Gravatar

#7651 Kruse 15 år siden

Babo Rises (7646) skrev:
Hvordan folkene bag kunne slippe afsted med en PG13 rating her, er mig en gåde.

Det er lidt spøjst. Inden at jeg havde set filmen havde jeg kun hurtigt skimmet over dit indlæg, og derfor troet at du havde skrevet noget i stil med at denne film burde have været PG-13 istedet for R. Og det kom jeg til at tænke på efter at have set filmen, så jeg ville skrive et indlæg hvor jeg skrev, hvorfor jeg mente at det var fair med en R-rating og at den måske havde lidt for udpenslet vold til at være PG-13. Men nu hvor jeg genlæste dit indlæg, samt så at filmen rent faktisk havde et PG-13, må jeg erklære mig enig med dig :)

Og jeg er også nogenlunde enig i din anmeldelse, selvom at jeg måske vægter den bare en anelse højere og vil give den en lille 8/10. Og så kunne jeg godt lide Bridges som Rooster Cogburn :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7652 Sweetiebellefan 15 år siden

Batman Forever

Batman & Robin mod to mad men i denne udgave, og Jim Carey stjæler scenen som Gækkeren.

En film fra bedre tider.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#7653 Åkepool 15 år siden

Narniabæver1973 (7652) skrev:
og Jim Carey stjæler scenen som Gækkeren.

Enig.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7654 Babo Rises 15 år siden

Kruse:

hehe! burde egentlig ha' skrevet et længere indlæg til filmen, men vi kan evt. tage den over en debat :-)

Men det må squ være den mest hårde pg13 film, for den var jo brutal og udpenslet i enkelte sekvenser. Jeg kommer aldrig til at forstå amerikanerne :)

Filmen i sig selv skuffede mig ærligt. Den var ganske morsom, og jo.. Bridges var en skæg og hård skiderik, men det kom bare bag på mig, at der var så lidt bagved filmen.
Gravatar

#7655 IK 15 år siden

True Grit

Bestemt en fin film men slet ikke på højde med Coens tidligere værker. Mit største problem var Rooster Cogburn karakteren, han blev i sidste ende lidt for trættende og irriterende at høre på. Alt hans mumlen gik mig på nerverne, og jeg var næsten nødt til at læse underteksterne for at forstå hvad han sagde.
Filmen har også efter min mening nogle lidt for kedelige dialoger, og skænderierne mellem Cogburn og Leboeuf blev lidt for ensformige i længden og trak filmen i langdrag. Filmen er heldigvis rigtig flot(men ikke flot nok til en oscar), og musikken er også vidunderlig medrivende(tydelig reference til Night of the Hunter). Slutningen opløfter filmen en hel del, og der var jeg især vild med Barry Peppers herlige toppræstation som karakteren Lucky Ned Pepper. ;)

Det bliver en lille 4/6 eller 6/10 fra mig
Gravatar

#7656 Kruse 15 år siden

Et par korte ord om et par af de seneste film jeg har set:

The Outlaw Josey Wales

Jeg fik ikke skrevet en anmeldelse da jeg så den her i går, og selvom at den egentligt fortjener en længere anmeldelse, vil jeg dog kun lige sig et par ord om den. Den var fantastisk og klart den bedste film Eastwood har instrueret. Og den hører bestemt også til i toppen af de bedste westerns nogensinde.

9/10

An Education

I dag fik jeg så set denne film af danske Lone Scherfig. Det var en film der virkelig vandt mig med sin charme. Carey Mulligan var virkelig et fund af de helt store. Hun er fremragende og yderst sød og charmerende. Også Peter Sarsgaard bliver ved med at imponere mig, og det er virkelig en fornøjelse at følge de to igennem filmen. Alfred Molina bliver måske en smule overgearet i nogle situationer, men ellers er skuespillet rigtigt godt. Det er en simpel historie, men den bliver håndteret med stor omtanke af Scherfig og pågrund af det talentfulde cast gør det filmen ekstra seværdig.

8/10
Gravatar

#7657 Babo Rises 15 år siden

IK

Så er vi squ enige..dog ikke helt i dommen :) har læst flere amerikanske anmeldelser, og nogle påpeger også at Bridges var svær at forstå. Men synes også det blev lige rigeligt påtaget. Han burde ikke vinde oscaren. Er også enig vedr. flere dialog-scener, som bare blev for ensformige. Filmen var generelt drænet for spænding, synes ikke historien havde nok bid, men altså. Jeg fik gode grin, og flere skudscener var fede nok. Deakins gjorde det iøvrigt bedre med Jesse James.
Gravatar

#7658 Kruse 15 år siden

Babo Rises (7657) skrev:
Han burde ikke vinde oscaren.

Jeg er sikker på at de allerede har indgraveret Colin Firths navn ;)
Gravatar

#7659 Babo Rises 15 år siden

Kruse (7658) skrev:
Jeg er sikker på at de allerede har indgraveret Colin Firths navn ;)

sikkert :) har godt nok hørt om hans gode præstation, men lad os da se om hypen holder.. godt han ikke er i pulje med Bale, for så fik han tæv. Årets præstation efter min mening.
Gravatar

#7660 IK 15 år siden

Babo

Det virker som om at ingen af de andre nominerede har en chance ift. Deakins. Jov, det er hans 10. nominering og hva så. Jeg kan nævne mindst 20 westerns der har en mere mindeværdig fotografering, og Jesse James er bare et enkelt bud. Jeg blev slet ikke så overvældet af dens billedside som jeg havde forventet og håbet på. 127 Hours var langt flottere og mere betagende i dens billedside, og den er indtil videre min umiddelbare oscar-favorit(bedste fotografering) sammen med Inception. Jeg er dog ret sikker på at Deakins hiver prisen med hjem. :(

Skriv ny kommentar: