Gravatar

#5531 Kiksmann 14 år siden

MOVIE1000 (5530) skrev:
McPeter: Moon kan købes til 25 kr på dvd i Stereo Studios, men jeg tror at BD udgaven er langt flottere.

Og den koster kun 75 kroner mere ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#5532 McPeter 14 år siden

Tak - har selv postet det i Heads'Up tråden, men fik følgende kommentar iøvrigt:

Highland Park (648) skrev:
Den danske dvd-udgivelse af "Moon" er i forkert billedformat: 1:1,77 i stedet for 1:2,35 (Blu-ray-udgivelsen er dog i det korrekte).

Men ja, jeg leder efter den på BD selvfølgelig. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5533 Åkepool 14 år siden

MOVIE1000 (5530) skrev:
Moon kan købes til 25 kr på dvd i Stereo Studios

God damn! Stereo studio here I come (når jeg lige er blevet rask).
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5534 filmz-Utyske 14 år siden

#5533 -

Bemærk lige indlægget over dit. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#5535 Skeloboy 14 år siden

Hour of the Wolf, 1968
Bergman fik et mindre sammenbrud i 60'erne, og ud af det kom der to film. Den ene er Persona, et af hans største værker, og den anden var Hour of the Wolf. Den er også en del af hans ø-trilogi(The Passion of Anna og Skammen er de to andre).

Den er ikke på højde med Persona, og den er mere end 40 minutter om at komme i gang. Men indledningen er bestemt vigtig, og i hænderne på Bergman, så er det jo alligevel godt. Hen i mod klimakset bliver den dog rigtig fed.

8/10
Gravatar

#5536 lagoni 14 år siden

The Contender

Jeg bliver mere og mere overbevist om at Jeff Bridges er noget nær verdens bedste skuespiller. Her var han endda en ud af tre sammenfald med The Bi8g Lebowski og rollen som The Dude var langt væk. Men generelt en film med gode skuespillere - eller nærmere: en god instruktør. Eksempelvis har jeg vist aldrig set Christian Slatter spille godt og det gør han her, så den instruktør må kunne et eller andet. Historien bliver ldit for meget til tider og det musikken også, men en rigtig god film ellers. Nok 8/10.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5537 davenport 14 år siden

Mumitroldene Farlig Midsommer (2009) 8/10 ??? (Narniabæver længere oppe)

Jeg synes det er en klar 10er. Den dystre stemning, da kometen er på vej, og deres exodus ud af Mumidalen er direkte rædselsvækkende. (Kampen for Snorkfrøkenen er dog et studie udi samarbejde og at ofre sig selv for andre, uden tanke på fare og død.)
Det eneste minus i min bog, er den lidt svage præstation fra Filosoffen, da jeg synes han tiltider bliver lidt irriterende.
Den sidste flyvetur hjem, og ikke mindst at frimærkerne er intakte, er dog en dejlig afslutning.
Mere skal der vidst ikke afsløres her!!

10/10
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5538 Sweetiebellefan 14 år siden

Shakespeare In Love

Shakespeare dropper en komedie, og laver sit legendariske dramas Romeo & Julie.

En velfortjent Oscar for bedste film i 1999, og Judi Dench stjæler som sædvanlig scenen.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5539 Skeloboy 14 år siden

#5538 - jeg har aldrig nogensinde været mere uenig med dig...synes det er en rigtig, rigtig dårlig, klam og pjat-romantisk film, og den mest ufortjente Oscar nogensinde...1/10 til den. Life is Beautiful skulle have vundet det år
Gravatar

#5540 Batsy 14 år siden

SOLOMON KANE

Jeg havde aldrrig hørt om den, men den har fået 6,8 på IMDB så det skulle ikke være så dårligt

Handling minder lidt om van helsing dog ik med alle de kendte gyser monstre

Men presonen lyder og ser næsten ligeså ud som Hugh Jackman

Det det sædvanelige, det er en tapper helt og de onde ovetager og the hero saves the day bla bla

Det sædvanlige eventyr, dog med dyster handling og Max Von Sydus har en bi rolle som Solomon's gamle far. Som sagt han spiller den fornemt!

Rigtig fin lille eventyr/adventure film, om det gode mod det onde og en lone ranger helt.

4/6

De store minus er det møg forbrug af CGI blod, som bliver brugt temmlig meget i filmen! og den lidt lunkne Hovedet presons skuespille præstation!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: