Gaspar Noe (Irreversibel) film, fra anmeldelser til Filmz kommentarer, så stor var vores forbavselse, da denne, efter en fængslende introduktion, langsomt
Jeg var godt nok heller ikke vild med Irreversibel, men denne her så ellers god ud. Den får dog en chance.
Jeg glæder mig meget til selv at få set "Enter the Void". Jeg synes at Irreversible var fantastisk, og "Enter the Void" ser meget lovende ud fra traileren.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Kan kun sige: se 'Enter the Void' og se den alene. Den er så ekstrem og grænseoverskridende i sin stil at chancen for at sidemanden vil protestere efter 1½ time er meget stor. Samtidig er det en intim film, der repræsenterer en filmskaber der tydeligvis ikke holder igen. Overhoved.
Jeg synes den var en meget stor og meget frustrerende oplevelse. Og den skal klart hjem i blu-ray-samlingen når region B-udgaven bliver tilgængelig.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Godt, at du så endelig har fået den at se :) Film i dag er røvkedelige til sammenligning. Ingen skriver så skarpe dialoger i dag. Aaron Sorkin prøver, men han når ikke "Sweet Smell" til sokkeholderne.
Ja kunne man blot grave én af sådanne replikker frem i en uges løb, så ville jeg være tilfreds. Det er en film, som absolut sparker en anden ud af hitlisten.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
En film der føles ualmindeligt ung, frisk og levende, ikke blot sin alder taget i betragtning.
Truffaut har allerede her en udviklet sans for det altsigende billede, den skarpe replik der vender scenen 180 grader eller detaljen der binder to dele en film sammen.
Det hele føles organisk og intimt, lige som 'Silkehud'. To meget stærke film af Truffaut og jeg glæder mig meget til især 'Jules og Jim'.
5/6 - som debutfilm er det dog svært at betegne filmen som andet end et rendyket mesterværk. Truffaut følger Tarkovskijs ord om 'aldrig at distancere sit eget liv fra sin kunst' (løst citeret). Faktisk er denne film et af de fineste eksempler jeg har set på denne tankes relevans.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#8031 misuma 15 år siden
Herlig film som besidder et ganske unikt look og en til tider ret syret humor. Dejlig med en animationsfilm som skiller sig ud fra mængden.
#8032 Sweetiebellefan 15 år siden
Filmen starter med en parodi på Oscars, og vinderen for skuespil siger lige ud at han er bøsse.
En 1990ernes must see komedier.
8/10
#8033 Babo Rises 15 år siden
Jeg var godt nok heller ikke vild med Irreversibel, men denne her så ellers god ud. Den får dog en chance.
#8034 JannikAnd 15 år siden
#8035 Kruse 15 år siden
#8036 Babo Rises 15 år siden
Yes.. jeg er åben. Har ikke læst for meget om den, og sådan forbliver det indtil den er set.
#8037 JannikAnd 15 år siden
#8038 RasmusFL 15 år siden
Jeg synes den var en meget stor og meget frustrerende oplevelse. Og den skal klart hjem i blu-ray-samlingen når region B-udgaven bliver tilgængelig.
#8039 Bruce 15 år siden
Ja kunne man blot grave én af sådanne replikker frem i en uges løb, så ville jeg være tilfreds. Det er en film, som absolut sparker en anden ud af hitlisten.
#8040 RasmusFL 15 år siden
En film der føles ualmindeligt ung, frisk og levende, ikke blot sin alder taget i betragtning.
Truffaut har allerede her en udviklet sans for det altsigende billede, den skarpe replik der vender scenen 180 grader eller detaljen der binder to dele en film sammen.
Det hele føles organisk og intimt, lige som 'Silkehud'. To meget stærke film af Truffaut og jeg glæder mig meget til især 'Jules og Jim'.
5/6 - som debutfilm er det dog svært at betegne filmen som andet end et rendyket mesterværk. Truffaut følger Tarkovskijs ord om 'aldrig at distancere sit eget liv fra sin kunst' (løst citeret). Faktisk er denne film et af de fineste eksempler jeg har set på denne tankes relevans.