Andre Bergman film jeg har set: Persona 3/6 Det sjunde inseglet 3/6 Smultronstället 4/6
Nu har jeg set min fjerde Ingmar Bergman film, og jeg må erkende at jeg ikke er besynderligt begejstret for mandens film.
Hver sin smag selvom jeg personligt her er uenig. Og nu hvor du så har set 4 film som du egentlig ikke gider se, skulle du måske overveje at se noget andet.
men for det meste spilder jeg tiden i forsøget, desværre.
Som filmelsker er det vel aldrig helt spild at se diverse værker, der af en eller anden grund har opnået anerkendelse, uanset hvilken retning og genre vi snakker om?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Som filmelsker er det vel aldrig helt spild at se diverse værker, der af en eller anden grund har opnået anerkendelse, uanset hvilken retning og genre vi snakker om?
Er enig. Det betyder selvfølgelig ikke, at man absolut skal se alt, men personligt prøver jeg på at få set alle de film, der på den ene eller anden måde er blevet anerkendt
Jeg tager hatten af for IK's vandring ud i film, uanset grunden hertil. På den måde at udfordre egen "her og nu" smag, kan godt give mange skuffelser, men der er ingen tvivl om, at der også lægges en filmhistorisk bund, som ikke mindst kommer til at give kæmpe udbytte senere, hvor man selv gennemgår store transformationer som menneske og opbygger en masse erfaring. Jeg ved IK er en ung mand og jeg ville også have fundet Bergmans film mindre udbytterige i den alder, hvor jeg simpelthen ikke havde bagagen med mig, til helt at kunne sætte mig ind i temaerne og problematikerne. Der er en ekstrem dyster "nordiskhed" tangerende sortsyn i mandens film, men også en nærmest uhyggelig realisme.
Men stort cadeau IK. Jeg ved du også har slået dig på Jean Pierre Melville og det har været en bedre oplevelse :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
men personligt prøver jeg på at få set alle de film, der på den ene eller anden måde er blevet anerkendt
Sådan har jeg det også! Har selvfølgelig genrer og favoritter jeg indrømmet tiltrækkes mere af, men alt kan ses (ikke at alt skal ses, det er jeg også enig med dig i).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#8731 DarkLight 14 år siden
Personligt kunne jeg rigtig godt lide 2'eren, men opgav 34 minutter inde i 3'eren :)
#8732 Kiksmann 14 år siden
Hver sin smag selvom jeg personligt her er uenig. Og nu hvor du så har set 4 film som du egentlig ikke gider se, skulle du måske overveje at se noget andet.
#8733 IK 14 år siden
Hov hov.. hvorfor bliver du fornærmet? Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg ikke gad at se dem.
#8734 Hr. Nielsen 14 år siden
#8735 Skeloboy 14 år siden
Er enig. Det betyder selvfølgelig ikke, at man absolut skal se alt, men personligt prøver jeg på at få set alle de film, der på den ene eller anden måde er blevet anerkendt
#8736 Bruce 14 år siden
Men stort cadeau IK. Jeg ved du også har slået dig på Jean Pierre Melville og det har været en bedre oplevelse :)
#8737 Hr. Nielsen 14 år siden
#8738 Batsy 14 år siden
Fantatisk western, tror jeg har fået en ny favorit film :D, hvertfald af westerns!
Elsker de 2 hovedroller, Især the Ugly men hvem spiller ham kan nogen sige mig det :P
6/6
Glemte at sige musikken der i er fremragende nam nam!
#8739 Steffan Rasmussen 14 år siden
#8740 Batsy 14 år siden