Last of Mohicans er en rigtig fin film af Mann, som jeg ser frem til at gense i HD til efteråret. Forhåbentlig vil cinematografien og landskaberne vinde ved de ekstra pixels.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det blev til 5 afsnit af the Wire (4-8 sæson 2). Serien hviler ikke på laurbærrene, men tager chancer.
Efter at have brugt 12 afsnit på at opbygge karakterer og stemning, så man følte sig hjemme og tryg, kunne man sådan set blot have knoklet videre med 12 nye afsnit i samme omgivelser. I stedet pillede man konceptet fra hinanden og byggede et nye scenarie op, som langsomt inddrog det samlede cast fra sæson 1.
Ulempen er, at nogle af afsnittene ikke føles så inspirerende, men omvendt så er det også modigt, i den grad at ændre på præmisserne. Og sæson 2 er nu så småt begyndt at gå sæson 1 efter i bedene og lægge op til en forrygende afslutning. Desværre er narko baronerne fra sæson 1 efterhånden reduceret til en sidehistorie, som langsomt flytter sig og indtil videre blot perifært krydser klinger med hovedhistoren.
Men det er The Wires force. Forvent det uventede og giv tid. Alt godt kommer til den som venter. Jeg holder meget af detaljegraden i serien og det indblik man får i politiarbejdet!
Meget anbefalelsesværdig serie!
Afsnit 4-8: 8/10
#4612 - jeg gider ikke rigtige serier, medmindre det er sit-coms, man kan slappe af og til og ikke behøver følge med i. Men The Wire og Deadwood er to, jeg skal have på DVD. Der er lige et par andre også: Oz, The Prisoner(den fra 60'erne) og Sopranos.
Bruce (4612) skrev:
Desværre er narko baronerne fra sæson 1 efterhånden reduceret til en sidehistorie, som langsomt flytter sig og indtil videre blot perifært krydser klinger med hovedhistoren.
Så vidt jeg ved, så er hver sæson da en ny historie et nyt sted?
#4613 Det er det ja, men der er stadig fokus på skurke klientellet fra sæson 1. Måske man blot følger deres udvikling de fem sæsoner igennem, ligesom politi styrken.
#4598 det var da noget underligt noget at skrive. Selvom man godt ved mange mennesker i indien lever i lort til halsen, kan det at se billede på det stadig godt chokere!
Rigtig god film, med 6 fede historie, og in darkness dwells er den fedeste og skrevet af David Goyer
Men de andre er os fede, og animation er fanemde fed en ny batman hele tiden og de sjovt at se deres bud på ham. Dog er den meget blodig, så ik for børn!
Rigtigt godt, fremragende tegnefilm om batman
5/6¨
Puplic enimeis
Rigtig fed Thriller, og Deep og bale gør det fremragende, forstår ik hvorfor filmz har givet den 3 stjerner?, den var ik noget mesterværk men den er meget god og kan sagtens ses!
Jeg regnede med en Kedelig drama film, men nej der skam action og den er spændene. Til tider sjov og med nogen kendte skuespiller som, Channing tantum som spiller en bi rolle som Pretty Boy Floyd
Fed film, godt skuespil, godt manus og Mann gør det godt IMO
5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#4611 filmz-Bruce 15 år siden
#4612 filmz-Bruce 15 år siden
Efter at have brugt 12 afsnit på at opbygge karakterer og stemning, så man følte sig hjemme og tryg, kunne man sådan set blot have knoklet videre med 12 nye afsnit i samme omgivelser. I stedet pillede man konceptet fra hinanden og byggede et nye scenarie op, som langsomt inddrog det samlede cast fra sæson 1.
Ulempen er, at nogle af afsnittene ikke føles så inspirerende, men omvendt så er det også modigt, i den grad at ændre på præmisserne. Og sæson 2 er nu så småt begyndt at gå sæson 1 efter i bedene og lægge op til en forrygende afslutning. Desværre er narko baronerne fra sæson 1 efterhånden reduceret til en sidehistorie, som langsomt flytter sig og indtil videre blot perifært krydser klinger med hovedhistoren.
Men det er The Wires force. Forvent det uventede og giv tid. Alt godt kommer til den som venter. Jeg holder meget af detaljegraden i serien og det indblik man får i politiarbejdet!
Meget anbefalelsesværdig serie!
Afsnit 4-8: 8/10
#4613 Skeloboy 15 år siden
Så vidt jeg ved, så er hver sæson da en ny historie et nyt sted?
#4614 filmz-Bruce 15 år siden
#4615 Chili bom bom 15 år siden
Selvom man godt ved mange mennesker i indien lever i lort til halsen, kan det at se billede på det stadig godt chokere!
#4599 Lige præcis!
#4616 Chili bom bom 15 år siden
#4617 chronaden 15 år siden
Kommer an på hvordan du vælger at tolke den, var nu bare ment som en lille joke :P
#4618 gi-jones 15 år siden
Haha, den er vist på til den næste filmaften med drengene :)
#4619 Batsy 15 år siden
Rigtig god film, med 6 fede historie, og in darkness dwells er den fedeste og skrevet af David Goyer
Men de andre er os fede, og animation er fanemde fed en ny batman hele tiden og de sjovt at se deres bud på ham.
Dog er den meget blodig, så ik for børn!
Rigtigt godt, fremragende tegnefilm om batman
5/6¨
Puplic enimeis
Rigtig fed Thriller, og Deep og bale gør det fremragende, forstår ik hvorfor filmz har givet den 3 stjerner?, den var ik noget mesterværk men den er meget god og kan sagtens ses!
Jeg regnede med en Kedelig drama film, men nej der skam action og den er spændene. Til tider sjov og med nogen kendte skuespiller som, Channing tantum som spiller en bi rolle som Pretty Boy Floyd
Fed film, godt skuespil, godt manus og Mann gør det godt IMO
5/6
#4620 filmz-Bruce 15 år siden
Så er vi to!