Gravatar

#8381 Skeloboy 14 år siden

Heavy Agger
En fin lille film på Bonanza om en flok heavy metal drenge og piger i en stærk kristen by i Nordjylland(Agger). Den er fra 1986. Ganske fornøjelige.

Heavy Agger - 14 år efter
Nu er de så blevet ældre, og det er da meget interessant at se, hvordan det er gået med dem, men den er ikke helt lige så interessant.

Det er dog god tidsfordriv

Link
Gravatar

#8382 dyg 14 år siden

#8381 - Det er sgu underholdende :) Jeg sidder hele tiden og venter på, at du skal dukke op i dokumentaren :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8383 Bates 14 år siden

Skeloboy (8381) skrev:
Heavy Agger
En fin lille film på Bonanza om en flok heavy metal drenge og piger i en stærk kristen by i Nordjylland(Agger). Den er fra 1986. Ganske fornøjelige.

Heavy Agger - 14 år efter
Nu er de så blevet ældre, og det er da meget interessant at se, hvordan det er gået med dem, men den er ikke helt lige så interessant.

Det er dog god tidsfordriv

Link

Dejlig dokumentar.
Gravatar

#8384 davenport 14 år siden

Elsker nordjysk accent. Det lyder simpelthen herligt!! :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8385 Sweetiebellefan 14 år siden

Harry Potter og Flammernes Pokal

Harry og hans venner må igennem nogen tests, og en må lade livet.

En af højdepunkterne i serien.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8386 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

Jeg har lige set pilotafsnittet af "The Killing" og det var fremragende. Historien er velkendt for dem der kender "Forbrydelsen." En pige Rosie Larsen bliver fundet myrdet og nu går den store efterforskning i gang om hvem det er der har begået forbrydelsen. I pilotafsnittet bliver det store klimaks med at Rosie bliver fundet bygget langsomt op. Første halvdel bliver vanlig tro brugt på at introducere nogle af karaktererne. Heriblandt Sarah Linden, som spiller en kvinde som lever i en mandeverden. En ganske almindelig husmor, som skal flytte til San Diego og har sin sidste arbejdsdag. Blotte for sminke og andet kosmetik og dermed noget vi ikke ser hos en kvinde i en tv-serie, i hvert fald ikke i en kvindelig hovedrolle. Karaktererne virker her i det første afsnit interessante omend vi kun kender dem på overfladen endnu. Det der står stærkest for mig er det gode skuespil. Den flotte kinematografi. Alene scenen på marken, hvor de leder efter Rosie er smuk. Dernæst føles historien også intelligent og på sin måde realistisk. Jeg blev grebet meget af forældrenes smerte og hele uvisheden ved at deres datter ikke kan findes. Bekymringen om at hun ikke har givet lyd fra sig. Derefter lettelsen over at hun jo nok bare er ovre ved ham idioten af en tidligere kæreste. Det hele bygger op til det store klimaks. Og selv om jeg godt vidste hvad der ventede, ligesom man også kunne føle at Sarah ved hvad der venter hende, er det ualmindelig spændende. Ikke mindst pga. den empati man får for både familien og Rosie. En lille detalje med at vise familiefotos både af hende alene og sammen med familien samt pigeværelsen helt i pink, er små ting som gør en så stor forskel. Hun virker som en helt uskyldig og ganske almindelig teenager.

Nå ja og så er Bill Campbell også med som en slesk borgmester af en slags, som dog virker til at have lidt af en dobbeltrolle.

Jeg glæder mig allerede til næste afsnit af serien.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8387 Collateral 14 år siden

Shurayukihime - Lady Snowblood:

Igen vil jeg ikke skrive en hel masse. Men hvor var det dog en fed oplevelse at se denne film. Stemningen i Meiko Kajis musik (som var hvad der gav mig lyst til at se filmen) er klart til stede. Derudover er Kaji morderisk betagende i hovedrollen. Jeg synes hele stilen med de mange ekstreme zooms mv. er ret fed, og jeg glæder mig næsten helt til næste gang jeg skal se "Kill Bill vol. 1" og vil kunne fange nogle referencer. Jeg er dog ikke engang halvvejs i Samurai Cinema Classics boksen, så dette er blot begyndelsen.

5/6 - 8/10 for stemning, stil og skuespil.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8388 Bruce 14 år siden

Det skulle have været Antichrist her til aften, men istedet reddede jeg "de gamle" fra TV Charlie og gav dem en storslået Hitchcock filmforestilling.

North By Northwest - BD

Fuldkommen uforgængelig i alle henseender, fra manuskript, til instruktion, til musik, til cinematografi og belysning. Uanset sekvens er der noget at imponeres over, men det er Cary Grants karismatiske præstation som en anden Sean Connery protege, som sømløst binder alt sammen til fuldkommenhed, kulminerende med en orgastisk penetration af udenjordisk dimension. Bravo hr. Hitchcock, bravo!!!

Film: 10/10
Billed: 9/10
Audio: 8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8389 elwood 14 år siden

Havde Scream Marathon i går med nogle venner, da vi skal ind og se den nye her i næste uge, i anledningen af en af min venners kæreste's fødselsdag, skal på Bones før da.

Det sjovt så gammel de film egentlig er nu, deres computer omtaler jeg som Datamater i filmen, fordi de ser så gammel ud, og hele meta delen, var dengang meget hip og fornyende for Slahser genren, i dag er det bare lidt grinagtigt.

Kan dog stadigvæk grine af de små hilsner til hans andre film, den stribede trøje f.eks.

Jeg er ret spændt på at se hvordan de tilgår den vinkel i den nye film, da jeg klart mener det er den ting som de film mest har going for them, selv om det blir meget ekstrem i 3'eren. som klart også er den dårligste.

1'eren er stadigvæk i dag en ganske underholdende film synes jeg, og den har en del intressante ide'er fordi den ved hvem dens publikum er.

Men det bedste ved de her film er klart at Deputy Dewey har sit eget freaking music theme, det viser blot, hvor populær en karakter han er i film serien 8-)

i 3'eren er det ret sjovt og se en ung Timothy Oliphant, meget anderledes rolle, end dem vi er vandt til og se ham i, i dag.

Så ja det var en rigtig hyggelig lille aften, og jeg glæder mig da til og se hvad 4'eren byder på, spørgsmålet er så blot om det blir en stor reunion tur eller Wes Craven faktisk har fundet på noget nyt, eller det blot er fan service på fan service.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8390 MOVIE1000 14 år siden

#8389 hehe jeg kan også tydelig huske pedellen med den stribbede trøje :) kalder de ham ikke også for Freddy i filmen? eller ser man bare et glimt af ham hvor han gør rent.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: