Gravatar

#3981 McPeter 14 år siden

#3965 - meget enig - Irréversible sætter sig virkelig fast i hovedet på én. Har heller aldrig turde sætte den på igen efter jeg så den første gang, selvom jeg synes den var helt fantastisk og modbydelig på samme tid.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3982 jessup 14 år siden

#3973 - jeg så den i flyet på vej til USA og synes den var en bagatel og vil give den 5-6/10 - måske jeg ikke har samme forkærlighed til "genren". Er dog ret begejstret for Emily Blunt generelt.

Så også Blind Side. Minder meget om en tv film - savner gevaldigt spændstighed og at følge de forskellige issues til døren 4-5/10.

The Fantastic mr. forx var virklig seværdig og skal genses på dvd på et tidspunkt.

This is just until June
Gravatar

#3983 RasmusFL 14 år siden

Foeller (3972) skrev:

Kan nu ikke se, hvorfor Walkabout skulle være så meget bedre end de 3 første afsnit, selvom det da var spændende at se, at
Locke var lam i benene før.

Det må vel så være en personlig sag. Jeg fandt afsløringen helt lamslående genial, ikke mindst tilsat det bombastiske, følelsesladede John Locke-tema, der muligvis er hele seriens allerbedste score ( Hele afsnittet summede af magi da jeg så det første gang.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3984 wimmie 14 år siden

The Crazies (1973)

Filmen starter ret fedt ud; to små børn leger i et hus på landet men bliver afbrudt ved at faderen begynder at opføre sig mærkeligt og hærger huset...og mor ligger i sengen og vil ikke vågne...
Stemningen lægger op till masser af uhygge...men desværre er starten også stort set det eneste gys man får i løbet af filmen. 3/4 af filmen fokuserer på militæret der rykker ind i den lille virusramte by - og forskerne der prøver at finde ud af hvad der er sket og hvordan det kan stoppes.
Den sidste fjerdel fokuserer på en lille gruppe mennsker der forsøger at flygte ud af byen før de bliver smittet.
Filmen har nogle rigtig gode ideer og et par fede scener, men alt i alt bliver den desværre også en anelse kedelig. Dette skyldes især at den DVD-version jeg har skaffet fra Play har en ganske horribel lyd - man kan simpelthen ikke høre en stor del af hvad der bliver sagt i filmen (og meget bliver sagt gennem gas-masker hvilken gør lyd/tale endnu mere utydeligt). Og naturligvis var der ingen undertekster at finde :(
Man kan tydeligt se at filmen er en ægte B-film; nogle af effekterne er temmelig ringe
en præst sætter ild til sig selv og det er helt tydeligt en dukke
og skuespillet er allerhøjst OK ;)
Men som sagt har filmen også sine gode momenter og stemningen er også ganske fed, men desværre mangler både gys og spænding - den overordnede idé er bedre end udførelsen.

3/6 (for filmen)
1/6 (for dvd-udgivelsen)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3985 filmz-Utyske 14 år siden

#3984 -

Doh, man skal lige læse før man spørger. :D

Ja, lyden er virkelig ikke voldsomt god på den udgave. Jeg prøvede desperat alle tre lydspor og savnede i dén grad undertekster.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3986 MOVIE1000 14 år siden

MOVIE1000 UPDATE!!!

2012 BD
JEg har kun hørt dårllig kritik for den herinde, hvilket jeg ikke helt forstår.
Jeg havde ingen forventninger da jeg satte den på, så jeg blev faktisk meget overrasket, handlingen fungerede rigtig godt, og effekterne var også gode, men måske var der lidt for mange effekter, action scenerne fungerede nogenlunde, men for det meste lignede det bare en stor tivoli atraktion, SLUTNINGEN er det eneste jeg hadede ved filmen. Skuespillerne var også ok, der var en del som man fulgte fra start, som måtte tage svinget for at vi kunne blive præsenteret for nye ansigter, det virkede lidt langtrukket at der var så mange man skulle følge men som ikke havde nogen STOR betydning.
4/6

Ace ventura JR (3)
Første gang jeg hørte at de ville lave en 3ere til Ace ventura, men uden jim carrey, at man så i stedet fulgte hans søn, tænkte jeg L.O.R.T. Men så tog jeg chancen, og købte den, jeg blev utrolig skuffet, men også lidt overrsaket. Da prøver at tage Jim carrey figuren i en lille dreng, som slet ikke er moden nok til den rolle, men han klarer det alligevel ganske fint, jeg tror dem som har fulgt Ace ventura figuren lige fra Jim carreys første Ace ventura film vil blive utrolig skuffet, men for nye/yngrere generationer ville den blive et kig værd, homuren er helt sin egen, der er intet at samligne fra de 2 tidligere ace ventura film, En ting som jeg virkelig hader ved denne film er familien, for første gang finder man ud af at Ace ventura ikke er en person, men en familie eller rettere sagt en sygdom, hvis de ikke havde ødelagt Jim carreys Ace ventura så meget ville den sikkert få 1 eller 2 stjerner mere.
1½/6

Antichrist BD
Jeg som så mange andre har hørt at denne film er utrolig anderledes/grænseoverskridende, men jeg havde lidt svært at finde det i filmen, jeg forstår heller ikke at der var så mange andmeldere der gik fra filmen ved Cannes, for mig er det en normal film, bare med Lars Von Trier ved rattet, den er ytrolig flot lavet, især startet var utrolig smuk, der var en masse ting i filmen som jeg ikke helt forstod før slutningen, og det gør bare at det er en film som jeg vil se igen og igen, for jeg tror jeg for mere og mere ud af den, det eneste dårlige jeg kan sige om den er, midt i filmen er det som om der ikke rigtig sker noget, men derfor får den alligvel.
5/6

Sorte kugler
Efter utrolig lang tid er der endelig kommet en dansk komedie man kan grine af, Selvom det er en komedie, har den en del moraler, som de har fået godt lagt ind, slutningen var lidt overdrevet. Men derfor er det stadig en god dansk komedie film af Anders "Anden" Matthesen.
4/6

There Will be blood
En film om oile branchen, lyder ikke til at være så utrolig spændende, men det viser sig at være helt omvendt. Dens 2 Oscars fra 2007 er 100% fortjent, selvom filmen varer 2,5 time flyver tiden bare afsted. En ting jeg vil rose filmen for er dens research. det eneste kritik jeg kan komme på er dens tidsperioder, man ser ikke helt så meget af den tidsperiode der blvier angivet i starten og slutningen hvilket er en skam, for jeg ville utrolig gerne se mere fra hvordan Plainview blev til en stor oilefirma og hvad der ellers var sket efter, en ting som filmen viser er at man ikke skal blande familie og forretning sammen.
5/6

Zombieland BD
Den er sjov, actionfyldt og lærerig ;), Jeg synes det er fedt at se Columbus tager det hele alvorligt med sine regler, og især at reglerne bliver vist på skærmen, når de bliver eller skal udføres, jeg tror filmen ville bare være en kedelig zombie komide film hvis det ikke var for Woody Harrelsons rolle med Tallahassee`s syge humor og hans Zombie-kill of the week. Det er nogle utrolige fede scener der er med i filmen, især dem med slowmotion. Jeg synes at de godt kunne have lavet mere, den var lidt for kort, jeg håber der kommer en 2ere, for når man har set den vil man helt klart se mere.
4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3987 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Antz

Woody Allen, Sylvester Stallone og en hel masse andre stjerner lægger stemme til insekter i denne animerede 90'er komedie.

9/10
Gravatar

#3988 wimmie 14 år siden

Fedt at se at du var så glad for There Will be Blood - fed film :D
Gravatar

#3989 evermind 14 år siden

Hm, at dømme efter udtalelserne ovenfor om The Crazies, er jeg ikke længere så ked af, at de ikke kunne få den hjem til mig. Selv om man jo altid er lidt nysgerrig. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3990 wimmie 14 år siden

Du kan altid låne den :)

Men hvis du finder den i en bedre (lyd)version end den Play har, så teg og vent hvis du alligevel gerne vil se den.

Skriv ny kommentar: