Gravatar

#3671 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Nanny McPhee

Det hele er ved at gå af sporet for en mand med mange børn på deres idylliske engelske gård, da Nanny McPhee pludselig dukker op.

Herlig og typisk britisk komedie med dansende æsler, skøre tanter med mere, alt imens vi venter på 2'eren.

9/10
Gravatar

#3672 jessup 14 år siden

3669 af dem du nævner har jeg ikke set 71.... og seventh.. - har dem dog liggende

I øvrigt har jeg Benny.. som nr1. og sikkert Piano.. som 2 eller eller 3 - er ikke helt afklaret og du opmuntre til at se og gense.

De to hovedpersoner i Benny og Piano er kompromisløse i deres tilgang til livet opmuntrende som sådan, men fatalt for dem begge. En scene som gjorde et stort indtryk på mig i Piano var

scenen i sengen med moderen hvor kommer opat slås med hende - hvor hendes facade krakelere - det er som om hun vil tilbage til trykheden før fødsel imaginær selvfølgelig, men måske det skal genses før jeg helt står inde for fortolkningen:) - i det hele taget det arbejde der ligger i at bevare kontrollen
#
This is just until June
Gravatar

#3673 davenport 14 år siden

Så Zombieland igår. Og jeg kan kun sige "FUUUUCK!!!" Den var da så fed, at jeg stadig er helt blown away. Underholdning lavet direkte til mig!
:)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3674 Benway 14 år siden

Night and the City (1950)

Hvorfor har jeg dog været så længe om at få denne film set? Jules Dassins "Night and the City" er en totalt opslugende oplevelse, og klart en af de bedste film noirs jeg har set. Richard Widmark er fantastisk i hovedrollen som hustleren, der indfanger sig selv i et net af triks, og som en halshugget høne løber videre uden at være klar over, at hans tid for længst er ovre. Dassin lavede den her efter, han var blevet blacklistet i USA, og den nihilistiske og pessimistiske tone er da heller ikke til at overse. Filmen burde være en deprimerende oplevelse, men i stedet bliver man totalt revet med takket være den desperate energi Dassin forsyner fortællingen med. Fremragende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3675 filmz-Bruce 14 år siden

#3674 Helt enig! Widmark er forrygende i den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3676 Benway 14 år siden

Pickup on South Street (1953)

Jeg forsætter mit Richard Widmark-trip med denne koldkrigsthriller, hvor Widmark atter er blændende som en flabet lommetyv, der ved et tilfælde bliver rodet ind i spionagesag. Han suppleres dog af en fremragende præstation fra Thelma Ritter, mens Jean Peters leverer sexappeal nok til at vække en død fra graven. Sam Fuller har instrueret og giver den kulørte handling en rå b-films skarphed og energi. Selvom angsten for 'de røde' lurer i baggrunden, så er det de mange detaljer, den flertydige dialog og de sympatiske antihelte, der trækker en ind i historien.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3677 Thomsen 14 år siden

Åh, det er en god film. Men det er godt nok ved at være længe siden, jeg har set den sidst.

Jeg har forresten den danske plakat liggende: http://i524.photobucket.com/albums/cc324/Thomsen19...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#3678 Benway 14 år siden

#3677 Den er også fed og dejligt cheesy. Ligesom filmen. :)
Gravatar

#3679 Kruse 14 år siden

A Short Film About Killing

Har lige fået set denne fremragende og forbandet intense film, der viser to brutale mord, hvor det ene af dem endda var lovligt udført af staten. Jeg har umiddelbart svært ved at sætte ord på filmen i øjeblikket, så lad mig bare slutte af med endnu en gang at sige at det var en fremragende film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3680 Skeloboy 14 år siden

#3679 - Helt enig, meget stærk film. Jeg kan anbefale A Short Film About Love også

Skriv ny kommentar: