Gravatar

#8811 BN 14 år siden

Bruce (8804) skrev:
2ASO
BL
PoG

Det er rystende så enige vi er i dette tilfælde. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8812 Bruce 14 år siden

#8811 :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8813 Antlion 14 år siden

#8807:

Du placerer selv "Offret" nederst, fordi det er en "hade/elske" film. Dette er måske fordi det er en af hans mest unikke (fra hans filmografi) og komplekse film, og derfor mener jeg, at "Stalker" er nemmere at sluge end andre.

"Spejlet" er uden tvivl også en ideel introduktion. Specielt fordi den "tilgængeliggører" sig via kinematografien, der velsagtens er verdens smukkeste, hvorfor dens trascendens er mindre subtil end eksempelvis "Offret".
Gravatar

#8814 IK 14 år siden

BN (8791) skrev:
Hvorfor har du været i tvivl om dét?

Ved det ikke rigtig, men nu har jeg fået det bekræftet, at den er en western. :)
Gravatar

#8815 TheEnd 14 år siden

Antlion (8808) skrev:
#8806:

Forvent ikke, hvad du normalt elsker ved en film (jvf. "kriterierne" i din profil). Selvom "Stalker" er en af Tarkovskijs lettere film, kræver den en vis dedikation for at kunne nydes. Ikke nødvendigvis analytisk dedikation, men mere en klargørelse af din "spiritualitet".

I øvrigt er det interessant, at du netop kommer fra Armenien, når du forbereder dig til Tarkovskij. Dennes spirituelle sidestykke er nemlig dem armenske Sergei Parajanov, som blandt andet har instrueret mesterværkerne "Sayat Nova" og "Tini zabutykh predkiv".

Mine kriterier på profilen er faktisk lidt outdatede... Min filmsmag har ændret meget det seneste år.
Jeg er et spirituelt menneske, og efter at have læst lidt om Tarkovskys film, tror jeg at mange af dem vil tiltale mig. Men nu må vi :)

Og sjovt du nævner Parajanov. Jeg sad netop og så noget af Sayat Nova for 2 dage siden med min mor, og jeg må indrømme jeg følte mig lidt på bare bund. Min mor kom dog med uddybbende forklaringer for nogler scener (eksemelvis hvad fårerne i kirken betød osv), og jeg fik dermed strejfet noget af hans genialitet, men jeg tror stadig at jeg er for umoden, eller som du selv siger, min analytiske dedikation er ikke god nok endnu.

I den forbindelse kom vi faktisk også til at snakke om Tini zabutykh predkiv, og sådan som jeg forstod på min mor, så kræver den mindre analytisk dedikation end eksampelvis Sayat Nova. Er det noget du kan bekræfte?

Iøvrigt er jeg imponeret over din filmviden. Du må mindst være 100 år ;)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#8816 Fellaheen 14 år siden

#8813 - Jeg er bare ikke ligeså meget fan af Stalker og Ivans Barndom som af hans andre - selvom begge film er meget gode. De taler lidt for meget i Stalker f.eks.

Offret er godt nok meget subtil, men afslutningsscenen i Spejlet; hvad er mere subtilt end den? Jeg er ikke desto mindre nok enig - lydsiden i sig selv med de der arkaiske hyl, vinden, japansk fløjte og Bach, det er ret subtilt. [url= den her scene. [/url]
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8817 Fellaheen 14 år siden

TheEnd (8815) skrev:
min analytiske dedikation er ikke god nok endnu.

Der findes ikke analytisk dedikation.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8818 BN 14 år siden

IK (8814) skrev:
Ved det ikke rigtig, men nu har jeg fået det bekræftet, at den er en western. :)

;-)

Den foregår vestpå i 1800-tallet; der er indianere og hvide kavalerister, samt cowboys/nybygger-lignende typer (i baggrunden) med. Jo, den må være god nok. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8819 TheEnd 14 år siden

KeyserSöze (8817) skrev:
Der findes ikke analytisk dedikation.

Analytisk evne, som er opbygget igennem tiden?'
Det var sådan jeg forsod Antlion :)... Det var ihvert fald det jeg mente :)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#8820 Bruce 14 år siden

BN (8818) skrev:
Den foregår vestpå i 1800-tallet; der er indianere og hvide kavalerister, samt cowboys/nybygger-lignende typer (i baggrunden) med. Jo, den må være god nok. :-)

Utvandrarna!!! KARL OSCAR!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: