"Badlands" er en meningsløs (nærmere tankeløs) odyssé af vold, men jeg kan ikke se, hvorledes Malick glorificerer deres handlinger? Spaceks (banale) narration viser blot, at den ellers ordinære pige laver et forhold til en psykopat, simpelthen fordi hun ikke har andet at give sig til på daværende tidspunkt.
Du bør dog ikke give op på Malick endnu, og gå videre til i hvert fald "Days of Heaven" (min yndlingsfilm fra ham) og "The Thin Red Line".
Det vil jeg også gerne, men jeg stinker til det. Jeg har alt for flyvske tanker til at kunne levere en god, sammenhængende og interessant anmeldelse. Hvis jeg SKULLE gøre det, ville jeg gå efter film som jeg mente var oversete Ü
#6541: Men når han nu ikke brød sig om "Badlands", hvad er så sandsynligheden for at han vil synes om andre Terence Malick's film? Jeg synes hellere at han burde lægge Terrence Malick lidt på hylden, og muligvis vente nogle år før at han giver sig i kast med andre Malick-film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Der er trods alt stor tematisk og visuel forskel fra "Badlands" til "The New World", og jeg vil mene, at han sagtens vil kunne se disse, uden at få markante associationer til "Badlands".
Med den længe ventede "The Tree of Life" skader det vel heller ikke at være opdateret?
#6547: Jovist, men jeg har på fornemmelsen at Foeller ikke fandt Malick's langsomme tempo og fortælleteknik (som jeg selv elsker) særligt interessant, og den går trods alt igen i alle hans film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#6548 Jeg er enig... og Badlands er den film af hans, der endda har det højeste tempo (har dog ikke set Days Of Heaven, så lige den kan jeg så ikke udtale mig om). Jeg siger også vent nogle år, og giv det en chance til.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#6541 Antlion 15 år siden
Det var ærgerligt, at du ikke kunne lide den.
"Badlands" er en meningsløs (nærmere tankeløs) odyssé af vold, men jeg kan ikke se, hvorledes Malick glorificerer deres handlinger? Spaceks (banale) narration viser blot, at den ellers ordinære pige laver et forhold til en psykopat, simpelthen fordi hun ikke har andet at give sig til på daværende tidspunkt.
Du bør dog ikke give op på Malick endnu, og gå videre til i hvert fald "Days of Heaven" (min yndlingsfilm fra ham) og "The Thin Red Line".
#6542 MOVIE1000 15 år siden
#6543 misuma 15 år siden
^^
Det vil jeg også gerne, men jeg stinker til det. Jeg har alt for flyvske tanker til at kunne levere en god, sammenhængende og interessant anmeldelse. Hvis jeg SKULLE gøre det, ville jeg gå efter film som jeg mente var oversete Ü
#6544 Kruse 15 år siden
#6545 Sweetiebellefan 15 år siden
En agent bliver jaget rundt om i verden, og imens prøver agenten at finde ud af hvad der skete med ham.
Det håndholdte kamera gør filmen mere intens, og der er to timer for fuld skrue.
8/10
#6546 Skeloboy 15 år siden
#6547 Antlion 15 år siden
Der er trods alt stor tematisk og visuel forskel fra "Badlands" til "The New World", og jeg vil mene, at han sagtens vil kunne se disse, uden at få markante associationer til "Badlands".
Med den længe ventede "The Tree of Life" skader det vel heller ikke at være opdateret?
#6548 Kruse 15 år siden
#6549 misuma 15 år siden
#6550 Lord Beef Jerky 15 år siden