Gravatar

#4631 lagoni 15 år siden

Burtons Sweeney Todd var fjollet. Det var som om de havde lavet et dårligt teaterstykke og filmet det. Jeg er helt med på man sagtens kan filmatisere teaterstykker og at man kan lave film i stil med dem, men her virker det bare helt forkert, det er som om de helt har glemt det er en film. Men at jeg generelt ikke bryder mig om Depp og til dels Burton, hjælper nok heller ikke.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4632 Skeloboy 15 år siden

#4630 - du er vel lige netop biased? :)
Gravatar

#4633 Bony 15 år siden

chronaden (4630) skrev:
Kan sq også godt lide Sweeney Todd :]

Men er nok ikke helt biased når det gælder Depp D:

Men har du set "The Libertine" og "The Brave"?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4634 Kruse 15 år siden

Solyaris (1972)

Wauw...Så kort kan min oplevelse af Andrei Tarkovsky's mesterværk udtrykkes. Jeg føler ikke rigtigt at jeg kan udtrykke min oplevelse af filmen ordentligt på skrift, så jeg vil gøre det kort. Det er en dybt fascinerende og nærmest hypnotiserende film. Jeg har faktisk tidligere set en enkelt Andrei Tarkovsky-film. For et par år siden fik jeg set Stalker(Vandringsmanden), og bagefter vidste jeg ikke rigtigt hvad jeg skulle synes om den. Den fangede mig ikke rigtigt, men der var alligevel flere scener i filmen, som jeg fandt dybt fascinerende og fremragende. Jeg var derfor noget skeptisk over for andre Tarkovsky-film, men Stalker havde alligevel spiret nok interesse til at jeg købte Solyaris. Der skulle dog gå lang tid før jeg fik taget mig sammen og set den. Om det er fordi at jeg har modnet mig mere filmmæssigt og var blevet mere "klar" på en Tarkovsky-film, eller at Solyaris simpelthen falder bedere i min smag, skal jeg ikke kunne sige. Men Stalker skal i hvert fald have en chance til engang, da jeg virkelig blev revet med af Solyaris' dragende visuelle side, dens trance inducerende tempo og dens mystik og filosofi.

Det er helt sikkert også en film, som man får mere forståelse for ved flere gensyn, da jeg bestemt ikke fik alle detaljer med, og der var også flere ting som jeg ikke helt forstod. For eksempel kunne jeg godt tænke mig at høre, hvordan andre tolker slutningen, da jeg ikke helt forstod betydningen af den.

Alt i alt en fantastisk film, der giver mig mod på mere Tarkovsky :)

6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4635 Benway 15 år siden

#4634 Enig. Det er et fantastisk værk. Mht. slutningen så

Bliver vi først snydt, idet vi umiddelbart tror, at Kelvin er vendt tilbage til jorden og til faderen, men noget er galt. Vi ser regnen denne gang falder indenfor huset, og da kameraret trækker tilbage, viser det sig, at Kelvin er på en ø på Solaris overflade, og at faderen og huset er opstået fra Kelvins bevidsthed ligesom han kone.

Det er selvfølgelig bare, hvordan jeg opfatter det helt faktuelle. Hvad det så betyder er en helt anden sag. Måske symboliserer det en slags forhåbning om tilgivelse eller soning. Den fortabte søn vender tilbage til faderen, og falder på knæ for ham. Kelvin er jo en person, der er plaget af skyld over konens selvmord gennem hele filmen. Det kunne også tolkes religiøst. Ligesom med slutningen af Stalker, er der mange muligheder.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4636 Batsy 15 år siden

Well, POTC er jo action komedie og ja det pjat men bedre en Transformres og alt andet pjat IMO

Og sweeny Tood er sku ik min genre musical? boring, dog syndes jeg den var fin nok (-: af en musical at være (-:

Men Bruce#

Vær sin smag, jeg syndes altså the last monicans var lidt kedelig, jeg fortrækker nu mere puplic enimes og collaratel( staves) ligeværdige film

No if you try to stone me, burn, hang or shoot me, i will be forced to take my bad suit on!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4637 filmz-Bruce 15 år siden

Andrei Rublev - Blu-ray engelske undertekster.

1
2
3
4
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4638 Benway 15 år siden

#4637 Ah for pokker. Very nice. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4639 filmz-Bruce 15 år siden

Russisk forhandler. Man skal nok igennem bestillingsbilledet 4-5 gange for at "den" går igennem. En amerikaner har bestilt den. Fik den og fragten tog 17 dage. 6 usd i fragt. :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4640 Skeloboy 15 år siden

For fans af Andrei Rublev, så kan jeg anbefale en tjekkoslovakisk filmperle fra 1967, Markéta Lazarová.

Jeg har prøvet at finde nogle klip på Youtube:

[url= første 10 minutter[/url]

[url= i filmen - lidt spoiler[/url]

[url= i filmen - stor spoiler - ingen undertekster[/url]

Artikel

IMDB

Fra udgiveren - Second Run

At købe på amazon. Jeg kan varmt anbefale Findprice, som sælger den 6.61£. Har bestilt rigtig meget fra dem, og aldrig nogen problemer.

Skriv ny kommentar: