Gravatar

#8741 MMB 14 år siden

Batsy (8740) skrev:
8739# Nogen gode film han har været med i som jeg kan blive underholdt af, gerne westerns :)?

Ikke fordi Eli Wallach er med i dem, men nu hvor du har set TGTBATU, kan du passende se de to andre film i Dollars trilogien og derefter Once Upon a Time in the West.

Se filmene i denne rækkefølge:
A Fistful of Dollars (7/10)
For a Few Dollars More (8/10)
The Good, The Bad and the Ugly (10/10)
Once Upon a Time in the West (9/10)

Alle fire film er instrueret af Sergio Leone og er kanongod underholdning. Den eneste af disse film, som efter min mening, ikke er til mindst 8/10 er A Fistful of Dollars, som jeg dog vil give 7/10. :)
Gravatar

#8742 Fellaheen 14 år siden

IK: skip Bergman og se noget Tarkovskij! Andrei Rublev og så Spejlet, så er du solgt.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8743 Neranders 14 år siden

Foeller (8741) skrev:
Se filmene i denne rækkefølge:
A Fistful of Dollars (7/10)
For a Few Dollars More (8/10)
The Good, The Bad and the Ugly (10/10)
Once Upon a Time in the West (9/10)

Så snyder jeg da vidst, for jeg har kun set Once Upon a Time in the West, som jeg finder helt eminent og fantastisk, så er absolut enig i din karakter. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#8744 BN 14 år siden

Batsy (8740) skrev:
8739# Nogen gode film han har været med i som jeg kan blive underholdt af, gerne westerns :)?

Joh, han har rollen som skurke-boss i western-filmen 'The Magnificent Seven' (fra 1960), i hvilken bl.a. Charles Bronson, Steve McQueen og James Coburn også medvirker. Og så har han en mindre rolle (som ældre) i Clint Eastwoods krimi-drama 'Mystic River' (fra 2003). Han spiller desuden sammen med Robert De Niro i 'Night and the City' (fra 1992) og igen sammen med Steve McQueen i dusørjæger-filmen 'The Hunter' (fra 1980).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8745 Antlion 14 år siden

#8742:

"Stalker" er nok et nemmere at starte. Hvor meget de to instruktører har tilfælles kan diskuteres, men Bergman er ikke tilnærmelsesvis på højde med Tarkovskij, nej.

1. Offret - 10/10 (verdens bedste film)
2. Andrey Rublyov - 10/10
3. Zerkalo - 10/10
4. Stalker - 9/10
5. Nostalghia - 9/10
6. Solyaris - 8/10
7. Ivanovo detstvo - 7/10
8. Tempo di viaggio - 7/10
9. Katok i skripka - 7/10
10. Segodnya uvolneniya ne budet - 6/10
11. Ubiytsy - 6/10
Gravatar

#8746 Collateral 14 år siden

#8741: Nu har jeg stadig "The Good, The Bad and the Ugly" til gode, men "Once Upon a Time in the West" er en klar 10/10 i min bog. Et absolut mesterværk.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8747 Fellaheen 14 år siden

Nej Bergman er selvfølgelig ikke Tarkovskij værdig, men hvem er også det?

1. Zerkalo - Verdens bedste film (11/10)
2. Offret - delt med 2001 verdens 2. bedste film (10/10)
3. Andrei Rublev (10/10)
4. Nostalghia (10/10)
5. Solaris (9/10)
6. Stalker (9/10)
7. Ivans barndom (9/10)

Nu har jeg været så generøs at opliste mine yndlingsfilm i en lidt uorganiseret, ikke-uddybende form, kunne du ikke tænke dig at gøre noget lignende? Hvis man har sin "verdens bedste film" har man vel også nr. 2 osv. :)
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8748 MMB 14 år siden

Ja, for TGTHATU må være et must i enhver filmelskers samling. Hvis du alligevel har planer om at se A Fistful of Dollars og For a Few Dollars Moore, så sørg for at se de 3 film i rækkefølge. Ikke fordi det er særlig vigtigt, og jeg så dem faktisk i omvendt rækkefølge, men hvis man nu alligevel skal se dem alle sammen, kan man lige så godt se dem i den rigtige rækkefølge. Så vil man også opdage, at filmene bliver bedre og bedre...

Men du har set de andre film i Dollars trilogien? O_o
Jeg må indrømme, at jeg ikke synes, at OUATITW kommer op på siden af TGTBATU. Sidstnævnte har simpelthen sådan nogle fantastiske scener, og den fungerer også en anelse bedre som helhed for mig.

Antlion (8745) skrev:
1. Offret - 10/10 (verdens bedste film)

Du havde droppet alt om din topliste? :D Jeg havde btw. troet det var en western af en art, som lå deroppe.
Hvis jeg gav mig til at se den film, ville jeg så få noget ud af det uden noget som helst kendskab til Tarkovskij, eller ville det være dumt?
Gravatar

#8749 Neranders 14 år siden

Tak for heads up. :) Det vil jeg øre, når jeg engang får dem set, selvom der kommer til at gå lidt tid, inden det bliver aktuelt.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#8750 MMB 14 år siden

Så lidt da. :) The Good, The Bad and The Ugly var faktisk på DR HD i går, lidt surt hvis du har kanalen, at du missede den så.

Skriv ny kommentar: