Jeg forstår slet ikke den über overdrevne begejstring for den afsindig hypede Zombieland. Hvad er det dog folk finder så helt fantastisk ved denne film?! Jeg elsker horrorfilm og da kun endnu mere hvis de omhandler lig der vælter rundt og æder løs men det her var altså...ikke godt...for at sige det pænt. Igen karakterudvikling, rædselsfuld skuespiller i hovedrollen, dum, forudsigelig også har den det der klamme, klamme MTV-feel over sig. En stjerne for Woody og en stjerne for Murray. Hvis man har lyst til en komedie med zombier så se for guds ( eller fandens ) skyld Shaun of the Dead i stedet for. Den er på alle fronter en MEGET bedre film, hvor alt der ikke dur i Zombieland tilgengæld virker 100%! 2/5 stjerner.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
The Green Mile (1999) For at gøre det meget kort, så er filmen rigtig fantastisk, og den indeholder mange af de samme ting som Shawshank Redemption (sjovt nok den samme instruktør og også en Stephen King roman), dog synes jeg den er en tand dårligere. Dog er det stadigvæk rigtig rigtig god
Er fuldstændig enig. Jeg ved ikke hvorfor, men da den sluttede, så slog det mig den var lidt dårlig. Det er en rigtig smuk historie. Kunne rigtig gode lide
da vagterne græd da John døde, da han nu var uskyldig.
. Tom Hanks og Doug Huchison spiller godt sammen med David Morse og Michael Clarke Duncan.
5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Enig, The Green Mile er rigtig god men ikke så god som Shawshank. Den er en anelse for sentimental til at komme helt op og ringe - men der er mange gode scener og skuespillet er godt. Jeg ligger og svinger mellem 4-5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg er enig med wimmie... dog svinger den mere mellem 3-4/6 end 4-5/6 for mit vedkommende. Heldigvis bliver den aldrig så sentimental og direkte elendig som The Majestic... thank God for at han hoppede tilbage til noget Stephen King med The Mist.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg spottede tilfældigt denne på BD i Blockbusters brugtbørs forleden og nappede den med hjem. Rent teknisk vinder den sikkert ikke en fis ved at blive set på BD i forhold til dvd, men når den nu alligevel var billigt..
Anyways, jeg synes at det er en stabil dokumentar om emnet og spændende at høre det ene medlem af banden, der er stået frem og har fortalt sin historie om hvordan han kunne blive så radikal i sin opfattelse, da han jo blot var en ganske almindelig familiemand med karriere o.s.v.
Dokumentaren lider desværre lidt under at man kun hører fra ét medlem af banden, hvilket i sig selv er spændende nok, men man savner lidt flere "indspark" fra andre personer, der stod i samme situation og måske kunne den have været lidt kortere.
Overall er den dog godt produceret og dramatiseringerne er også gode, så jeg kan kun anbefale at man giver den et kig.
7/10
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
En god gentagelse af et godt syn. Stadig en særdeles underholdende og vellavet sci-fi film, tilmed nok i genren, årets overraskelse, dog stadig lige under Moon niveau. Det er stadig hovedpersonen Wickus, som løfter filmen et niveau med sit væsen, en forrygende kombination mellem en helt og en kujon, hvis få humane handlinger vi aldrig formår at konstatere, hvorvidt disse bunder helt og holdent i uselviskhed, eller blot er rendyrket selvopholdelsesdrift.
Et syn, som er en karakter mere værd i blu-ray udgaven, som ikke kun leverer et bundsolidt skarpt billede, men også opbygger et aldeles perfekt lydbillede, som sætter tilskueren direkte i centrum, med flot balance mellem front- bag- og surround højttalere og det næsten i alle scener. Det fik mig til at nyde filmen langt mere denne gang end i biografen.
Film: 8/10 Video: 9/10 Audio: 10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Taken er en spænende film med masser af spænding som sagt man skal ikke gør Kims far sur!.
Liam nesson er god som den pensionret spion, som ville have et mere forhold til hans datter Det altid dejligt at se den smukke Famke Jamsen, hun er en naturlig skønhed og en god Skuespillerinde. Resten syndes jeg enlig ikke jeg har hørt om i castet som skuespillere
Historien er lidt noget man har hørt før men det er fortalt på en anden måde syndes jeg. Dog er den stadig rodet hvordan kom sheiken ind i billedet og ham der Partice Saint clair så vi ham igen eller noget.
4-5/6 vil jeg give den Liam nesson er i topform han kunne hvertfald sætte noge styks på plads :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#2641 rammy 14 år siden
Jeg forstår slet ikke den über overdrevne begejstring for den afsindig hypede Zombieland. Hvad er det dog folk finder så helt fantastisk ved denne film?! Jeg elsker horrorfilm og da kun endnu mere hvis de omhandler lig der vælter rundt og æder løs men det her var altså...ikke godt...for at sige det pænt. Igen karakterudvikling, rædselsfuld skuespiller i hovedrollen, dum, forudsigelig også har den det der klamme, klamme MTV-feel over sig. En stjerne for Woody og en stjerne for Murray. Hvis man har lyst til en komedie med zombier så se for guds ( eller fandens ) skyld Shaun of the Dead i stedet for. Den er på alle fronter en MEGET bedre film, hvor alt der ikke dur i Zombieland tilgengæld virker 100%!
2/5 stjerner.
#2642 MMB 14 år siden
For at gøre det meget kort, så er filmen rigtig fantastisk, og den indeholder mange af de samme ting som Shawshank Redemption (sjovt nok den samme instruktør og også en Stephen King roman), dog synes jeg den er en tand dårligere. Dog er det stadigvæk rigtig rigtig god
5/6 små stjerner.
#2643 Nicki52 14 år siden
Er fuldstændig enig. Jeg ved ikke hvorfor, men da den sluttede, så slog det mig den var lidt dårlig. Det er en rigtig smuk historie. Kunne rigtig gode lide
5/6
#2644 wimmie 14 år siden
Enig, The Green Mile er rigtig god men ikke så god som Shawshank. Den er en anelse for sentimental til at komme helt op og ringe - men der er mange gode scener og skuespillet er godt.
Jeg ligger og svinger mellem 4-5/6
#2645 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2646 Nicki52 14 år siden
Ja, The Mist er god indtil slutningen. Blev godt nok chokeret. Jeg gav den 4/6. Men det kunne blive en god 3D film.
#2647 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg spottede tilfældigt denne på BD i Blockbusters brugtbørs forleden og nappede den med hjem. Rent teknisk vinder den sikkert ikke en fis ved at blive set på BD i forhold til dvd, men når den nu alligevel var billigt..
Anyways, jeg synes at det er en stabil dokumentar om emnet og spændende at høre det ene medlem af banden, der er stået frem og har fortalt sin historie om hvordan han kunne blive så radikal i sin opfattelse, da han jo blot var en ganske almindelig familiemand med karriere o.s.v.
Dokumentaren lider desværre lidt under at man kun hører fra ét medlem af banden, hvilket i sig selv er spændende nok, men man savner lidt flere "indspark" fra andre personer, der stod i samme situation og måske kunne den have været lidt kortere.
Overall er den dog godt produceret og dramatiseringerne er også gode, så jeg kan kun anbefale at man giver den et kig.
7/10
#2648 filmz-Bruce 14 år siden
En god gentagelse af et godt syn. Stadig en særdeles underholdende og vellavet sci-fi film, tilmed nok i genren, årets overraskelse, dog stadig lige under Moon niveau. Det er stadig hovedpersonen Wickus, som løfter filmen et niveau med sit væsen, en forrygende kombination mellem en helt og en kujon, hvis få humane handlinger vi aldrig formår at konstatere, hvorvidt disse bunder helt og holdent i uselviskhed, eller blot er rendyrket selvopholdelsesdrift.
Et syn, som er en karakter mere værd i blu-ray udgaven, som ikke kun leverer et bundsolidt skarpt billede, men også opbygger et aldeles perfekt lydbillede, som sætter tilskueren direkte i centrum, med flot balance mellem front- bag- og surround højttalere og det næsten i alle scener. Det fik mig til at nyde filmen langt mere denne gang end i biografen.
Film: 8/10
Video: 9/10
Audio: 10/10
#2649 McPeter 14 år siden
#2650 Batsy 14 år siden
Taken er en spænende film med masser af spænding som sagt man skal ikke gør Kims far sur!.
Liam nesson er god som den pensionret spion, som ville have et mere forhold til hans datter
Det altid dejligt at se den smukke Famke Jamsen, hun er en naturlig skønhed og en god Skuespillerinde.
Resten syndes jeg enlig ikke jeg har hørt om i castet som skuespillere
Historien er lidt noget man har hørt før men det er fortalt på en anden måde syndes jeg.
Dog er den stadig rodet hvordan kom sheiken ind i billedet og ham der Partice Saint clair så vi ham igen eller noget.
4-5/6 vil jeg give den
Liam nesson er i topform han kunne hvertfald sætte noge styks på plads :)