Gravatar

#8841 Takfornu 14 år siden

Jeps! 'Utvandrarna' er en såkaldt 'eurowestern'.
- mere en Scandic eller Nordic Western ;)

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8842 Chili bom bom 14 år siden

Rio Engelsk tale 3D: 4/6 - Jeg var godt underholdt hele vejen igennem. Super sød film, med masser af humor, musik og gode karakterer. :)

Mr. Nobody:6/6 - Fik endelig taget mig sammen til at se denne film igår. Havde hørt om den før, men nu skulle det være. På trods af at jeg var lige ved at blive godt og grundigt forvirret midtvejs i filmen, så fangede den mig alligevel så meget. Jeg har tænkt på den siden igår og kan kun give den topkarakter - den var fanme god! Har allerede lyst til at se den igen :)

Piranha: 2/6 ..den skal da ha lidt karakterer...for sine makeup/speciel effects, men selve handlingen og især manuskriptet var da lige til at lukke op og skide i, pardon mit sprog. Jeg kunne ikke lade være med at grine under filmen fordi den var så overplat. Ikke en film jeg behøver at se igen.

Venskab med fryns: 3/3 Meget so-so. Ikke noget man ikke har set 1000 gange før, dog er den heller ikke dårlig - den kan sagtens ses igen på tv som en god tømmermands hygge på sofaen. Man skal ikke forvente det store af denne film :)

"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#8843 Kruse 14 år siden

Harold and Maude

"Harold and Maude" må vel næsten beskrives som en af de mest absurde og specielle romancer nogensinde set på film. Filmen handler om Harold, som er besat af døden. Hans to yndlingsbeskæftigelser er at overvære begravelser og begå selvmord(!). Mange gange ser vi ham "begå selvmord", men selvom at det ser overbevisende ud, så er det aldrig noget der rigtigt dræber ham. Han er født ind til rigdom og bor hjemme med sin mor, i et stort og overdådigt hus, nærmere et mindre slot. Hans mor ved ikke længere hvad hun skal stille op med Harold, så hun prøver at finde en pige til Harold gennem en dating-service. Dog bliver hver pige som hun introducerer for Harold skræmt væk af hans selvmordssimuleringer, uden at det dog giver nogen reaktion fra moderen. Hun har efterhånden set det så mange gange at hun kun kan finde det fjollet. Til en begravelse møder Harold tilgengæld den livlige Maude, som også nyder at tage til begravelser. På trods af en aldersforskel på over 70 år, så opstår der hurtigt en vis kemi imellem dem, og de begynder at hænge ud sammen. Maude er en type der gør alt hvad der falder hende ind, uden at bekymre sig om konsekvenserne. Så hver gang hun skal bruge en bil, så stjæler hun bare den nærmeste, og er hun dyr i bur så lukker hun dem ud. Hun viser sig at være præcis en type som Harold har brug for.

Udover at byde på en et alternativt take på et forhold, så byder den også på en god sjat morbid og sort humor. Det er muligvis ikke alle der vil synes lige godt om dens twistede form for humor, men jeg fandt det nu ganske fornøjeligt. I den kvindelige hovedrolle har vi Ruth Gordon(som nok mest huskes for sin Oscar-vindende birolle i Rosemary's Baby) som den noget usædvanlige Maude. Hun er ganske forrygende og gør det yderst interessant at følge Maude's gøren og laden. Bud Cort er også god i den mandlige hovedrolle som Harold. Og selvom at han ikke virker til at have helt så stort et spændevidde som skuespiller i forhold til Ruth Gordon, så er han alligevel meget velvalgt til rollen og udfylder den godt. Hal Ashby var kendt som en af de mest fremtrædende instruktører i 70'erne, og "Harold and Maude" er et glimrende eksempel på en god 70'er-film.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8844 Sweetiebellefan 14 år siden

Big Fish

Af Tim Burton.

En ældre mand fortæller sin søn de mest utrolige historier, men han tror ikke på dem.

Fortjente 12 Oscar nomineringer.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8845 Collateral 14 år siden

Good Will Hunting

Wow. Jeg plejede at elske denne film. Jeg har set et ton gange, og så er der gået rigtig længe indtil i dag hvor jeg så altså genså den, og filmen holder sgu stadig. Det er måske ikke et mesterværk, men indeholder Robin Williams mest sympatiske rolle, og også en af Matt Damons bedste præstationer. Minnie Driver er i øvrigt også en fornøjelse heri. Får ikke andet end anbefalinger. Elfmans score løfter den også.

4-5/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8846 evermind 14 år siden

Chili bom bom (8842) skrev:
Venskab med fryns: 3/3

Topkarakter simpelt hen? ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8847 HonoDelLoce 14 år siden

Har lige genset (og jeg ved ikke for hvilken gang! :) ) Die Hard.. Fy føj da, den film er altså bare topmålet af enmandshær-actionfilm..

6/6 - givet ud fra det syn, at jeg ikke kan komme på noget, der ville gøre filmen bedre :)

(jeg har i øvrigt fået et par øl.. Men jeg står ved mine ord!)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8848 wimmie 14 år siden

Enig i din vurdering - simpelthen en herlig film med dejlig morbid humor :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8849 Bruce 14 år siden

Game of Thrones fra HBO har så absolut potentiale. Produktionsværdien er i filmklasse og skuespillet over en bred kam i top. Sean Bean er en herre som har udviklet sig til at blive et sikkert kort uanset sammenhæng og opbygningen af fantasyfortællingen omkring ham giver mening.

Nikolaj Coster Waldau har kæmpet for sin stilling i Hollywood og det er fuldt fortjent, at han nu indtager en top birolle i ensemblet. Det er dog Peter Dinklage som dværgen Tyrion Lannister, som stjæler forestillingen allerede fra 2. afsnit med en særdeles karismatisk optræden, som giver håb om en mindeværdig skurk.

Det er tydeligt, at der skal bruges kræfter på at ridse universet op, da dette med sine mange fløje og intriger er særdeles karakterrigt. Jeg er ikke helt oppe at ringe endnu, men jeg er absolut med og tror på, at dette kan udvikle sig til noget stort.

8/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8850 Steffan Rasmussen 14 år siden

Peter Dinklage er en kanongod skuespiller.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

Skriv ny kommentar: