Gravatar

#3691 Kiksmann 14 år siden

The 4400 Season 2

Serien beholder den stemning som der var i første sæson, selve handlingen spredes ud over flere personer.
Et par uventede twist her og der gør sæsonen bedre end den første.
Der er dog et par afsnit som er svage, men hen mod slutningen af sæsonen tilspises den situation som der er opstået mellem mennesker og de 4400, samt hvilke syn der kommer fra begge sider. At sæson 3 bliver spændende er der slet ingen tvivl om, jeg glæder mig meget til at se den.

4/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#3692 lyspunkt 14 år siden

Far Cry Imdb

Om det er selvpineri eller en social opgave jeg er begyndt på, vil jeg være op til den enkelte, men jeg har kastet mig over endnu en skrækkelig Uwe Boll "creation".

En tysk doktor sidder på en ø og fremstiller meget blege supersoldater vha spændende eksperimenter. (Var der ikke en anden tysker, der havde en forkærlighed for blege soldater?)
En smuk kvindelig journalist hyrer vores helt, Jack, en tidligere elitesoldat nu lettere fordrukken turist-hvalspotter-kaptajn, til at sejle sig ud til øen for at finde sin onkel, der også er Jacks gamle soldaterbuddy. Da kvinden bliver snuppet og Jacks båd sprunget i luften, bliver han nødt til at uddele lidt håndmadder under protest. Til sidst ender hele øen i et kaos af mere eller mindre loyale soldater og supersoldater, der farer rundt og skyder og slår på alt og alle, mens vores helte og den gale doktor spurter mod havnen for at nå den sidste færge inden rulleteksterne.

Jeg har ikke selv spillet Far Cry, men har dog læst mig til, at der også i spillet var en ø og en gal doktor og nogle soldater, men det er lidt lidt at bygge en film på. Ikke desto mindre har Herr Boll lavet 1½ time med rimelig flotte billeder, stunts, eksplosioner, skudvekslinger og slagsmål og det er sådan set meget godt. Det bliver dog aldrig spændende eller medrivende, og langt hovedparten herinde ville nok sige:"Det kunne du havde sagt dig selv!"

Af rulleteksterne kan man se, at der i hvert fald er krediteret de tre personer man må, under manuskript, og en lang række mennesker har brugt tid på at lave alt fra musik til kostumer, og det er mig en gåde, hvordan så mange mennersker kan lave sådan en gang makværk. Og det er mig en større gåde, hvordan Uwe Boll kan blive med at stampe adskillige millioner op til sin lidt for dyre hobby.

Kan kun sige én ting "Don´t feed the Boll!"

Far Cry er ikke værd at spilde tid på, da den ikke en gang er så dårlig, at den er sjov
1/6

Husk: Jeg ser disse film, så I ikke behøver
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#3693 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Maradona

Emir Kusturica møder Maradona i denne vellykkede dokumentarfilm, og der er både dramatiske tilbageblik og små sjove animerede politiske klip.

10/10
Gravatar

#3694 MOVIE1000 14 år siden

#3691 har tænkt på at starte på den serie men ved ikke om det er noget for mig, hvad handler den om? minder den om andre serier/film? er den pengene værd?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3695 Kruse 14 år siden

Double Indemnity

Har lige fået set denne fantastiske Billy Wilder film. Jeg forventede en film i samme klasse som Sunset Boulevard, og det fik jeg skam også. Hvilken af de to jeg foretrækker, har jeg dog endnu ikke helt fået klargjort med mig selv. Double Indemnity er en film noir af den bedste slags. Ligesom med Sunset Boulevard, så starter det hele egentligt omkring slutningen, hvor hovedpersonen triste skæbne allerede er fastlagt, og han begynder at fortælle hvordan det hele kunne komme til det punkt. Historien handler om forsikringssvindel og det "perfekte mord", selvom at man jo som altid finder ud af at der ikke findes sådan noget som det "perfekte mord". Fred MacMurray er hovedpersonen og Barbara Stanwyck er filmens skønne og på samme tid farlige femme fatale. Det er svært at sætte en finger på deres præstationer, da de begge er fremragende og fungerer perfekt til deres roller. Men den præstation som jeg bider mest mærke i, er Edward G. Robinson i rollen som Barton Keyes, hvis job består i at undersøge omstændighederne i en ulykke, og klargøre om der skal udbetales forsikring eller at det hele er svindel. Han imponerer virkelig og det er også ham der står for de bedste guldkorn af dialog. Dialogen er i det hele taget top notch. Jeg har endnu ikke stødt på en Billy Wilder-film der ikke havde fremragende dialog, og denne film er heller ikke nogen undtagelse. Denne er selvfølgelig også smukt filmet i sort/hvid, og Billy Wilder formår virkelig at skabe en scene der går op i en højere endhed.

Alt i alt er det en fantastisk film, som jeg ikke tøver med at kalde et mesterværk. I øjeblikket tror jeg alligevel at jeg hælder en smule mere til Sunset Boulevard, men de ligger så forbandet tæt at det udelukkende handler om de små ting. Fantastisk film!

6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3696 El vez 14 år siden

Hell yeah!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3697 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

The Land Before Time 4: Journey Through the Mists

Lillefods far er syg, så ungerne tager på en farlig rejse for at finde healende blomster.

De to skurke som hader hinanden stjæler showet, men denne serie skriger ren 90'er stil.

8/10
Gravatar

#3698 Kiksmann 14 år siden

MOVIE1000 (3694) skrev:
#3691 har tænkt på at starte på den serie men ved ikke om det er noget for mig, hvad handler den om? minder den om andre serier/film? er den pengene værd?

Er lige gået i gang med 3 sæson, og den holder skam tempo og stemning, så lige nu syntes jeg klart den er pengene værd, og kan kun anbefale den til andre som kan lide scifi.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#3699 elwood 14 år siden

Var til 50 film aften kan man vel godt kalde det igår.

[url= Records[/url]

Filmen der handler om Chess Records, er løst baseret på virkeligheden, og skal ikke tages for og være en 100% akkurart film, men underholdende film synes jeg hvertfald den var.

Herefter så vi på VHS Gamle tv klassiker som blev sendt på TV2 i sin tid

Overspillet og kitchet, men egentlig ret sjov og se som nostalagi trip, og sjovt og se Maggie Gyllenhal i den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3700 filmz-Bruce 14 år siden

#3695 Hr. Robinsons forsikringsdialog er, med Soulshocks ord ... fantastisk. En fantastisk film noir og MacMurray overrasker, castet imod type.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: