Gravatar

#5671 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hatchet er fantastisk! En af de bedste nyere slashere! Slug dine ord, orm!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5672 RasmusFL 14 år siden

Enter The Void i Berlin

En film der er svær at rumme ved første gennemsyn. En stor kraftfuld sanseoplevelse.

Gaspar Noé beviser igen at han er en éner på den moderne filmscene. Jeg kan med sikkerhed sige at filmverdenen aldrig er blevet kastet en film som 'Enter The Void' i skødet, så langt ud af boksen som Noé vover at tænke.

Filmen vil med garanti dele sit publikum hvorend den bliver vist, og særligt dens anden, metafysiske halvdel er indiskutabelt noget af det mest unikke, der nogensinde er skudt på film.

Minimum 4/6, maksimum 1000/6. Den MÅ simpelthen ses igen.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5673 Michael Andersen 14 år siden

Kiksmann (5666) skrev:
Soundtracket er godt skruet sammen, skrevet af den evigt Oscar nominerede Jerry Goldsmith.

Det lykkes ham dog at vinde Oscaren en enkelt gang, for "The Omen" :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5674 wimmie 14 år siden

Btw, jeg er selv ærkejyde (fra Vestjylland), så det var bestemt ikke en fornærmelse ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5675 Muldgraver 14 år siden

Så i går dokumentarfilmen Taqwacore, som var et led i Cinematekets musikfilmsfestival. En interessant dokumentar om det at være muslim og punker. Som ung og hyperenergisk kunstner at have fokus på individualitet og frihed fra de religiøse rammer som er blevet bygget op gennem traditioner og som synes at have mistet forståelsen for menneskets væsensmangfoldighed, når det gælder de mennesker som lever i udkanten af kulturen. Der er en del at sige om filmen, men jeg kan ikke lige rumme at skulle fortælle om dens mange lag og de eksistentielle kampe som de forskellige personer går igennem. Jeg vil dog give filmen 5/6.

Og ovenpå gårsdagens interessante film, bliver det desto mere interessant i aften at se Indtil lyset tager os, en dokumentar om sortmetalkulturen i Norge i begyndelsen af halvfemserne, især den måde de formidlede oprør og individualitet på.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#5676 Lord Beef Jerky 14 år siden

Daybreakers (3/6) - Rigtig fin indledning og overall en fremragende idé og et fedt univers, men filmen mistede godt nok pusten halvvejs igennem og blev til en noget klichepræget og halvkedelig ting. Lidt ærgeligt for jeg er ret vild med første halvdel.

The Runaways (3-4/6) - Præstationerne er spot-on (selv Kristen Stewart skal hyldes her), men filmen ville ikke meget mere end blot at vise bandets skyggesider. Essensen af rock n' roll kom aldrig rigtig frem, men man fik da lyst til at smide noget The Runaways på anlægget, og så har filmen vel gennemført, det den ville.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5677 misuma 14 år siden

Lord Beef Jerky (5671) skrev:
Hatchet er fantastisk! En af de bedste nyere slashere! Slug dine ord, orm!

Du skuffer mig Jerk! Fandt den virkelig amatøragtig på den ufede måde. På et tidspunkt i filmen rammer en skuespiller en tilsyneladende solid kirke(?)mur hvorefter muren svajer frem og tilbage. Nuff' said.

No bad feelings? ; )

PS - Jeg bliver skam ikke fornærmet over jydekommentaret. Slet ikke. Der skal mere til før jeg vælter ud af traileren.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5678 evermind 14 år siden

Til gengæld skuffer Lord Beef Jerky også mig med sin lunkne anmeldelse af Daybreakers, som da er glimrende (ikke ment på Twilight-måden, mind you!) vampyrspas! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5679 Fable 14 år siden

The Shield - sæson 1-7

Ja, man kan ligeså godt tage alle sæsoner og alle afsnit over en kam, for der er ingen udsving eller dødvande - seriens 89 afsnit er alle af utrolig høj kvalitet, og det skyldes gennemarbejdede og interessante personer, en højspændt og sammenhængende historie og et højt tempo. Serien er som et vindue til en barsk, og ikke mindst plausibel, virkelighed, hvilket gør at man tit overlades til at drage egne konklusioner og selv finde sine helte og skurke.

Kompromisløs, uforudsigelig og kan slet ikke anbefales nok.

Tror min næste serie bliver The Wire, i håbet om at den er bare halvt så god!
Gravatar

#5680 misuma 14 år siden

^^

Jeg købte første sæson af The Shield spontant uden egentlig kendskab til serien...en behagelig overraskelse. Af en eller anden grund, har jeg endnu ikke købt flere sæsoner.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: