Gravatar

#8771 MOVIE1000 14 år siden

Nu er vi endelig færdig med Avis forløbet og min rolle har stort set været fotograf og anmelder, så den mulighed måtte jeg udnytte fuldt ud og tage ind i biografen for at anmelde film, har været inde og se Scream 4, Hop og Thor. Så ville lige ligge anmeldelserne op her og høre hvad i synes om dem og måske give respons.

Hop

Til jul er der julepynt, nisser, julemænd, julegodter og julefilm. Til påske er der påskepynt, påskekyllinger, påskeharer, påskeæg, og nu er der endelig kommet en påskefilm, medmindre man også regner Passion of the Christ med, der handler om Jesus sidste timer, inden han blev korsfæstet, men denne gang er det nu en mere børnevenlig påskefilm.

Hop handler om påskeharens søn P. H., der skal til at overtage sin fars plads som påskeharen. P.H. vil dog meget hellere spille på trommer, så derfor flygter han væk fra Påskeøen for at gøre sin drøm til virkelighed. Samtidigt bliver P. H. jagtet af De Lyserøde Barakker (Påskeharens livgarde), der prøver at få ham tilbage til Påskeøen for at overtage sin fars plads som Påskeharen. Fred bor hjemme ved sine forældre og har intet job. Han har dog store drømme om at blive til noget og gøre sin far stolt, men indtil videre er familien skuffet og træt af at have ham boende hjemme. Ved et uheld kommer Fred til at køre P. H. over og må derfor tage sig af ham, til han får det bedre. Samtidigt prøver Påskeharens medhjælper påskekyllingen Carlos, at overtage magten som den nye påskehare. Påskeharen skal finde sin søn inden påskedag, da påskeæggene skal ud, og han selv er blevet for gammel til det.

Der er ligeså mange sjove scener, som der er pinlige, og det er ikke mindst fordi, den er på dansk. Christian Fuhlendorf lægger stemme til P. H., og selvom han er sjov at høre på i hans stand-up shows, så bliver man hurtigt træt af at høre på hans stemme, når der ikke bliver fyret jokes af. Lars Brygmann lægger stemme til Påskeharen, hvilket, efter min mening, ikke kunne være mere fejlcastet. Lars Brygmann har en fin, rolig og dejlig stemme, men den passer ikke til den buttede ældre Påskehare, som Hop er.

Filmen vil ikke skuffe de mindste, eller dem som også var vilde med Alvin og de frække jordegern og Garfield 2, da det er den samme instruktør på filmene, Tom Hill, der står bag. Han formåede ikke at imponere verdens filmanmeldere, men filmene blev alligevel succeser for børnene. Hop er en god film til familien, og til børn der stadig tror på påskeharen. Det er bare ærgerligt at de tager så mange klicheer med fra julefilm som for eksempel påskeharens slikfabrik og påskeharens små hjælpere, påskekyllingerne, der også styrer påskeharens kane.

Det hele ligner noget, man har set før, og hvis man blander Charlie og chokoladefabrikken med Tror du på julemanden? og nogle CGI dyr ender man med at få Hop. Det undrer stadig mig, hvorfor filmen hedder Hop, når man højst ser 12 hop i filmen. Titlen kan dog forklares med, at når P. H. og Påskeharen hopper i filmen, bærer de som regel på påskeæg, ergo er det en forkortelse for, at haren ommøblerer påskeæg.

Skuespillet er tyndt og mangler troværdighed, især fra hovedrolleindehaveren der spiller mere barnlig og dum end ung og naiv. Filmen laver så mange tråde, at det til sidst bliver til et stort garnnøgle. I stedet for at følge trådene til ende har de valgt den nemme løsning, nemlig at klippe snorene over og binde en knude i enderne, så det til sidst bliver en skuffende, rodet, forudsigelig og kedelig slutning. Jeg vil hellere male mine egne påskeæg end at se denne såkaldte påskefilm igen.

2/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8772 Bruce 14 år siden

Collateral (8770) skrev:
Disse mangler jeg fra din liste, så det er mange:

1) The Outlaw Josey Wales
2) The Man Who Shot Liberty Valance
3) Searchers
5) Unforgiven (har den stående i R1 som jeg ikke kan afspille)
6) My Darling Clementine
8) For a Few Dollars More
9) The Good The Bad and the Ugly

Glæd dig til den nye BD udgave (Josey). Den så skide godt ud i NTSC format, så filmelementerne er top klasse.

Jeg var MEGET overrasket over TMWSLV, som jeg først så for 4-5 år siden. Meget kompleks og så er det sjovt at se Lee Van Cleef "være i lære" som skurk hos Lee Marvin :) Trailer:

Trailer indeholder spoiler ... men det gør filmens titel også :)

Searchers har en rigtig skidt scene, med en idiot på guitar. Men derudover så er det en hård western og med en vild billedside. De sidste 2 minutter er så ikoniske, at man har dem på nethinden i lang tid efter.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8773 Collateral 14 år siden

#8772: Jeg tilføjer lige filmene til min liste over film der skal ses.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8774 Bruce 14 år siden

Collateral (8773) skrev:
#8772: Jeg tilføjer lige filmene til min liste over film der skal ses.

:)

Og 5 sjoveste

The General
Blazing Saddles
Marx Bros Go West
Cat Balou
The Paleface
Gravatar

#8775 Antlion 14 år siden

#8768:

Nej. Hvor betydningsfuld den end måtte være for genren, er det en meget middelmådig film. Den bidrog ganske vist ekstremt til genrens fremtidige konventioner (hvilket de 20-30 "spaghettiwesterns" forinden i mindre grad havde), men en filmisk bedrift, er det ikke.

Se "Yojimbo" i stedet!

#8769:

Nu var det kun Leone-film, jeg tænkte på, hvorfor "Once Upon a Time in America" er nr. 1. En færdig liste over mine yndlingswesterns kommer til at tage ligeså lang tid som min Top 150. Men hvem ved, en skønne dag måske... :)
Gravatar

#8776 Bruce 14 år siden

#8775 Aaaaah, min fejl :) Men det vil jeg se frem til ... måske længe :)
Gravatar

#8777 BN 14 år siden

Ahh, en western-liste! :-)

Jeg tager udgangspunkt i de 10 film, Bruce har nævnt. Min rangering af dem vil se sådan her ud:

1) Unforgiven
2) The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford
3) Once Upon a Time in the West
4) The Good The Bad and the Ugly
5) The Outlaw Josey Wales
6) For a Few Dollars More
7) High Noon
8) The Searchers
9) The Man Who Shot Liberty Valance
10) My Darling Clementine

De bedste westerns fra tv:

Lonesome Dove
Centennial
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8778 Bruce 14 år siden

Ikke glemme McCahans og Alias Smith and Jones ;)
Gravatar

#8779 Steffan Rasmussen 14 år siden

1) Once Upon a Time in The West
2) Unforgiven
3) The Good, The Bad and the Ugly
4) The Proposition
5) Rio Bravo
6) High Noon
7) The Three Burials of Melquinades Estrada
8) True Grit (2010)
9) For a Few Dollars More
10) 3:10 to Yuma (2007)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#8780 BN 14 år siden

Bruce (8778) skrev:
Ikke glemme McCahans

Jo, den vil jeg gerne glemme! ;-)

Bruce (8778) skrev:
og Alias Smith and Jones ;)

Den vil jeg også gerne glemme ... medmindre det er denne her du tænker på!

For den anden (som ses her: http://www.imdb.com/title/tt0066625/) HAR jeg glemt. ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: