Gravatar

#8191 loki 14 år siden

Blandet landhandel her på det sidste:

Sphere 1998 (Gensyn)

På mange måder ikke en specielt god film, men alligevel har jeg genset den en del gange. Jeg tror det er fantasien / eventyret som trækker.

5/10

-------------------------------------

Tron Legacy 2010

Den har et koncept og holder sig 100% til og ignorere alle former for logik eller forklaringer. Fascinerende, men ikke lige min kop te.

4/10

Starship Troopers 1997 (Gensyn)

Genial på mange måder.

8/10

Stalingrad 1993 (Gensyn, men det må være mindst 10 år siden)

Barsk og menneskelig. På mange måder ikke en krigsfilm.

7/10 for film og 10/10 for skildring og budskab.

Celda 211 2009

Tjoo... ganske fængslende, men den er nok rimelig hurtig glemt alligevel. Dog glædelig overrasket over manglen på klichéer.

6/10

This Is England 2006

[url=

8/10

Dogtooth 2009

A...wut lol... dælme en pudsig og modig (!) film. WOOF WOOF WOOF! Elsker hvordan den et par gange går fra "underlig dagligdag" til "avaavavavav he/she did not just do that ffs" på et splitsekundt.

8/10

Vanishing on 7th Street 2010

Nooooooooooooooooooooooooo.

3/10

The Abyss 1989 (Gensyn)

Fabelagtig. Gid det ville ske i morgen.

9/10 (Måske ikke en berettigede karakter, men historien og budskabet trækker alt op).

Jurassic Park 1993 (Gensyn x 9999999)

Filmmagi af bedste skuffe. Jurassic Park vil altid være noget helt specielt for mig, og især musikken... ah.

10/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#8192 DoctorDoom 14 år siden

#8190: Imponerende, selv når man ikke læser det men blot scroller :-)
Gravatar

#8193 Bruce 14 år siden

#8190 Wow! Det var sgu en gennemgang, som ville noget :) Respekt!

Jeg vil gøre det kort :) Fik med Jannikand og Navarre3 set et par yderpoler af film

30 Days of Night - BD

Har en svaghed for civilisationens kolde "last frontiers". Film som The Thing, Bjørneøen og Runaway Train, får med deres blotte omgivelser en stemning, som det ellers er svært at købe sig til. Denne lille gyser/horror har ikke modtaget de store stående ovationer, men den fungerede faktisk ganske effektivt indenfor konventionerne og filmens transfer var en fin nydelse. Effektivt lydspor, dog med en smule for lav dialog ifht. det effektmæssige.

Film: 7/10
Video: 8/10
Audio: 9/10

Certified Copy - BD

Og der kom lige en film forbi, som det tager mere end blot end credits at fordøje. Jeg har længe gået rundt om Abbas Kiarostami som katten om den varme grød, men jeg har sikkert ladet "ham vente", fordi jeg er så skide mainstream og var bange for det iranske sprog. Med Certified Copy springer Kiarostami ud med en international produktion, a la en slags "Scener fra et Wannabe Ægteskab", med Juliette Binoche og William Shimell i de altdominerende hovedroller som engelsk, fransk og italiensk talende originaler. Eller er det kopier?

James Miller har skrevet bogen "Copie conforme", om begreberne originaler og kopier i kunst og er i Toscana for at promovere den. Elle (Binoche), får et interview og sammen tilbringer de dagen i de toscanske herligheder, alt imens det formelle islæt hurtigt går til grunde i konflikter om værdisæt udledt på bogens præmisser. Den subjektive anskuelse af originalitet og kopisme sættes under lup og snart flyder fortællingen ud i et hermed.

En vanvittigt inspirerende og til tider nærmest opildende fortælling, hvis dybde jeg formentlig først har stiftet bekendtskab med. Så naturlig i sin konstruktion, at man tager sig i skiftevis at smile og krympe tæer, fordi det er så pokkers empatisk.

Cinematografien af Luca Bigazzi er som sædvanlig , forledes man til at sige, i top top klasse, nu han tidligere har begået fotograferingen i Conseguenze dell'Amore, selvom der stilmæssigt er tale om en helt anden boldgade.

Transferet er upåklageligt, dog mere digitalt end film look. En smule banding og white blooming, kunne ikke sænke den store oplevelse. En umådelig atmosfærefuld lydmæssig oplevelse, hvor man konstant er omsluttet af lydene i den "toscanske vildmark", klangmæssigt i top. Dialog er spot on.

Film: 9-10/10 (skal genses nogle gange og formoder 10 tallet bliver endegyldigt. Formentlig årets bedste for 2010)
Video: 8/10
Lyd: 10/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8194 JannikAnd 14 år siden

#8193 - Helt og adeles enig!
Gravatar

#8195 McPeter 14 år siden

#8191 - du skal ikke skamme dig over at kunne lide The Abyss - jeg har set den så mange gange efterhånden, og synes stadig den holder. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8196 BN 14 år siden

loki (8191) skrev:

The Abyss 1989 ..... 9/10 (Måske ikke en berettigede karakter, men historien og budskabet trækker alt op).

Jeg synes så absolut, det er en berettiget karakter. (Jeg går selvsagt ud fra, at det var den forlængede director's cut-udgave du så.) Det er en fantastisk film.

McPeter (8195) skrev:
#8191 - du skal ikke skamme dig over at kunne lide The Abyss - jeg har set den så mange gange efterhånden, og synes stadig den holder. :-)

Rigtigt gode film holder altid - om så de er 100 år gamle!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8197 McPeter 14 år siden

Og ja - selvfølgelig director's cut!

Var til jubilæums-fremvisning af The Abyss i Imperial og selvom det var fantastisk at se den på et så stort lærred, så manglede der bare så meget når man er vant til D.C. udgaven. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8198 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg er også ganske enig i en 8-9/10 på The Abtss i Directors Cut.. Det er en formidabel perlefilm..

Håber snart at se den på BD herhjemme! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8199 Skeloboy 14 år siden

BN (8196) skrev:
Jeg går selvsagt ud fra, at det var den forlængede director's cut-udgave du så.

McPeter (8197) skrev:

McPeter (8197) skrev:

Var til jubilæums-fremvisning af The Abyss i Imperial og selvom det var fantastisk at se den på et så stort lærred, så manglede der bare så meget når man er vant til D.C. udgaven. :-)

Har I set originalen? den er megt underlig at se. Har altid kun set DC, men filmen blev vist i TV en gang, hvor jeg tænkte: den skal jeg se! men det var så underligt, at jeg blev nødt til at se slutningen på min egen DVD bagefter...
Gravatar

#8200 Kruse 14 år siden

"The Abyss" var ganske god, men jeg var ikke ovenud begejstret. Og ja, det var DC-udgaven jeg så. Jeg vil nok vurdere den til 7/10, hvis jeg skulle give den en karakter.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: