Jeg må have svært ved at bide på for tiden, for denne lille boy meets girl film, fandt jeg lidt for smart for sit eget bedste. Den mindede mig om en opskriftsfilm, der skulle have premiere til en Valentins dag. To deciliter Amelie, 1 skefuld Before Sunset og throw in lidt Woody Allen stuff on the side og godt med musik, som man kan relatere til i de mange følelsesmæssige stunder.
Jeg kan rigtig godt lide hr. Levitt, men i denne ... thanks, but no thanks! Jeg foretrækker min Woody, sort ... HELT SORT, med retorik uden for meget overflødigt lyserødt fyld! Ordet pretentiøs presser sig på, men nej .... må ikke.
5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En solid anbefaling af Mr. Skeffington (Bett Davis, Claude Rains)som jeg så for et par dage siden og har lidt uventet dukket op i min bevidsthed flere gange siden siden. Jeg kan ikke helt hitte ud af om den er solid, til tider forældet, men med et par sublime scener eller om den er noget mere. Gamle film handler ofte om flere ting end nyere film gør - ikke dybere eller bedre men "flere" - mon ikke der er nogen der er uenige i det:)
Jeg har lige set Distrikt 9 og den er faktisk rigtig fed. I filmen følte jeg med rumvæsnerne hvor uretfærdigt de bliver behandlet når de gerne vi hjem, ikke udrydde mennesker eller noget. Jeg syntes vi er være end dem i "Hotel Rwanda". Den var også sjov, for de opførte sig lige som mennesker, eneste forskel er de er klogere og anderledes i udseendet.
Det er ligesom at se jøderne bliver spærret inde i Kz-lejre. Flot lavet af Neill når man tænker på det er hans femte film.
9/10
Alien - Directers cut
Nu gav jeg mig langt om længe til at se den film og den var fantastisk. Både gåsehudsklam og uhyggelig. Jeg gav den ikke så mange tanker end at
Sigourny Weaver må overleve og det gjorde hun.
Den starter mystisk op, man ved slet hvad de laver der. Troede lige i starten menneskene var rumvæsener. Men det var gode effekter, når man tænker på at filmen er så gammel.
Så en anden ting er hvor velskrevet filmen er, men personer gør virkelig nogle dumme ting. Hvis bare Reaper, Dallas og ham den mørke slår sig sammen, så kunne de tage dem rumfærge og flygte fra de andre. Det vil jeg havde gjort.
8½/10 (nok mest pga. den er så gammel)
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#2614 Jeg vidste I vil spørge. Syntes vi mangler at høre lidt om personerne. Vi ved jo ikke om de er single, har kone, er skilt. Jeg vil hører en historie om hver eneste person. Kunne bedre lide Rodriguez' "The Faculty". Man får meget mere at vide om personerne end i Alien.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#2616 - at man ikke hører meget om personernes baggrund, er vel ikke fordi den er gammel..? Det er lang tid siden jeg har set Alien, men vil umiddelbart ikke mene mere baggrundshistorie er relevant, især fordi det så bare ville tage tid fra alt det andet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#2616 - så man hører ikke nok om personerne i ældre film? Men ja, hvis vi kendte hovedpersonernes ægteskabelige status, så havde det været en langt bedre film...eller noget.
#2616 Personernes situation taget i betragtning, fra de vågner, spiser og finder ud af deres situation, ser jeg ingen steder i historien, hvor vi, publikum, har behov for at vide mere om familiemæssig baggrund, end hvad manuskriptet serverer os.
Personerne snakker om det, som er dem på sinde fra de vågner op, til missionen starter og tingene begynder at gå galt. Hvilket bl.a. er noget så grundlæggende som bonus penge og ikke mindst situationen, at være blevet vækket alt for tidligt. Dette fortæller allerede en forrygende masse om personerne ombord, at jordiske bekymringer fylder en del. Ikke mindst via den efterfølgende diskussionen omkring bonus ordningen med kaptajnen og samtidig etableres Ripleys relation til kaptajnen Dallas og hele rangordenen kommer på plads ved madbordet, at der er kliker ombord. Det er det essentielle for den fortsatte fortælling.
Den eneste familierelation vi og besætningen især bør bekymre os om er ... son-of-a-bitch!
Men har personernes baggrund i øvrigt, noget at gøre med "den er så gammel"?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2611 filmz-Bruce 14 år siden
Jeg må have svært ved at bide på for tiden, for denne lille boy meets girl film, fandt jeg lidt for smart for sit eget bedste. Den mindede mig om en opskriftsfilm, der skulle have premiere til en Valentins dag. To deciliter Amelie, 1 skefuld Before Sunset og throw in lidt Woody Allen stuff on the side og godt med musik, som man kan relatere til i de mange følelsesmæssige stunder.
Jeg kan rigtig godt lide hr. Levitt, men i denne ... thanks, but no thanks! Jeg foretrækker min Woody, sort ... HELT SORT, med retorik uden for meget overflødigt lyserødt fyld! Ordet pretentiøs presser sig på, men nej .... må ikke.
5/10
#2612 jessup 14 år siden
#2613 Nicki52 14 år siden
Jeg har lige set Distrikt 9 og den er faktisk rigtig fed. I filmen følte jeg med rumvæsnerne hvor uretfærdigt de bliver behandlet når de gerne vi hjem, ikke udrydde mennesker eller noget. Jeg syntes vi er være end dem i "Hotel Rwanda". Den var også sjov, for de opførte sig lige som mennesker, eneste forskel er de er klogere og anderledes i udseendet.
Det er ligesom at se jøderne bliver spærret inde i Kz-lejre. Flot lavet af Neill når man tænker på det er hans femte film.
9/10
Alien - Directers cut
Nu gav jeg mig langt om længe til at se den film og den var fantastisk. Både gåsehudsklam og uhyggelig. Jeg gav den ikke så mange tanker end at
Så en anden ting er hvor velskrevet filmen er, men personer gør virkelig nogle dumme ting. Hvis bare Reaper, Dallas og ham den mørke slår sig sammen, så kunne de tage dem rumfærge og flygte fra de andre. Det vil jeg havde gjort.
8½/10 (nok mest pga. den er så gammel)
#2614 Antlion 14 år siden
Hvorfor er det et problem? Hvis du refererer til effekterne, så fungerer de da langt bedre end de CGI-druknede film, vi ser i dag...
#2615 filmz-Bruce 14 år siden
#2616 Nicki52 14 år siden
Jeg vidste I vil spørge. Syntes vi mangler at høre lidt om personerne. Vi ved jo ikke om de er single, har kone, er skilt. Jeg vil hører en historie om hver eneste person. Kunne bedre lide Rodriguez' "The Faculty". Man får meget mere at vide om personerne end i Alien.
#2617 lagoni 14 år siden
#2618 Skeloboy 14 år siden
#2619 Nicki52 14 år siden
#2620 filmz-Bruce 14 år siden
Personerne snakker om det, som er dem på sinde fra de vågner op, til missionen starter og tingene begynder at gå galt. Hvilket bl.a. er noget så grundlæggende som bonus penge og ikke mindst situationen, at være blevet vækket alt for tidligt. Dette fortæller allerede en forrygende masse om personerne ombord, at jordiske bekymringer fylder en del. Ikke mindst via den efterfølgende diskussionen omkring bonus ordningen med kaptajnen og samtidig etableres Ripleys relation til kaptajnen Dallas og hele rangordenen kommer på plads ved madbordet, at der er kliker ombord. Det er det essentielle for den fortsatte fortælling.
Den eneste familierelation vi og besætningen især bør bekymre os om er ... son-of-a-bitch!
Men har personernes baggrund i øvrigt, noget at gøre med "den er så gammel"?