder en hel del om Remember The Titans og vel egentlig om enhver anden sportsfilm. Men den er skruet bedre sammen end alle de andre, og den har mere på hjertet end Remember The Titans. Der er et par virkelig barske scener i den, og alt i alt er det en ganske seværdig film, der dog aldrig for alvor overrasker.
4/6
#2622 Lord Beef Jerky 14 år siden
Terminator Salvation (2/6) - Så fik jeg set den! Selv uden høje forventninger er filmen en omgang bras. Kedelig historie der føltes endnu kedeligere end den egentlig er pga. den uduelige instruktør... sjov "cameo" af Schwarzenegger dog.
The Invention Of Lying (4/6) - Så blev jeg lige Gervais-fan. Skide sjov film der kun bliver ødelagt en smule af den forudsigelige og alt for sukkersøde afslutning.
#2623 wimmie 14 år siden
Enig omkring "W." Man kommer til at se Bush i et lidt andet lys...fra min side er det måske ikke ligefrem respekt - nok mere "pity".
Han fremstår mere som naiv og jovinal end denmagtfulde og krigsliderlige præsident man normal tænker på ham som.
#2624 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2625 Skeloboy 14 år siden
Endnu engang udforsker Resnais hukommelsens virkemåder. Det er en næsten plotløs film, men det er en lille surrealistisk perle. Den har en helt vidunderlig stemning, og det er dragende at se på de lange korridorer, mens der er en voice-over.
5/6
#2626 filmz-Bruce 14 år siden
Et lille jule eventyr med en fransk familie, som ikke er helt ordinær. Yderst underholdende, kulsort og satirisk non-feelgood film, med Matthieu Amalric i en pragtpræstation. Absolut en af 2009's bedste film.
Film: 9/10
Video: 9/10
Audio: 8/10
#2627 Benway 14 år siden
#2626 Enig. Den var faktisk en af de film, som jeg havde med, da jeg begyndte på listen over de bedste film fra 00'erne. (Jeg startede med en liste på ca. 50 stk. og begyndte så at skære fra. En ret smertefuld process faktisk hvor der røg mange film fra, som jeg holder meget af. Bl.a. denne.)
#2628 filmz-Bruce 14 år siden
#2629 Nicki52 14 år siden
Bauer is back. Nu er han forsvarsministerens personlige rådgiver der er blevet forelsket i hans datter og er sammen med hende, uden at forsvarsminsteren ved det. Jack skal gense CTU for at forhandle noget plads med den nye chef Driscoll som fyrede ham i sin tid. Men noget går galt da forsvarsministeren og hans datter bliver bortført ved et privat besøg. Så Driscoll sætter modvilligt Bauer på sagen, kun midlertidigt. Men jo længer Bauer kommer, bliver det med kompliceret og lige til mål af terroristerne.
Det her er efter min mening, en af de bedste sæsoner. Vi kommer til at møde
9/10
#2630 McPeter 14 år siden
http://www.apple.com/trailers/independent/44inchch...
Er der egentligt andre film hvor Ian McShane er med som er værd at se?