Gravatar

#8831 MMB 14 år siden

Antlion (8829) skrev:
Tarkovskijs resterende film er også gode, det er Leones ikke. :)

A Fistful of Dollars er over middel. Pasta!
Gravatar

#8832 BN 14 år siden

Foeller (8831) skrev:
A Fistful of Dollars er over middel. Basta!

Du mener 'Pasta!'

Det må det hedde, når det er en spaghetti-western du forsvarer.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8833 loki 14 år siden

Tak Antlion, jeg starter med Stalker (Solyaris har jeg set tidligere).
www.peakoil.dk
Gravatar

#8834 MMB 14 år siden

Done :P
Gravatar

#8835 BN 14 år siden

Foeller (8834) skrev:

;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8836 Bobby Singer 14 år siden

BN (8835) skrev:
Foeller (8834) skrev:

;-D

X-D
Idjit
Gravatar

#8837 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo Rises (8762) skrev:
Nogle film har jeg givet så mange chancer og oftest uden jeg fik noget igen. Det er spild af tid og penge for mig.
Så atter engang, fair nok, men du har jo stadig givet en film en chance mere af en grund og det ser jeg ikke som spild af tid (selv om du måske føler tiden kunne være brugt bedre).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8838 Hr. Nielsen 14 år siden

Foeller (8765) skrev:
Men det kan den! :D
ENIG!!!!!! West er mesterlig, men Good/Bad/Ugly er mesterværket af de to (de er begge mesterværker!)
Gravatar

#8839 Hr. Nielsen 14 år siden

Bruce (8772) skrev:
De sidste 2 minutter er så ikoniske, at man har dem på nethinden i lang tid efter.
Kan du sige resten af livet:)
Gravatar

#8840 MOVIE1000 14 år siden

Thor

Marvel Studios har siden 2005 planlagt The Avengers-filmen, der får premiere til næste år. I 2008 filmatiserede de de første helte til The Avengers-filmen, Iron Man og The Incredible Hulk. Senere kom Iron Man 2 og nu Thor. Marvel Studios’ idé er at præsentere heltene, inden de laver The Avengers, så man kender dem i forvejen. I takt med selskabets produktion af Marvel heltefilm, har de forsøgt at flette dem sammen i et univers. Og Thor er ikke nogen undtagelse.

Thors baggrund og udvikling er spændende at følge. Især da Thor bliver forvist fra Asgård af Odin og må lære, at al modstand ikke kun kan håndteres med magt og krig. Filmen er let at følge, så dem der ikke er bekendte med Thor- og Marvel-universet, kan sagtens se med og nyde filmen.

Historien er meget tro mod Thor-tegneserien. Det ses blandt andet i den måde Asgård og dens indbyggere er designet på. Moderne teknologi og oldgammel magi får Asgård til at svæve og virker som en ubesejret fæstning, der er klar til kamp, selv når de mindst venter det.

Humor i superheltefilm plejer for det meste at være ret kikset, men her sidder den lige i skabet. Skuespillerne spiller rigtig godt sammen og er meget tro mod deres figur. Især Anthony Hopkins, Tom Hiddleston og Chris Hemsworth skal have ros for deres version af henholdsvis Odin, Loke og Thor.

Anthony Hopkins spiller ikke kun gud men også far til to sønner. Det gør han fremragende, især når han viser følelserne over for sønnerne, når enten han er stolt eller skuffet. Tom Hiddleston som Loke, er der mange, der har sat spørgsmålstegn ved, men der er ingen grund til frygt. Han stjæler tit scenen, og man får til tider medlidenhed med Loke, eller også frygter man ham, når han har magt.

Kenneth Branagh, der er kendt for sine Shakespeare filmatiseringer, har vovet sig ud i en ny genre, og der må han gerne blive i et stykke tid endnu. Han er en fremragende instruktør, men burde holde sig væk fra 3D. Det virker som en brugt pop-op bog, da filmen kun har konverteret til 3D. Kampscenerne er underholdende, spændende og godt skruet sammen. Det får virkelig en op at køre, når man ser Thor i kamp og han bruger Mjølner som våben, især når han kaster eller flyver med den og smadrer ind i modstanderne, som var det en flok kegler på en bowlingbane.

Filmen er ret forudsigelig, da man allerede på forhånd ved, at de gode sejrer ligesom i tegneserien. Man skal helt sikkert ind og se Thor, hvis man enten er Thor-fan, Marvel-fan eller bare godt kan lide superheltefilm med masser af bragende actionscener.

5/6 (med pil nedad)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: