Gravatar

#8801 BN 14 år siden

Collateral (8798) skrev:
#8797: Prøv lige at læse efter en ekstra gang:

Ups! :-D

Jeg omformulerer lige:

En filmfan der ikke har set Unforgiven o.s.v.?! Jeg troede ikke, der fandtes sådan nogle!

Chokerende! Forargende! [indsæt selv flere overdrevne, lettere paniske og hysteriske udtryk]
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8802 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

Det minder mig om min gymnasielærers forkortelser. Altså en forkortelse som p. kan altså stå for mange forskellige ting.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8803 Collateral 14 år siden

#8801: Jamen har som sagt haft den stående et godt stykke tid, men har ingen afspiller i huset der kan afspille R1. Kunne vel strengt taget se den på pc, men det er sgu ikke rigtig det samme synes jeg.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8804 Bruce 14 år siden

2ASO
BL
PoG
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8805 Antlion 14 år siden

#8799:

Vent med "Nostalghia". Tarkovskij har dog blot instrueret 7 spillefilm, så hvorfor ikke se dem alle i kronologisk rækkefølge? Ellers brug "Stalker" og "Zerkalo" som introduktion, da disse umiddelbart vil give det bedste indblik i, hvorledes hans kompromisløshed bidrager til opnåelsen af ekvilibrium og transcendens.
Gravatar

#8806 TheEnd 14 år siden

Antlion (8745) skrev:
#8742:

"Stalker" er nok et nemmere at starte. Hvor meget de to instruktører har tilfælles kan diskuteres, men Bergman er ikke tilnærmelsesvis på højde med Tarkovskij, nej.

1. Offret - 10/10 (verdens bedste film)
2. Andrey Rublyov - 10/10
3. Zerkalo - 10/10
4. Stalker - 9/10
5. Nostalghia - 9/10
6. Solyaris - 8/10
7. Ivanovo detstvo - 7/10
8. Tempo di viaggio - 7/10
9. Katok i skripka - 7/10
10. Segodnya uvolneniya ne budet - 6/10
11. Ubiytsy - 6/10

Jeg har stadig min første Tarkovsky film tilgode, men jeg har lidt på fornemmelsen at jeg kommer til at else den mand! Tror at jeg snart giver mig i kast med Stalker :)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#8807 Fellaheen 14 år siden

Egentlig bør man jo bare starte med de bedste film. Så jeg ville sige

1) Spejlet
2) Andrei Rublev
3) Offret (nr. 3 fordi denne nok er lidt af en hade/elske-film.)
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#8808 Antlion 14 år siden

#8806:

Forvent ikke, hvad du normalt elsker ved en film (jvf. "kriterierne" i din profil). Selvom "Stalker" er en af Tarkovskijs lettere film, kræver den en vis dedikation for at kunne nydes. Ikke nødvendigvis analytisk dedikation, men mere en klargørelse af din "spiritualitet".

I øvrigt er det interessant, at du netop kommer fra Armenien, når du forbereder dig til Tarkovskij. Dennes spirituelle sidestykke er nemlig dem armenske Sergei Parajanov, som blandt andet har instrueret mesterværkerne "Sayat Nova" og "Tini zabutykh predkiv".
Gravatar

#8809 BN 14 år siden

Antlion (8800) skrev:
#8796:

Således rangerer jeg mesterens film:

1. DSOHILTSWALTB
2. 2ASO
3. BL
4. ACO
5. TS
6. EWS
7. FMJ
8. TK
9. POF
10. S
11. L
12. DOTF
13. KK
14. FAD
15. TS
16. FPARPS

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8810 Fellaheen 14 år siden

Antlion (8795) skrev:
Har du ikke set "Faccia a faccia"? Det er Sollimas mesterværk, hvis du spørger mig.

"10.000 dollari per un massacre", "Da uomo a uomo", "Keoma", "I giorni dell'ira", "Il mercenario", "Il ritorno di Ringo", "Quella sporca storia nel west", "Quién sabe?", "Une corde, un Colt..." og "Vamos a matar, compañeros" ligger også i den bedre ende, hvis vi snakker spaghettiwesterns.

Jeg har kun set den ene Sollima-film. Ham og Corbucci skal jeg have set flere film af på et tidspunkt.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino

Skriv ny kommentar: