Hvor det synd at filmen har så mange små historier som den følger, istedet for at have en klar rød tråd gennem filmen. Var også godt træt af musikken i filmen, syntes slet ikke den gang hippie guitar spil, hører til i en film som Wall Street. Dog dejligt at se Michael Douglas på det store lærred igen.
Ohh bare vent til The Wire, så skal du se gråzoner, og uretfærdighed, tempoet er måske ikke højt, men realismen er i højsædet, og langsomt men sikkert introduceres man for Baltimores politi, og hele byen skyggesider.
Det ikke uden grund flere af os på Filmz kalder den for verdens bedste serie.
The Shield er skam også en fed serie bestemt, men The Wire er bare efter min mening bedre 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Haha, jeg er vist en værre skuffelse i dag. Daybreakers er all idea and no balls, Hatchet har det hele... den er jo netop ment som at være pisse komisk, og det amatøragtige b-films look er kun med til at understrege dette.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hehe, jeg elsker dog min dårlige smag... jeg omfavner den! Hell, jeg er jo Van Damme og horror fan, så skal man sgu besidde en vis form for dårlig smag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg elsker et godt drama; generelt er jeg vild med de rå og barske "virkelighedsdramer" á la Revolutionary Road og Ordinary People...film der er baseret på godt skuespil og et godt manuskript - og som virkelig borer dybt ned i følelser som frustration, kærlighed og sorg. Et sådan drama er Rachel getting married - den har troværdige personer, en troværdig historie og enormt troværdigt skuespil - ikke mindst fra Anne Hathaway der gør det suverænt som hovedpersonen Kym; en pige man både føler med og frustreres over.
5/6
A Perfect Getaway
En ret positiv overraskelse - jeg havde advaret manden om at det nok ikke var en særlig original film, men at jeg bare var i humør til noget thriller. Filmen var federe end forventet - jeg tror dog lige jeg skal have den set igen i nærmeste fremtid:
(nedenstående spoiler er virkelig en spoiler - læs ikke hvis du ikke har set filmen men gerne vil)
da twistet kom og Gina opdagede at Cliff og Cydney var morderne tænkte jeg først at det da var plat da man jo have set hvor bange de var for at Gina og Nick skulle være morderne. Bl.a. den samtale de havde okmring hvorvidt de skulle stikke af fra dem og hvor Cliff viste Cydney de billeder der var taget af de mistænkte. Men ser man scenen igen nævner de aldrig noget om at de var bange for at Nick og Gina skulle være morderne - det kunne lige så godt tolkes som at de var bange for at de skulle genkende dem på billedet og afsløre dem som værende morderne. Ahhhh....clever indeed ;) Sjovt nok sagde jeg til manden ca. ½ time inde i filmen "kunne det ikke være sjovt hvis det var hovedpersonerne der var morderne - høhø" :p
Så klart én af de federe film i genren :)
4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Hehe, jeg elsker dog min dårlige smag... jeg omfavner den! Hell, jeg er jo Van Damme og horror fan, så skal man sgu besidde en vis form for dårlig smag.
Jeg kan sgu også lide mange ting, folk anser for dårlig smag, så - enig eller ej - rock on, dude! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
så vidste jeg stort set fra starten af, hvem der var morderne... det virkede så ligetil og simpelt, så da filmen prøvede at gøre mystik ud af det, så kedede jeg mig sgu en del.
Derfor ville jeg sige højst 3/6 og sikkert kun 2/6 for mit vedkommende. Jeg så filmen for et halvt års tid siden, og jeg har stort set glemt det hele igen, så det er bestemt ikke en film der har hængt ved, og det er aldrig et særlig godt tegn. Jeg har tilgengæld Rachel Getting Married liggende på BD, og efter din ros (jeg er også helt vild med f.eks. Revolutionary Road) glæder jeg mig lidt til at se den.
#5687 Jeg har tænkt lidt over det, og måske er det sådan, at hvis man ved man har en forkærlighed for bad taste, så har man måske slet ikke dårlig smag... hmmmm, den må jeg filosofere lidt mere over... party on, Wayne!
Hehe - selvom mine tanker havde strejfet ideen så var det ligesom jeg glemte den igen og selvom det ikke kom som en overraskelse
at det var Cliff og Cydney der var morderne, så synes jeg egl. det fungerede ganske godt - mest fordi de tog andres identiteter hvilket jo forklarer hvorfor de kunne "vende på en tallerken" så at sige
Du skal i hvert fald se Rachel getting married hvis du er til den slags dramaer der spiller på følelser uden på nogen måde at blive kvalm og sukkersød.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#5681 knipsknips 14 år siden
Hvor det synd at filmen har så mange små historier som den følger, istedet for at have en klar rød tråd gennem filmen.
Var også godt træt af musikken i filmen, syntes slet ikke den gang hippie guitar spil, hører til i en film som Wall Street.
Dog dejligt at se Michael Douglas på det store lærred igen.
2/6
#5682 elwood 14 år siden
Ohh bare vent til The Wire, så skal du se gråzoner, og uretfærdighed, tempoet er måske ikke højt, men realismen er i højsædet, og langsomt men sikkert introduceres man for Baltimores politi, og hele byen skyggesider.
Det ikke uden grund flere af os på Filmz kalder den for verdens bedste serie.
The Shield er skam også en fed serie bestemt, men The Wire er bare efter min mening bedre 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5683 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5684 evermind 14 år siden
Det er bare dårlig smag, ved du jo. ;) Nah, pjat, vi kan jo li' dig alligevel. ;)
#5685 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5686 wimmie 14 år siden
Jeg elsker et godt drama; generelt er jeg vild med de rå og barske "virkelighedsdramer" á la Revolutionary Road og Ordinary People...film der er baseret på godt skuespil og et godt manuskript - og som virkelig borer dybt ned i følelser som frustration, kærlighed og sorg. Et sådan drama er Rachel getting married - den har troværdige personer, en troværdig historie og enormt troværdigt skuespil - ikke mindst fra Anne Hathaway der gør det suverænt som hovedpersonen Kym; en pige man både føler med og frustreres over.
5/6
A Perfect Getaway
En ret positiv overraskelse - jeg havde advaret manden om at det nok ikke var en særlig original film, men at jeg bare var i humør til noget thriller.
Filmen var federe end forventet - jeg tror dog lige jeg skal have den set igen i nærmeste fremtid:
(nedenstående spoiler er virkelig en spoiler - læs ikke hvis du ikke har set filmen men gerne vil)
Men ser man scenen igen nævner de aldrig noget om at de var bange for at Nick og Gina skulle være morderne - det kunne lige så godt tolkes som at de var bange for at de skulle genkende dem på billedet og afsløre dem som værende morderne. Ahhhh....clever indeed ;)
Sjovt nok sagde jeg til manden ca. ½ time inde i filmen "kunne det ikke være sjovt hvis det var hovedpersonerne der var morderne - høhø" :p
Så klart én af de federe film i genren :)
4/6
#5687 evermind 14 år siden
Jeg kan sgu også lide mange ting, folk anser for dårlig smag, så - enig eller ej - rock on, dude! :)
#5688 Lord Beef Jerky 14 år siden
#5687 Jeg har tænkt lidt over det, og måske er det sådan, at hvis man ved man har en forkærlighed for bad taste, så har man måske slet ikke dårlig smag... hmmmm, den må jeg filosofere lidt mere over... party on, Wayne!
#5689 wimmie 14 år siden
Hehe - selvom mine tanker havde strejfet ideen så var det ligesom jeg glemte den igen og selvom det ikke kom som en overraskelse
Du skal i hvert fald se Rachel getting married hvis du er til den slags dramaer der spiller på følelser uden på nogen måde at blive kvalm og sukkersød.
#5690 Lord Beef Jerky 14 år siden