The Serpent's Egg, 1977 Jeg havde frygtet Bergmans eneste Hollywood-film. Med 6,6 på IMDB ligger den væsentlig lavere end hans mest kendte. Men jeg blev positivt overrasket. Hvis man forventer et psykologisk drama med intens dialog, så bliver man slemt skuffet. I stedet har vi her en rigtig god film om Tyskland, før Hitler kom til magten.
Jødehadet er begyndt at blomstre, og Abel Rosenbergs venner dør omkring ham. Han overlever ved aldrig at være ædru.
Den ligger mellem to lejre: en mysteriefilm og et drama, som kun Bergman kan lave den. Det fungerer for det meste, men den er ikke så personlig og vedkommende, som de andre.
#5501 filmz-Utyske 14 år siden
Hvilken udgave har du købt?
Jeg nappede de seneste dvd-udgivelser, hvor effekterne har fået et pift (dog ikke på Lucas-manér) og det er virkelig good stuff.
Shatner imponerer mig som Kirk - Stewart er en bedre skuespiller, synes jeg, men Shatner er Kirk og er ret cool i rollen.
#5502 Skeloboy 14 år siden
Jeg havde frygtet Bergmans eneste Hollywood-film. Med 6,6 på IMDB ligger den væsentlig lavere end hans mest kendte. Men jeg blev positivt overrasket. Hvis man forventer et psykologisk drama med intens dialog, så bliver man slemt skuffet. I stedet har vi her en rigtig god film om Tyskland, før Hitler kom til magten.
Jødehadet er begyndt at blomstre, og Abel Rosenbergs venner dør omkring ham. Han overlever ved aldrig at være ædru.
Den ligger mellem to lejre: en mysteriefilm og et drama, som kun Bergman kan lave den. Det fungerer for det meste, men den er ikke så personlig og vedkommende, som de andre.
7/10
#5503 knipsknips 14 år siden
Mega blodig, mega nøgne damer, mega nice :D
Vildt klamme scener, men kun et plus når det nu er en splatter film !
4/6
#5504 Sweetiebellefan 14 år siden
The Godfather Part III 10/10
Enchanted 10/10
Mumitroldene Farlig Midsommer (2009) 8/10
Home on the Range (2004) 9/10
The Big Lebowski 10/10
#5505 Michael Andersen 14 år siden
#5506 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5507 chronaden 14 år siden
Nogle gange 10/10
Nogle gange 0/10