Gravatar

#6531 evermind 15 år siden

Skeloboy (6530) skrev:
9/10, og en TOP250 placering, men har ikke mit Excel-ark her, så kan ikke rigtig placere den :)

Jeg har hørt noget om, at man også kan bruge e-mail-kladder til de lister ... :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6532 Skeloboy 15 år siden

#6531 - hehe, men jeg kender slet ikke den smarte teknik!

Jeg vil tro, den ender et sted mellem 200 og 250
Gravatar

#6533 MMB 15 år siden

Badlands
Så fik jeg set min første Mallick film, og damn hvor er jeg bare skuffet. Jeg fandt desværre filmen virkelig intetsigende, og Spacek's narration, som skal glorificere tingene og vise hendes uskyldige syn på tingene, virkelig irriterende. Jovist, det er godt kameraarbejde, men som en helhed savner jeg virkelig noget spænding.
5/10
Gravatar

#6534 misuma 15 år siden

Right on Skeloboy, Boy A får A+ herfra.

------------------------------

Karate Kid (2010)

Dert er for nemt at pege fingre af remakes blot fordi det er remakes. Jeg behøver ikke at få genopfundet den dybe tallerken hver gang jeg ser en film og slet ikke i en genre som denne her. Filmen er vel produceret og instrueret, skuespillet fejler intet og hvis man kniber øjnene sammen kan man sagtens ane at filmen har flere lag end originalen, men stadig med respekt for grundmaterialet.

4/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6535 Kruse 15 år siden

Y tu mamá también

Fremragende film! Så kort kan det siges. Det er en vidunderlig fortælling om sex, druk og venskab. Gael García Bernal og Diego Luna er simpelthen forrygende som de to bedste venner, der sammen med den lidt ældre og mere erfarne kvinde Luisa, spillet af Maribel Verdú, drager ud på en roadtrip mod en afsidesliggende strand. Gael García Bernal og Diego Luna har forrygende kemi sammen, og det er let at købe tanken om at de er bedste venner og har været det siden barndommen. Filmen byder på smuk fotografering af Emmanuel Lubezki og en herlig dialog som føles meget ægte.

Alt i alt en fremragende film fra Alfonso Cuarón!

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6536 Skeloboy 15 år siden

Barefoot Gen, 1983
Mit kendskab til japansk er meget begrænset, faktisk. Ninja Scroll, Akira og alle Ghibli-film samt noget manga, som jeg ikke erindrer, fordi det er 20 år siden, jeg har set det.

Stilen i Barefoot Gen er rimelig irriterende, og især stemmerne til Gen. Men her stopper irritationen også. For for satan da, historien i Barefoot Gen er utrolig barsk og opløftende på samme tid. Barsk, fordi emnet er en førstehåndsberetning af bombningen af Hiroshima, og opløftende fordi Gen repræsenterer håb, glæde og fremtid.

Højdepunktet i filmen er uden tvivl midterdelen, hvor den er allermest barsk og dyster. Selve bombningen er lavet på en superfed måde ([url= den her[/url]). Og langt størstedelen af filmen er ganske fed, men der dog et par irritationsmomenter. Størst af alle er dog stemmen til Gen. Men til tider en film, der giver en ondt i maven, fordi den er så barsk, og til tider irriteres man over stilen.

8/10

Det er nok en høj karakter anmeldelsen taget i betragtning, men når den er god, så er den altså til 10/10.
Gravatar

#6537 Sweetiebellefan 15 år siden

Toy Story

I 1995 udkom den første Toy Story, og der er humor, gys og spænding nok som ikke bør gå glip af.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#6538 Collateral 15 år siden

Metal: A Headbanger's Journey 6/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6539 Skeloboy 15 år siden

Barefoot Gen 2, 1986
Filmen har præcis de samme problemer som den første. Se ovenfor. Historien er nu 3 år efter, og Hiroshima ligger i ruiner. Gen prøver på bedste vis at overleve, og der er også nogle ret følelsladede scener, men den når ikke helt på på samme niveau som 1'eren.

7/10
Gravatar

#6540 jessup 15 år siden

#6530 jeg ligger langt lavere - jeg mener det var 3/6. Har meget svært ved se det fantastiske i den og flashbackenes er specielt uldne. - Uden at være plotfikseret er man aldrig i tvivl om at han
ikke undslipper sin fortid.
This is just until June

Skriv ny kommentar: