Nej det ikke spøjst, eneste grund til det er at det er nemt, og at folk umiddelbart ikke kan fanges på samme måde, hvis du går hen i butikken og stjæler et æble, eller i hifi-klubben og stjæler et 52" tv, ok den sidste lidt overdrevet, men blot for overdrivelsens skyld.
Og lad mig så slutte med og sige, at den her snak ikke skal føres videre, man kan aldrig bliv færdig og snakke om dette emne 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Beklager, Elwood. Jeg troede åbenbart jeg var i tråden om Jessica Albas brystdigitalisering.
Men lige for en sikkerheds skyld må jeg da hellere få afklaret om det er piratkopieringssnakken som ikke skal fortsætte, eller om det er hvor lavt på skalaen BN ligger?
Så fik jeg set Moon (2009). Meget anderledes end jeg havde forventet, slet ikke så underlig og 'artsy' som jeg havde troet. Men en rigtig god film med en altid dygtig Sam Rockwell. Flot lavet og interessant og velskrevet historie, der dog halter lidt i udførelsen til start og slut. Nok 8/10.
Coveret beskrev filmen som en thriller, noget jeg slet ikke opfattede den som. Jeg ved ikke om det var fordi jeg så den med en næsten konstant småsnakkende teenager, men jeg så dne meget mere som psykologisk drama end uhyggelig thriller.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Piranha (1978) Set d.29/09-10. DVD. HD-Projektor. Dolby Digital 2.0. Trailer: IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0078087/ For billeder og andet fra filmen bliv medlem af "Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents" på facebook!
Med Alexandre Aja´s remake af "Piranha" i farvandet, tager vi et kig på Joe Dante´s originale Animal-Attack-Movie fra 1978. Det er desværre DVD udgivelsen og ikke den noget flottere blu-ray udgivelse af filmen vi skal se på. Da to unge hikers vælger at springe i et bassin på en gammel militærbase, bliver de angrebet og spist af genetisk manipulerede piratfisk. Privatdetektiven Maggie McKeown bliver hyret til at opspore de to teenagere. Snart løber hun ind i eventyren og drukkenbolden Paul Grogan, der assistere hendes søgen og inden længe har de ved et uheld fået tømt reservoiret med de genmanipulerede fisk ud i den tilstødende flod. De skarptandede sataner svømmer og tygger sig igennem alt og alle med retning mod den lokale lejerskole, hvor Grogans datter er på udflugt.
Da Steven Spielbergs kæmpe succes "Jaws" udkom i 1975 slog den alle rekorder. Mega-hittet skabte stort set en helt ny genre indenfor filmverden, i form af dyr der går amok på mennesker. Et utal er mere eller mindre heldige forsøg på at gøre Spielberg kunsten efter blev spyttet ud på stribe, og den kendte B-films producent Roger Corman ville også havde en bid af kagen. Han gav opgaven til en helt ung og uprøvet Joe Dante - og det var ikke en dårlig ide. "Piranha" er nu en over 30 år gammel sag, men den holder stadig. Filmen har den her udefinerbare b-films charme som (især ældre film) indenfor horror-genren kan indeholde. Man taber ikke ligefrem kæben på gulvet over plot, dialog og skuespil (læg dog mærke til at Barbara Steele) men det gør ikke noget for Dante kombinerer mesterligt både humor og skræk i en utrolig underholdende film. Effekterne består mest af folk i panik, hurtige klip, rystende kameraføring, masser af blod og pap-piratfisk på pind, men det virker altså! Og det virker også langt bedre end mange af de computerbaserede CGI effekter vi ser i nyere film. Filmen er ikke en mastodont som "Jaws" men alt i alt er "Piranha" en af 1970érnes bedste low-budget horror-film.
Jeg har desværre ikke tid til en længere anmeldelse af den her film, men jeg vil bare starte med at anbefale den til alle der endnu ikke har set den.
Wow. Den skærer ind til benet og skildrer mafia livet fuldstændigt råt og uden nogen form for glamour. En enkelt scene (ud af mange fantastiske) hvor Malik sidder med et barberblad skjult i munden og venter på det øjeblik, hvor han må dræbe et andet menneske er intet mindre end fantastisk. Scenen er perfekt instrueret og spillet med så stor præcision og autencitet, at den rammer enhver nerve i kroppen. Sjældent formår en film at skildre volden så realistisk at den i sandhed føles grotesk og forkastelig.
#5521 elwood 14 år siden
Og lad mig så slutte med og sige, at den her snak ikke skal føres videre, man kan aldrig bliv færdig og snakke om dette emne 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5522 Muldgraver 14 år siden
Men lige for en sikkerheds skyld må jeg da hellere få afklaret om det er piratkopieringssnakken som ikke skal fortsætte, eller om det er hvor lavt på skalaen BN ligger?
#5523 Bobby Singer 14 år siden
Selverkendelse! Det var ikke en evne jeg troede du besad. ;)
#5524 lagoni 14 år siden
Coveret beskrev filmen som en thriller, noget jeg slet ikke opfattede den som. Jeg ved ikke om det var fordi jeg så den med en næsten konstant småsnakkende teenager, men jeg så dne meget mere som psykologisk drama end uhyggelig thriller.
#5525 McPeter 14 år siden
#5526 rammy 14 år siden
Set d.29/09-10.
DVD.
HD-Projektor.
Dolby Digital 2.0.
Trailer:
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0078087/
For billeder og andet fra filmen bliv medlem af "Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents" på facebook!
Med Alexandre Aja´s remake af "Piranha" i farvandet, tager vi et kig på Joe Dante´s originale Animal-Attack-Movie fra 1978. Det er desværre DVD udgivelsen og ikke den noget flottere blu-ray udgivelse af filmen vi skal se på. Da to unge hikers vælger at springe i et bassin på en gammel militærbase, bliver de angrebet og spist af genetisk manipulerede piratfisk. Privatdetektiven Maggie McKeown bliver hyret til at opspore de to teenagere. Snart løber hun ind i eventyren og drukkenbolden Paul Grogan, der assistere hendes søgen og inden længe har de ved et uheld fået tømt reservoiret med de genmanipulerede fisk ud i den tilstødende flod. De skarptandede sataner svømmer og tygger sig igennem alt og alle med retning mod den lokale lejerskole, hvor Grogans datter er på udflugt.
Da Steven Spielbergs kæmpe succes "Jaws" udkom i 1975 slog den alle rekorder. Mega-hittet skabte stort set en helt ny genre indenfor filmverden, i form af dyr der går amok på mennesker. Et utal er mere eller mindre heldige forsøg på at gøre Spielberg kunsten efter blev spyttet ud på stribe, og den kendte B-films producent Roger Corman ville også havde en bid af kagen. Han gav opgaven til en helt ung og uprøvet Joe Dante - og det var ikke en dårlig ide.
"Piranha" er nu en over 30 år gammel sag, men den holder stadig. Filmen har den her udefinerbare b-films charme som (især ældre film) indenfor horror-genren kan indeholde. Man taber ikke ligefrem kæben på gulvet over plot, dialog og skuespil (læg dog mærke til at Barbara Steele) men det gør ikke noget for Dante kombinerer mesterligt både humor og skræk i en utrolig underholdende film. Effekterne består mest af folk i panik, hurtige klip, rystende kameraføring, masser af blod og pap-piratfisk på pind, men det virker altså! Og det virker også langt bedre end mange af de computerbaserede CGI effekter vi ser i nyere film. Filmen er ikke en mastodont som "Jaws" men alt i alt er "Piranha" en af 1970érnes bedste low-budget horror-film.
Filmen: 4/5 Chainsaws.
Billede: 2/5 Chainsaws.
Lyd: 2/5 Chainsaws.
#5527 AP 14 år siden
Jeg har desværre ikke tid til en længere anmeldelse af den her film, men jeg vil bare starte med at anbefale den til alle der endnu ikke har set den.
Wow. Den skærer ind til benet og skildrer mafia livet fuldstændigt råt og uden nogen form for glamour. En enkelt scene (ud af mange fantastiske) hvor Malik sidder med et barberblad skjult i munden og venter på det øjeblik, hvor han må dræbe et andet menneske er intet mindre end fantastisk. Scenen er perfekt instrueret og spillet med så stor præcision og autencitet, at den rammer enhver nerve i kroppen. Sjældent formår en film at skildre volden så realistisk at den i sandhed føles grotesk og forkastelig.
Jeg giver filmen topkarakterer.
#5528 BN 14 år siden
hehe
#5529 McPeter 14 år siden
Den står bestemt på min to-do liste. Rart med endnu en anbefaling. :-)
#5530 MOVIE1000 14 år siden