Din anmeldelse rammer meget godt det indtryk jeg har fået af filmen udfra traileren, hvilket nok også gør at det ikke er en film der ligger først i køen til at blive købt. Når den går hen og bliver lidt billigere, vil jeg dog bestemt overveje igen om jeg skal købe den.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Har netop set Fear and Loathing in Las Vegas (1998) og i kan nok forestille jer min forvirring, da jeg troede det var Leaving Las Vegas (1995) jeg skulle til at se. Men dette mindre hukommelse-clusterfuck passede jo glimrende til filmen lol.
Fear and Loathing in Las Vegas er på mange måder helt genialt, og samtidig skingrende skør. Jeg frygtede, at den ville blive for svær at gennemskue (e.g. hvis historien var totalt kaotisk), men der er trods alt en eller anden form for rød tråd undervejs.
Depp og Del Toro er helt i hopla, og man overvejer flere gange om de måske virkelig er på noget i løbet af filmen. Eminent skuespil, provokerende og sjov dialog / monolog og nogle ret fantastiske settings. I PofC syntes jeg ofte Depp overspille sin fuldmandsrolle, men her passer det glimrende stort set hele filmen igennem.
Hahaha...havde næsten glemt hvor meget Robert Rodriguez kan få mig til at grine. Det er så overdrevet, så langt ude, så ekstremt, så fedt.
Ikke helt på højde med Planet Terror efter min mening, men den sidder stadig stærkt i hukommelsen og absolut en film jeg må se igen når den kommer på dvd....fucked up..4/6. :)
The Joneses - Jeg havde ingen klar fornemmelse af hvor filmen lå genremaessigt, jeg troede hovedvaegten lå på komik, men jeg tog fejl. Blev jeg skuffet? Bestemt ikke, jeg synes filmen fungerer overraskende godt på flere planer. Den kan ses som en satirisk kommentar til konsumerisme eller blot om folks søgen efter identitet eller kaerlighed.
Den ramte mig mere end jeg umiddelbart havde forventet og håber flere vil gi' den en chance da den virker til at vaere gået under radaren på mange. Måske det er lidt far fetched, men jeg ser den lidt som en poppede udgave af American Beauty. Lokke lokke :P
I Love You Phillip Morris, 2009 Komedie-dramaer er en svær størrelse. De er aldrig rigtig sjove, og de er ikke dramatiske nok til, at man får alvor bliver rørt. Derfor er det ikke min favoritgenre. Men I Love You Phillip Morris er et godt eksempel på, at det kan lade sig gøre - sådan næsten da.
Jim Carrey spiller en storsvindler, der vil vil gøre alt for at gøre hans hjertes udkårne, Phillip Morris, lykkelig. Måden han gør det på, er ved at svindle sig til store summer af penge. Så meget om handlingen...som faktisk er ganske god.
Det er et rigtig godt drama, som bliver trukket lidt ned af den lette tone. Enten skulle skellet have været meget større, så der virkelig var kontrast mellem det dramatiske og det komiske, eller også skulle den være holdt i en side. Men når det er sagt, så er det en faktisk en nogenlunde vellykket film, der især er båret op af Jim Carrey og Ewan McGregor.
Og så viser den med alt tydelighed, at Jim Carrey burde droppe sine komedier. Han var kongen af komedie i 90'erne, men nu gør han sig utroligt meget bedre som en seriøs skuespiller.
#6496 - En god lille beskrivelse, der rammer min mening om filmen utrolig godt. Så nej misuma, du er ikke alene om at synes om den :)
#6498 - Og godt at se at du kunne li' den :) Da jeg så at du skulle se den, glædede jeg mig lidt til at læse hvad du synes og din karakter ligger på level med min.
So, at last we meet for the first time for the last time.
6498# Der et lille problem for Jim, vis han spiller en seriøs rolle er der nogle gange man ikke kan tage ham seriøst. Jeg kan nogle gange ikke, da jeg så number 23 var det lidt svært. Han må dog ikke blive helt seriøs for han var fantatisk i filmen- The Truman show, hvor han spillede både sjov men også alvorlig og det kunne jeg lide!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#6491 Kruse 15 år siden
Din anmeldelse rammer meget godt det indtryk jeg har fået af filmen udfra traileren, hvilket nok også gør at det ikke er en film der ligger først i køen til at blive købt. Når den går hen og bliver lidt billigere, vil jeg dog bestemt overveje igen om jeg skal købe den.
#6492 NightHawk 15 år siden
You're Welcome. :)
#6493 Batsy 15 år siden
Den er genial, og overgår mange af Ben stillers film eks Meet the Parents, Meet the fockers, og måske den nye der snart kommer ud.
#6494 loki 15 år siden
Fear and Loathing in Las Vegas er på mange måder helt genialt, og samtidig skingrende skør. Jeg frygtede, at den ville blive for svær at gennemskue (e.g. hvis historien var totalt kaotisk), men der er trods alt en eller anden form for rød tråd undervejs.
Depp og Del Toro er helt i hopla, og man overvejer flere gange om de måske virkelig er på noget i løbet af filmen. Eminent skuespil, provokerende og sjov dialog / monolog og nogle ret fantastiske settings. I PofC syntes jeg ofte Depp overspille sin fuldmandsrolle, men her passer det glimrende stort set hele filmen igennem.
8/10
#6495 Chili bom bom 15 år siden
Hahaha...havde næsten glemt hvor meget Robert Rodriguez kan få mig til at grine. Det er så overdrevet, så langt ude, så ekstremt, så fedt.
Ikke helt på højde med Planet Terror efter min mening, men den sidder stadig stærkt i hukommelsen og absolut en film jeg må se igen når den kommer på dvd....fucked up..4/6. :)
#6496 misuma 15 år siden
Den ramte mig mere end jeg umiddelbart havde forventet og håber flere vil gi' den en chance da den virker til at vaere gået under radaren på mange. Måske det er lidt far fetched, men jeg ser den lidt som en poppede udgave af American Beauty. Lokke lokke :P
#6497 loki 15 år siden
#6498 Skeloboy 15 år siden
Komedie-dramaer er en svær størrelse. De er aldrig rigtig sjove, og de er ikke dramatiske nok til, at man får alvor bliver rørt. Derfor er det ikke min favoritgenre. Men I Love You Phillip Morris er et godt eksempel på, at det kan lade sig gøre - sådan næsten da.
Jim Carrey spiller en storsvindler, der vil vil gøre alt for at gøre hans hjertes udkårne, Phillip Morris, lykkelig. Måden han gør det på, er ved at svindle sig til store summer af penge. Så meget om handlingen...som faktisk er ganske god.
Det er et rigtig godt drama, som bliver trukket lidt ned af den lette tone. Enten skulle skellet have været meget større, så der virkelig var kontrast mellem det dramatiske og det komiske, eller også skulle den være holdt i en side. Men når det er sagt, så er det en faktisk en nogenlunde vellykket film, der især er båret op af Jim Carrey og Ewan McGregor.
Og så viser den med alt tydelighed, at Jim Carrey burde droppe sine komedier. Han var kongen af komedie i 90'erne, men nu gør han sig utroligt meget bedre som en seriøs skuespiller.
7/10
#6499 Åkepool 15 år siden
#6498 - Og godt at se at du kunne li' den :)
Da jeg så at du skulle se den, glædede jeg mig lidt til at læse hvad du synes og din karakter ligger på level med min.
#6500 Batsy 15 år siden