# 8525 - Endnu en 70'er film, som får en omgang der gør at disse film får endnu en runde, som de fortjner. Genså den nye udgave af Saturday Night Fever (30 year Aniversery edition) i nat - Hold fast hvor stod den også flot.
Taxi Driver, The French Connection ... Lidt sjovt som flere af disse virkelig få mulighed for at finde et nyt publikum. Men hvor Amerika virkelig havde mange spændende film er der ikke meget spændende i Danmark, med mindre vi skal have Remasterede udgaver af danske kriminalfilm som Strømer, Kun Sandheden, 19 Røde Roser eller Terror og mere seriøse film som Slægten eller Hærværk, som jeg desværre ikke tror jeg vil gøre sig i dag.
Ja netop de to film er gode eksempler på andre 70'er film, hvor "byens puls" giver visuel mening. Det er således fedt at se, det gamle New York komme til live igen, med dets mange neon facetter og hvor subway'en over jorden stadig blander sig i bybilledet.
Bliver interessant at se, om Serpico, Dog Day Afternoon og Prince of the City (når den en dag kommer i HD), får samme fine behandling.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
# 8519 - Har du set The Strangers med Liv Tyler og Scott Speedman nu vi er i gang?
Hvis du er til Fransk horror/gys kan jeg anbefale: High Tension, Inside, Sheitan, The Tenant, Les Diabolique, Eyes Without a Face, Martyrs, Repulsion og Malefique, som viser at det ikke er første gang Franskmændene levere et godt gys, selvom de er meget forskellige og fra både før og i dag.
Jep, har set The Strangers (mener jeg gav den en middelmådig dom). Dog ikke decideret skod. Hight Tension har jeg, så den skal bare ses, og har hørt godt om den. Repulsion kender jeg også, de andre kender jeg umiddelbart ikke, selvom Inside siger man noget, men vil holde øje med.
Jep, har set The Strangers (mener jeg gav den en middelmådig dom). Dog ikke decideret skod. Hight Tension har jeg, så den skal bare ses, og har hørt godt om den. Repulsion kender jeg også, de andre kender jeg umiddelbart ikke, selvom Inside siger man noget, men vil holde øje med.
Hight Tension var faktisk meget fed - indtil slutningen. Jeg hører til blandt dem som synes slutningen var en kæmpe skuffelse og totalt malplaceret. Men jeg tror jeg skal se den igen, og fordi jeg kender slutningen kan jeg måske bedre forholde mig til hvordan den skulle passe ind i resten af filmen. Under alle omstændigheder er den temmelig klam og har en fed stemning. Hvis du kender til Dean Koontz' roman (og miniserie) "Intensitet", så er det ret tydeligt at filmen har lånt en stor del af handlingen/konceptet fra denne :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Ja netop de to film er gode eksempler på andre 70'er film, hvor "byens puls" giver visuel mening. Det er således fedt at se, det gamle New York komme til live igen, med dets mange neon facetter og hvor subway'en over jorden stadig blander sig i bybilledet.
Bliver interessant at se, om Serpico, Dog Day Afternoon og Prince of the City (når den en dag kommer i HD), får samme fine behandling.
Ja - New York har aldrig være smukkere i al sin råhed ;)
Har genset Serpico på TV Film og Dog Day Afternoon på DR 2 for noget tid siden og de holder stadig pga. fremragende spil og instruktion.
The Strangers
[quote=Babo Rises (8538) Jep, har set The Strangers (mener jeg gav den en middelmådig dom). Dog ikke decideret skod. Hight Tension har jeg, så den skal bare ses, og har hørt godt om den. Repulsion kender jeg også, de andre kender jeg umiddelbart ikke, selvom Inside siger man noget, men vil holde øje med. [/quote]
The Strangers gjorde det heller ikke for mig da jeg lige havde set Ils/Them så den blev hurtigt glemt. Repulsion er stadig efter min mening en af Polanskis bedste film og bedste s/h gysere nogensinde,
#8531 MMB 14 år siden
Det tager jeg som et løfte. ;)
#8532 Bruce 14 år siden
#8533 MMB 14 år siden
Det må vi se på til den tid. :P
#8534 Takfornu 14 år siden
Taxi Driver, The French Connection ... Lidt sjovt som flere af disse virkelig få mulighed for at finde et nyt publikum. Men hvor Amerika virkelig havde mange spændende film er der ikke meget spændende i Danmark, med mindre vi skal have Remasterede udgaver af danske kriminalfilm som Strømer, Kun Sandheden, 19 Røde Roser eller Terror og mere seriøse film som Slægten eller Hærværk, som jeg desværre ikke tror jeg vil gøre sig i dag.
#8535 Bruce 14 år siden
#8536 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8537 Bruce 14 år siden
#8538 Babo Rises 14 år siden
#8539 wimmie 14 år siden
Hight Tension var faktisk meget fed - indtil slutningen. Jeg hører til blandt dem som synes slutningen var en kæmpe skuffelse og totalt malplaceret. Men jeg tror jeg skal se den igen, og fordi jeg kender slutningen kan jeg måske bedre forholde mig til hvordan den skulle passe ind i resten af filmen.
Under alle omstændigheder er den temmelig klam og har en fed stemning.
Hvis du kender til Dean Koontz' roman (og miniserie) "Intensitet", så er det ret tydeligt at filmen har lånt en stor del af handlingen/konceptet fra denne :)
#8540 Takfornu 14 år siden
Ja - New York har aldrig være smukkere i al sin råhed ;)
Har genset Serpico på TV Film og Dog Day Afternoon på DR 2 for noget tid siden og de holder stadig pga. fremragende spil og instruktion.
The Strangers
[quote=Babo Rises (8538)
Jep, har set The Strangers (mener jeg gav den en middelmådig dom). Dog ikke decideret skod. Hight Tension har jeg, så den skal bare ses, og har hørt godt om den. Repulsion kender jeg også, de andre kender jeg umiddelbart ikke, selvom Inside siger man noget, men vil holde øje med. [/quote]
The Strangers gjorde det heller ikke for mig da jeg lige havde set Ils/Them så den blev hurtigt glemt. Repulsion er stadig efter min mening en af Polanskis bedste film og bedste s/h gysere nogensinde,