Gravatar

#9181 Babo Rises 14 år siden

Jeg har desværre ikke set originalen..
Gravatar

#9182 Sweetiebellefan 14 år siden

Field of Dreams

I 1989 udkom denne film om en mand der bygger et baseball stadium på hans mark, da han ser baseball stjerner som pludselig kommer fra en række af korn.

En klassiker.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9183 TheEnd 14 år siden

Narniabæver1973 (9182) skrev:
Field of Dreams

I 1989 udkom denne film om en mand der bygger et baseball stadium på hans mark, da han ser baseball stjerner som pludselig kommer fra en række af korn.

En klassiker.

10/10

Er du altid glad for de film du ser, eller anmelder du kun de gode? Har nemlig aldrig set dig give en film mindre end 8 :D
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#9184 Fellaheen 14 år siden

Jeg tror bare Narniabæver er en meget sofistikeret troll.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9185 Bruce 14 år siden

Morning Glory - BD

Var hos en ven igår og mens ungerne lavede mad, så vi Morning Glory. Eller det vil sige så lang tid vi kunne holde ud. Den ret gode kritik, som denne komedie havde fået, prellede helt af på os og halvvejs måtte vi erklære den for en pinlighed og skåle i et par medbragte Brown Shugga Lagunitas øl.

Film: Halvlegsresultat: 2/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9186 Åkepool 14 år siden

Babo Rises (9177) skrev:
Quarantine

6/10

Fandt den også ganske spændende og gav den 7/10.
Jeg har heller ikke set hverken originalen eller traileren.

TheEnd (9183) skrev:
Er du altid glad for de film du ser, eller anmelder du kun de gode? Har nemlig aldrig set dig give en film mindre end 8 :D

Narniabævers karakterskala går bare fra 8/10 - 10/10, så har en film fået 8/10, så er den shite og 9/10 er en middelgod film ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9187 Batsy 14 år siden

12 Monkeys

Noget af en mundfuld af en film puha!

Den er ellers meget god, især Brad Pitt er perfekt castet!

Men tror jeg skal se den igen en dag, for jeg er lidt af et spørgsmåls tegn lige nu

Jeg troede det her var en sience fiction action thriller hvor Willis var en robot af en art, og blev overasket over det og troede den har film slet ikke var sådan her.

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9188 misuma 14 år siden

La Casa Muda - Spansk "gys" som er filmet uden klip i ca 1 1/2 time. Interessant og vellykket ide, men desværre dukkede gyset bare ikke op for mit vedkommende.

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9189 Riqon 14 år siden

Harry Potter and the Deathly Something - Part 1

Ligesom bogen rigtig god underholdning, og selv om det er det mørkeste og mest tragiske kapitel i serien, så har man forstået at bevare noget af humoren. Filmene har dog mange udfordringer, når det kommer til at bringe bøgerne til lærredet. For det første svækkes Harry som karakter, da man i bogen altid er inde i hovedet på ham, til trods for at de er skrevet i 3. person -- men på skærmen kan vi ikke få det samme indblik i hans indre kampe og ensomhed og frygt for Voldemort. Man har så prøvet at vise det ved at lade ham kigge på en spejlstump og selvfølgelig ved at vise nogle enkelte voldsomme flashes og drømme og give ham lidt sved på panden. Som skuespiller formår Daniel Radcliffe dog ikke rigtigt at få denne indre uro "spillet ud". Resultatet er, at Harry Potter er en af de mindst interessante personer i Harry Potters filmunivers, mens Hermione og Ron stjæler billedet.

Et andet væsentligt problem i forhold til plottet er "detektivmysteriet". I bøgerne var der ofte symboler og koder og forkortelser og navne, der skulle knækkes, så de vidste, hvad de skulle gøre, og det er af og til her, der går "Deus ex machina" i den, og de nærmest snubler over løsningen. På film er det dog let at glemme, hvad det er for en kode, de skal løse. Hvor mange så filmen og huskede "RAB" fra sidste film? Hvorfor pludselig interessen for "dødsregalierne", var det ikke "horcruxer" de skulle finde? Plottets fremskridt afhænger af disse trin i efterforskningen, i en sådan grad at hvis man ikke er opmærksom, så bliver det svært at følge hvorfor de tager derhen, hvorfor de spørger personen om det, osv. Det har dog her været gavnligt at fordele bogen over to film og skrue tempoet ned.

På et visuelt plan fandt jeg filmen dybt betagende i stil med den tredje i serien. De slår deres telt op nogle sælsomme steder, der et par gange gav mig følelsen af at gå i fjeldene på vej til Mordor med Ringen.
Apropos Ringen fra Ringenes Herre, så var det da også ganske fornøjeligt, da Voldemorts smykke, horcruxet, kom til at have en lignende effekt. Hvis man vil stjæle elementer, så kan man lige så godt stjæle fra de gode.
Filmens visuelle effekter var for det meste rigtig flot lavet, og jeg nød mange af sekvenserne, ikke mindst det lille eventyr, der på et tidspunkt bliver fortalt om dødsregalierne, men også dem med lidt mere fart på som konfrontationerne med death eaters.

Selv om filmen er en optakt, så har man alligevel gjort sit for at forsøge at skabe en slags finale, og jeg følte ikke, filmens slutning kommer som en stor overraskelse. Tidspunktet er velvalgt, og der lægges op til et brag af en finale. 4/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9190 jessup 14 år siden

Morning Glory

Ingen bid, få grin og en anelse charme. Temamæssigt er vi ikke langt fra den 25 år gamle Broadcast News men her helt uden bid og vit - forelægget er nok også nærmere Devil wears Prada.

En knæhøj charmerende prut

2/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: